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AFL
Actual direct labour hours
Actual direct labour time
Actual flight
Actual flight level
Actual flight path
Actual flight time
Actual flight track
Actual incidence
Actual labour hours
Actual labour time
Actual use
Actual utilisation
Actual utilization
Assist in the conducting of flight checks
Compare production forecasts with actual results
Comparing production forecasts with actual results
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
True flight path

Traduction de «actual flight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
actual flight path [ true flight path ]

trajectoire de vol réelle [ trajectoire réelle ]




actual flight level | AFL [Abbr.]

niveau de vol effectif






pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


actual incidence | actual use | actual utilisation | actual utilization

charge effective de pâturage


comparing production forecasts with actual results | reviewing production forecasts against actual results | compare production forecasts with actual results | review production forecasts against actual results

comparer des prévisions de production et des résultats réels


actual direct labour time | actual labour hours | actual labour time | actual direct labour hours

temps réel de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe | heures réelles de main-d'œuvre directe


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The tour operators are required to hold onto the moneys they receive from the passengers and then provide it to the carriers within a few days before the flight. So the airlines that actually fly the charter passengers are not in a position, for example, to use those funds long before the actual flight, even though the person may have paid months before the flight.

Les voyagistes sont tenus de conserver l'argent qu'ils reçoivent des voyageurs et de le remettre aux transporteurs quelques jours avant le vol. Aussi, les compagnies aériennes qui transportent ces voyageurs ne peuvent pas, par exemple, utiliser ces fonds longtemps avant le vol lui-même, même si les clients ont payé des mois à l'avance.


This fills a gap that results from modern practice where one airline issues the ticket and another airline does all or part of the actual flight in question.

Cette mesure comble la lacune liée à la pratique moderne dans le cadre de laquelle une société aérienne émet le billet et une autre société aérienne effectue la totalité ou une partie du voyage en question.


We all know that although the actual flight time provided by Rapidair between Toronto and Montreal is relatively short, you have to also take into consideration the time required to land in Pearson and to travel to the downtown.

On sait fort bien que même si le temps de vol du service Rapidair entre Toronto et Montréal est relativement court, il faut tenir compte du temps nécessaire pour atterrir à Pearson et se rendre au centre-ville.


In case of unforeseen circumstances which could lead to severe fatigue, the commander shall reduce the actual flight duty period and/or increase the rest period in order to eliminate any detrimental effect on flight safety.

En cas de circonstances imprévues pouvant entraîner une fatigue importante, le commandant de bord réduit le TSV effectif et/ou prolonge le temps de repos afin d’éviter toute conséquence préjudiciable à la sécurité du vol.


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The Union-wide performance targets for the key performance area of environment are to be set against the baseline of the performance levels achieved in 2012, as calculated by the Performance Review Body, namely 3,17 % for the average horizontal en route flight efficiency of the actual trajectory and 5,15 % for the average horizontal en route flight efficiency of the last filed flight plan trajectory.

Les objectifs de performance de l’Union dans le domaine de performance clé de l’environnement doivent être fixés par rapport aux niveaux de performance atteints en 2012, tels que calculés par l’organe d’évaluation des performances, à savoir 3,17 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire réelle et 5,15 % pour l’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire contenue dans le dernier plan de vol déposé.


Mr. Mark Duncan: No, it was based on the actual flights flying to that airport, into main airports.

M. Mark Duncan: Non, le critère était basé sur les vols qui se rendaient à cet aéroport et qui se rendaient dans les principaux aéroports.


where the number of flights cancelled on a given route exceeds 2 % of the total annual number of flights scheduled, the financial compensation payable in respect of that route (for the flights actually operated during the quarter) will be further reduced by an amount equal to that which would have applied had the flights been operated normally,

si le nombre des vols annulés dépasse les 2 % du nombre de vols total prévu pour l'année sur une ligne donnée, la compensation financière à verser pour cette ligne (pour les vols effectivement assurés durant le trimestre) fait l'objet d'une réduction supplémentaire d'un montant égal à celui qui aurait été appliqué si les vols avaient été effectués normalement;


However, consumers concluding a contract of carriage, which could comprise both an outward and a return flight, are not always informed about the identity of the air carrier or carriers actually operating the flight or flights concerned.

Or, les consommateurs qui concluent un contrat de transport, lequel peut comprendre un vol aller et un vol retour, ne sont pas toujours informés de l’identité du transporteur ou des transporteurs aériens qui assurent effectivement le ou les vols concernés.


Legislation on contracts should make the contracting airline specify the carrier actually operating the flight. This would be consistent with Community rules on computer reservation systems, which require that passengers be informed of the identity of the carrier actually operating the flight, whether the ticket is booked through a travel agent or an airline (in its office, at a sales counter, by telephone or through the Internet).

La législation sur les contrats doit imposer que la compagnie aérienne contractante mentionne l'identité du transporteur assurant effectivement le vol. Ce serait conforme aux dispositions communautaires relatives aux systèmes informatisés de réservation, qui exigent que les passagers soient informés de l'identité du transporteur assurant effectivement le vol, que le billet soit réservé par un agent de voyage ou une compagnie aérienne (dans ses locaux, à un point de vente, par téléphone ou par Internet).


I took it in your comment that with the possibility—I don't think it's a possibility, it's going to be true—you're going to have a dominant air carrier and the number of flights in Canada between the existing air carriers, i.e. Canadian, is going to drop, the number of actual flights would drop by 40% in that way. Having said that, what is wrong with the thinking in Toronto to increase the size of the airport when there are fewer planes going to be landing?

J'ai retenu ce que vous avez dit au sujet de la possibilité—pour moi, c'est une certitude—que nous nous retrouvions avec un transporteur dominant et que le nombre de vols offerts au Canada par les transporteurs existants, en l'occurrence canadiens, baissera de 40 p. 100. Cela dit, pourquoi cherche-t-on à accroître la taille de l'aéroport à Toronto alors qu'il y aura moins d'avions qui y atterriront?


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