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ACFM
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ANFO mixture
AZFW
Acfm
Actual CFM
Actual cfm
Actual cubic foot per minute
Actual direct labour hours
Actual direct labour rate
Actual direct labour time
Actual incidence
Actual labour hours
Actual labour rate
Actual labour time
Actual rate of pay
Actual use
Actual utilisation
Actual utilization
Actual zero fuel weight
Ammonium nitrate - fuel oil
Ammonium nitrate and fuel oil
Ammonium nitrate fuel oil
Ammonium nitrate-fuel oil blasting agent
Ammonium nitrate-fuel oil mixture
Compare production forecasts with actual results
Comparing production forecasts with actual results
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results
ZFW
Zero fuel mass
Zero fuel weight
Zero-fuel mass
Zero-fuel weight

Traduction de «actual fuel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
zero fuel weight [ ZFW | actual zero fuel weight | zero-fuel weight | zero fuel mass | zero-fuel mass ]

masse sans carburant [ ZFW,AZFW | masse sans combustible et sans huile | masse à sec | poids total sans carburant ]


actual zero fuel weight | AZFW | zero fuel weight | ZFW

masse sans carburant | AZFW | FW


actual zero fuel weight

masse réelle totale sans carburant


actual incidence | actual use | actual utilisation | actual utilization

charge effective de pâturage


comparing production forecasts with actual results | reviewing production forecasts against actual results | compare production forecasts with actual results | review production forecasts against actual results

comparer des prévisions de production et des résultats réels


actual direct labour time | actual labour hours | actual labour time | actual direct labour hours

temps réel de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe | heures réelles de main-d'œuvre directe


ammonium nitrate - fuel oil | ammonium nitrate and fuel oil | ammonium nitrate fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil explosive | ammonium nitrate-fuel oil blasting agent | ammonium nitrate-fuel oil mixture | ANFO mixture | AN/FO [Abbr.] | ANFO [Abbr.]

fuel oil de nitrate d'ammonium | mélanges AFNO | nitrate d'ammonium - fioul | ANFO [Abbr.]


actual direct labour time [ actual direct labour hours | actual labour hours | actual labour time ]

temps réel de main-d'œuvre directe [ heures réelles de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe ]


actual cubic foot per minute | acfm | ACFM | actual cfm | actual CFM

pied cube effectif par minute | pied cube réel par minute


actual direct labour rate [ actual labour rate | actual rate of pay ]

taux horaire réel de main-d'œuvre directe [ coût horaire réel de main-d'œuvre directe ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By replacing a more expensive source of energy with wood waste, the project was also innovative as the excess heat was captured to actually fuel all of the municipal buildings and large components of the infrastructure.

En remplaçant une source d'énergie plus dispendieuse par des déchets du bois, le projet a aussi été innovateur dans la mesure où l'excès de chaleur est capté pour chauffer tous les édifices municipaux et de vastes éléments de l'infrastructure.


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for the flight is complete [t] – Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete [t] + Fuel uplift for that subsequent flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant [t] + carburant embarqué pour ce vol suivant [t].


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel remaining in aircraft tanks at block-on at the end of the previous flight [t] + Fuel uplift for the flight [t] - Amount of fuel contained in tanks at block-on at the end of the flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant restant dans les réservoirs de l’aéronef à l’arrivée bloc à la fin du vol précédent [t] + carburant embarqué pour le vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs à l’arrivée bloc à la fin du vol [t].


Policy initiatives so far have mostly addressed the actual fuels and vehicles, without considering fuels distribution.

Jusqu'à présent, les initiatives ont surtout porté sur les carburants et sur les véhicules, et non sur leur distribution.


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The tool can also be used by other aircraft operators to determine estimates of fuel consumption for specific flights where actual fuel consumption data is missing.

Il peut également être utilisé par les autres exploitants d'aéronefs pour estimer la consommation de carburant de vols spécifiques, en l'absence de données relatives à la consommation réelle.


If actual fuel consumption data are not available, a standardised tiered method shall be used to estimate fuel consumption data based on best available information.

En l’absence de données relatives à la consommation réelle de carburant, il convient d’utiliser une méthode par niveaux normalisée pour évaluer la consommation de carburant sur la base des meilleures informations disponibles.


Actual fuel consumption for each flight shall be used wherever possible and shall be calculated using the formula:

Pour chaque vol, on utilise dans la mesure du possible la consommation réelle de carburant, calculée à l’aide de la formule suivante:


The Commission shall publish annually, and for the first time by 31 December 2003, a report on actual fuel quality in the different Member States and geographical coverage of fuels with a maximum sulphur content of 10 mg/kg, aiming to provide an overview of the fuels quality data in the different Member States".

La Commission publie chaque année, et pour la première fois le 31 décembre 2003 au plus tard, un rapport sur la qualité existante des carburants dans les différents États membres et sur la couverture géographique des carburants ayant une teneur maximale en soufre de 10 mg/kg, afin de donner une vue globale des données relatives à la qualité des carburants dans les différents États membres".


3) Better consumer information: Although information on the fuel consumption of vehicles (in litres per 100 km) is usually available in showrooms, this information could be made more concrete by translating it into actual fuel costs over the lifetime of the vehicle (under certain assumptions concerning fuel prices and mileage).

3) Une meilleure information du consommateur: bien que des informations sur la consommation de carburant des véhicules (en litres par 100 km) soient habituellement disponibles dans les salles d'exposition, il serait possible de les rendre plus concrètes en les transposant en coûts réels sur la durée de vie du véhicule (en adoptant certaines hypothèses concernant les prix des carburants et le kilométrage).


The calculation of historic aviation emissions was based on data from Eurocontrol – the European Organisation for the Safety of Air Navigation - and actual fuel consumption information provided by aircraft operators.

Le calcul des émissions historiques de l'aviation a été effectué sur la base des données fournies par Eurocontrol – l'Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne – et des informations relatives à la consommation réelle de carburant communiquées par les exploitants d'aéronefs.


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