Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIESEP
Adapt exercises of fitness
Adapt fitness exercises
Adapt physical activities
Adapted physical education
CCUPEKA
Corrective gymnastics
Corrective physical education
Health and adapted physical activity
High school physical education teacher
Instructor in physical education
PHE Canada
Personalise fitness exercises
Physical and Health Education Canada
Physical education
Physical education teacher secondary school
Physical education vocational teacher
Physical exercise
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Vocational PE instructor
Vocational teacher in physical education

Traduction de «adapted physical education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
corrective gymnastics | corrective physical education (1) | adapted physical education (2)

éducation physique spécialisée | gymnastique corrective


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

professeur d’EPS/professeure d’EPS | professeure d’EPS | professeur d’éducation physique et sportive/professeure d’éducation physique et sportive | professeur d’EPS


instructor in physical education | vocational PE instructor | physical education vocational teacher | vocational teacher in physical education

enseignant d’éducation physique | enseignant d’éducation physique/enseignante d’éducation physique | enseignante d’éducation physique


adapt exercises of fitness | personalise fitness exercises | adapt fitness exercises | adapt physical activities

adapter des exercices de remise en forme


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


physical education [ physical exercise ]

éducation physique


Physical and Health Education Canada [ PHE Canada | Canadian Association for Health, Physical Education, Rec reation and Dance | Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation | Canadian Coalition for Quality Daily Physical Education ]

Éducation physique et santé Canada [ EPS Canada | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique, le loisir et la danse | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et le loisir | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et la récréation ]


Canadian Council of University Physical Education and Kinesiology Administrators [ CCUPEKA | Canadian Council of University Physical Education Association | Canadian Association of Deans and Directors of Faculties, Schools and Departments of Physical Education ]

Conseil canadien des administrateurs universitaires en éducation physique et kinésiologie [ CCAUÉPK,CCAUEPK | Conseil canadien de l'association universitaire de l'éducation physique | Association canadienne des doyens et directeurs de facultés, écoles et départements d'éducation physique ]


Health and adapted physical activity

Santé et activité physique adaptée


physical education

enseignement du sport (1) | enseignement des sports (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I foresee, on a national basis, almost a national alliance of organizations that works with providing adapted physical education and recreational opportunities for people with disabilities.

J'anticipe la création à l'échelle nationale de quelque chose comme une alliance d'organisations œuvrant à fournir aux personnes handicapées des possibilités en matière d'activités adaptées d'éducation physique et de loisirs.


The students take compulsory courses in equity and adaptive physical education.

Les étudiants suivent des cours obligatoires qui portent sur l'équité et l'éducation physique adaptée.


People of 45 and over who lose their jobs experience major and very severe problems: profound psychological distress; systematic impoverishment; loss of self-confidence, loss of a sense of self- worth, doubts; isolation; limited education; lack of skills in job- search experience; skills that cannot be transferred; lack of mobility; physical limitations; problems in adapting to new technologies; limited ability to learn certain things; loss of social and family ...[+++]

Les gens de 45 ans et plus qui perdent leur emploi vivent des difficultés graves: détresse psychologique profonde; appauvrissement systématique; perte de confiance en soi, dévalorisation et remise en question; isolement; faible scolarisation; manque d'habileté et d'expérience dans la recherche d'emploi; compétences moins transférables; manque de mobilité; limitations physiques; difficultés d'apprentissage aux nouvelles technologies; lenteur dans certains apprentissages; perte de statut social et familial; absence de reconn ...[+++]


48. Welcomes the Commission's initiative to encourage the sports organisations and the Member States to adapt sports" and schools" infrastructure to the needs of disabled people and requests that it be made easier for physical education teachers to undertake kinetotherapy and physical therapy studies, thus enabling them to work with partially disabled students, according to the conditions they have;

48. se félicite de l'initiative de la Commission d'encourager les organisations sportives et les États membres à adapter les infrastructures sportives et celles des écoles aux besoins des personnes handicapées et exige qu'il soit plus facile pour les professeurs d'éducation physique d'entreprendre des études en kinésithérapie et en physiothérapie afin de leur permettre de travailler avec des jeunes partiellement handicapés, en fonction de l'état de ceux-ci;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
45. Welcomes the Commission’s initiative to encourage the sports organisations and the Member States to adapt sports’ and schools’ infrastructure to the needs of disabled people and demands an easier way for physical education teachers to acquire kinetotherapy and physical therapy studies, thus enabling them to work with partially disabled students, according to the conditions they have;

45. se félicite de l'initiative de la Commission d'encourager les organisations sportives et les États membres à adapter les infrastructures sportives et celles des écoles aux besoins des personnes handicapées et demande qu'il soit plus facile pour les professeurs d'éducation physique d'acquérir des connaissances en kinésithérapie et physiothérapie afin de leur permettre de travailler avec des jeunes partiellement handicapés, selon les maladies qu'ils ont;


48. Welcomes the Commission's initiative to encourage the sports organisations and the Member States to adapt sports" and schools" infrastructure to the needs of disabled people and requests that it be made easier for physical education teachers to undertake kinetotherapy and physical therapy studies, thus enabling them to work with partially disabled students, according to the conditions they have;

48. se félicite de l'initiative de la Commission d'encourager les organisations sportives et les États membres à adapter les infrastructures sportives et celles des écoles aux besoins des personnes handicapées et exige qu'il soit plus facile pour les professeurs d'éducation physique d'entreprendre des études en kinésithérapie et en physiothérapie afin de leur permettre de travailler avec des jeunes partiellement handicapés, en fonction de l'état de ceux-ci;


24. Further, asks Member States, local entities and school authorities to monitor and to improve the quality and nutritional standards of school and kindergarten meals including by means of specific training and guidelines for catering staff, quality control of caterers and guidelines for healthy food in canteens; underlines the importance of adapting portion sizes to needs and including fruit and vegetables in these meals; asks for more nutrition education on a balanced diet and encourages a move away from the sale of foods and bev ...[+++]

24. invite en outre les États membres, les autorités locales et les autorités scolaires à surveiller et à améliorer la qualité et les normes nutritionnelles des repas dans les écoles et dans les jardins d'enfants par le biais notamment de formations spécifiques et de consignes au personnel chargé de la restauration, en contrôlant la qualité des services de restauration et en établissant des orientations propres à assurer une alimentation saine dans les cantines; souligne à quel point il est important d'adapter le volume des portions ...[+++]


24. Further, asks Member States, local entities and school authorities to monitor and to improve the quality and nutritional standards of school and kindergarten meals including by means of specific training and guidelines for catering staff, quality control of caterers and guidelines for healthy food in canteens; underlines the importance of adapting portion sizes to needs and including fruit and vegetables in these meals; asks for more nutrition education on a balanced diet and encourages a move away from the sale of foods and bev ...[+++]

24. invite en outre les États membres, les autorités locales et les autorités scolaires à surveiller et à améliorer la qualité et les normes nutritionnelles des repas dans les écoles et dans les jardins d'enfants par le biais notamment de formations spécifiques et de consignes au personnel chargé de la restauration, en contrôlant la qualité des services de restauration et en établissant des orientations propres à assurer une alimentation saine dans les cantines; souligne à quel point il est important d'adapter le volume des portions ...[+++]


The aim of the common framework of objectives is to contribute to the achievement of the objectives of Article 127 of the Treaty by pursuing a series of objectives such as: - improving the quality and innovation capacity of Member States' vocational training systems and arrangements; - developing the European dimension in vocational training and vocational guidance; - promoting lifelong training so as to encourage ongoing adaptation of skills to meet the needs of workers and undertakings, contribute to reducing unemployment and facilitate personal development; - giving all young people in the Community who so wish the possibility of o ...[+++]

Le cadre commun d'objectifs vise à contribuer à la réalisation des objectifs de l'article 127 du traité par le biais d'une série d'objectifs tels que : - améliorer la qualité et la capacité d'innovation des systèmes et des dispositifs de formation professionnelle dans les Etats membres ; - développer la dimension européenne dans la formation et l'orientation professionnelles ; - promouvoir la formation tout au long de la vie en vue de favoriser une adaptation permanente des compétences pour répondre aux besoins des travailleurs et des entreprises, de contribuer à la réduction du chômage et de faciliter l'épanouissement de la personne ; - donner la possibilité à tous les jeunes de la Communauté qui le souhaitent d'une ou, si possible, de ...[+++]


In Quebec, physical education teachers with three years of university education have taken a 45-hour course on adapted physical activity.

Au Québec, les professeurs d'éducation physique qui ont une formation universitaire de trois ans ont suivi un cours de 45 heures sur l'activité physique adaptée.


w