Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATL
Adult T-cell leukaemia
Adult T-cell leukemia
Adult T-cell lymphoma
Adult apprenticeships
Adult centre
Adult education
Adult education centre
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Capable adult
Community competence
Competence in relation to the subject matter
Competence of the Community
Competent adult
Continuing education centre
EC competence
EU competence
European Union competence
Instructor in adult literacy and numeracy
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
PIAAC
Residential adult centre
Residential adult college
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Teacher of adult literacy and numeracy

Traduction de «adult competencies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Programme for the International Assessment of Adult Competencies | PIAAC [Abbr.]

Programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes | PIAAC [Abbr.]


Programme for the International Assessment of Adult Competencies

Programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes


competent adult [ capable adult ]

adulte capable [ personne majeure capable | personne majeure apte | adulte apte ]


adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

formatrice \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\ | formateur lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère /formatrice lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère | formateur \\ lutte contre l’illettrisme/français langue étrangère\\


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


adult T-cell leukemia [ ATL | adult T-cell lymphoma | adult T-cell leukemia/lymphoma | adult T-cell leukaemia | adult T-cell lymphoma/leukemia ]

leucémie à lymphocytes T de l'adulte [ lymphome T de l'adulte | leucémie à cellules T de l'adulte ]


evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
See in particular the OECD's Survey of Adult Skills, conducted under the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC).

Voir notamment l'enquête de l'OCDE sur les compétences des adultes, effectuée dans le cadre du Programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes (PIIAC).


Adult education, and indicators to measure adult competencies, will here play a strategic role.

L'éducation des adultes et les indicateurs permettant de mesurer leurs compétences joueront ici un rôle stratégique.


- Actively participate in the OECD's new Programme for the Assessment of Adult Competences (PIAAC), alongside the ongoing PISA and AHELO Programmes on student and higher education outcomes.

- participera activement au nouveau programme d'évaluation des compétences des adultes (PIAAC) de l'OCDE, parallèlement aux programmes PISA et AHELO en cours sur les résultats des étudiants de l'enseignement secondaire et supérieur.


– having regard to the first international survey on adult skills carried out by the Commission and the OECD in 2013 as part of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC),

– vu la première enquête internationale sur les compétences des adultes réalisée en 2013 par la Commission et l'OCDE dans le cadre du programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes (PEICA),


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– having regard to the first international survey on adult skills carried out by the Commission and the OECD in 2013 as part of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC),

– vu la première enquête internationale sur les compétences des adultes réalisée en 2013 par la Commission et l'OCDE dans le cadre du programme pour l'évaluation internationale des compétences des adultes (PEICA),


Given the smaller number of young people entering education and the goal to reach all citizens, increased focus is now needed on updating adults’ competencies throughout their lives.

Compte tenu du nombre plus restreint de jeunes accédant à l'enseignement et du souci d'atteindre tous les citoyens, il est désormais nécessaire de mettre davantage l'accent sur l'actualisation des compétences des adultes tout au long de leur vie.


J. whereas it is urgent to link adult learning to the European Qualifications Framework and increase its potential with regard to key competences as well as social and personal competences.

J. considérant qu'il est urgent de faire entrer l'éducation et la formation des adultes dans le cadre européen des certifications et d'augmenter son potentiel en ce qui concerne les compétences clés de même que les compétences sociales et personnelles,


Τhis Recommendation should contribute to the development of quality, future-oriented education and training tailored to the needs of European society, by supporting and supplementing Member States' actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop key competences to a level that equips them for adult life, and which forms a basis for further learning and working life and that adults are able to develop and update their key competences through the provision of coherent and comprehensive lifelong learning.

La présente recommandation devrait contribuer au développement d'une éducation et d'une formation de qualité, tournées vers l'avenir et adaptées aux besoins de la société européenne en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie d'adulte, et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vie pro ...[+++]


(13) Τhis Recommendation should contribute to the development of quality, future-oriented education and training tailored to the needs of European society, by supporting and supplementing Member States' actions in ensuring that their initial education and training systems offer all young people the means to develop key competences to a level that equips them for adult life, and which forms a basis for further learning and working life and that adults are able to develop and update their key competences through the provision of coherent and comprehensive lifelong learning.

(13) La présente recommandation devrait contribuer au développement d'une éducation et d'une formation de qualité, tournées vers l'avenir et adaptées aux besoins de la société européenne en soutenant et en complétant l'action des États membres destinée à garantir que, d'une part, leurs systèmes d'éducation et de formation initiales offrent à tous les jeunes les moyens de développer des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie d'adulte, et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vi ...[+++]


support Member States' work in ensuring that by the end of initial education and training young people have developed the key competences to a level that equips them for adult life and which forms a basis for further learning and working life, and that adults are able to develop and update their key competences throughout their lives;

de soutenir les travaux des États membres visant à assurer qu'au terme des cursus d'éducation et de formation initiales, les jeunes aient acquis une maîtrise suffisante des compétences clés à un niveau qui leur permette d'être préparés à la vie adulte et qui constitue une base pour de futurs apprentissages et pour la vie professionnelle, et que les adultes soient capables de développer et actualiser leurs compétences clés au cours de leur vie;


w