Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALDA
Accreditation of learning outcomes
Adult Learning Development Association
Adult apprenticeships
Adult education
Adult learning
Adult students learning
Adult teaching
Assessment of learning outcomes
Association of Learning Disabled Adults
CE
Certification of learning outcomes
Continuing education
Cyberlearning
E-learning
ELearning
Hamburg Declaration on Adult Learning
Online learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Recurrent education
Swiss Federation for Adult Learning
The Adult Learning Financial Planner
The Adult Learning Planner
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
Virtual learning

Traduction de «adult learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]

ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]


The Adult Learning Financial Planner [ The Adult Learning Planner ]

Le Planificateur du financement de l'apprentissage des adultes [ Le Planificateur de l'apprentissage des adultes ]


The adult's learning projects : a fresh approach to theory and practice in adult learning

The adult's learning projects : a fresh approach to theory and practice in adult learning


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

éducation des adultes | éducation et formation des adultes


Action Plan on Adult learning - It is always a good time to learn

Plan d’action sur l’éducation et la formation des adultes - C’est toujours le moment d’apprendre


Hamburg Declaration on Adult Learning

Déclaration de Hambourg sur l'éducation des adultes


Swiss Federation for Adult Learning

Fédération suisse pour la formation continue [ FSEA ]


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


eLearning | e-learning | online learning | virtual learning | cyberlearning

apprentissage en ligne | formation en ligne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work together to complete the development of comprehensive national lifelong learning strategies covering all levels from early childhood education through to adult learning, and focusing on partnerships with stakeholders, competence development of low-skilled adults, measures to extend access to lifelong learning and integrate lifelong learning services (guidance, validation etc.).

Œuvrer de concert afin d'achever l'élaboration de stratégies nationales globales en matière d'apprentissage tout au long de la vie couvrant tous les niveaux, de l'éducation de la petite enfance à la formation des adultes, et en se concentrant sur les partenariats avec les parties prenantes, le développement des compétences des adultes peu qualifiés et les mesures élargissant l'accès à l'apprentissage tout au long de la vie et assurant l'intégration de services dans ce domaine (orientation, validation, etc.).


WELCOMES the October 2006 Commission communication: It is never too late to learn and the September 2007 Commission Action Plan — It is always a good time to learn , both of which highlight the importance of adult learning as a key component of lifelong learning and call on Member States to remove barriers to participation, to increase overall quality and efficiency in adult learning, to speed up the process of validation and recognition and to ensure sufficient investment in and monitoring of the field.

ACCUEILLE favorablement la communication de la Commission d'octobre 2006 intitulée «Éducation et formation des adultes: il n'est jamais trop tard pour apprendre» ainsi que la communication de la Commission de septembre 2007 ayant pour titre «Plan d'action sur l'éducation et la formation des adultes — C'est toujours le moment d'apprendre» , qui confirment toutes deux l'importance de l'éducation et de la formation des adultes en tant que composante essentielle de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et invite les États membres à lever les obstacles à la participation à l'éducation et la formation des adultes et à en augmen ...[+++]


As part of the drive towards developing a culture of lifelong learning, closely cooperate in identifying and removing barriers to adult learning, and in establishing demand-driven, high quality provision and facilities for the adult learning field, including e-Learning and distance learning opportunities.

Dans le cadre des efforts visant à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, coopérer étroitement pour détecter et supprimer les obstacles à l'éducation et à la formation des adultes et pour mettre en place, dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, des prestations et des infrastructures de haute qualité et adaptées à la demande, y compris des possibilités d'éducation et de formation en ligne et à distance.


The European Parliament Resolution of 16 January 2008 on adult learning: It is never too late to learn urges Member States to promote the acquisition of knowledge and to develop a culture of lifelong learning, notably by implementing gender equal policies designed to make adult education more attractive, more accessible and more effective,

La résolution du Parlement européen du 16 janvier 2008 concernant la communication de la Commission intitulée «Éducation et formation des adultes: il n'est jamais trop tard pour apprendre» encourage les États membres à promouvoir l'acquisition de la connaissance et à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, notamment en mettant en œuvre une politique d'égalité des chances entre hommes et femmes visant à rendre l'éducation et la formation des adultes plus attrayante, plus accessible et plus efficace,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Stresses that improving the delivery of adult learning, the provision of information and making it easier to combine work with family life are essential to raise participation and are stimulating if they are combined with incentives; points out that measures to promote effective delivery include the availability of learning sites, facilitating learning at the workplace by adjusting working hours, providing childcare facilities locally, distance learning services for the disabled or vulnerable in remote areas, information and guidance on lifelong learning measures and on job opportunities, tailored programmes and availability of flex ...[+++]

36. met en évidence le fait qu'une amélioration des prestations en matière d'éducation et de formation des adultes, l'apport d'informations et la facilitation de la conciliation entre vie professionnelle et vie familiale sont essentielles pour augmenter la participation et sont motivantes si elles sont associées à des mesures d'encouragement ; souligne que, parmi les mesures favorisant l'offre de prestations efficaces, figurent la mise à disposition de sites de formation, la promotion de l'éducation et de la formation sur le lieu de travail via un assouplissement des horaires de travail, l'offre de services de garderie locaux, de servic ...[+++]


29. Underlines the importance of adult learning in order to achieve the goal of creating better jobs in Europe as well as improve quality of life and promote individual development, personal fulfilment and active citizenship; draws attention to the importance of enterprises forecasting new competences and labour market requirements so that the provision of adult education reflects the demand for skills; points out that the content of education must be tailored to vocational and practical requirements; underlines the importance of the role of social partnership in this respect;

29. souligne l'importance de l'éducation et de la formation des adultes pour réaliser l'objectif visant à créer des emplois de meilleure qualité en Europe, améliorer la qualité de vie et promouvoir le développement de l'individu, son épanouissement personnel et l'exercice actif de la citoyenneté; attire l'attention sur l'importance, pour les entreprises, d'anticiper de nouvelles compétences ainsi que les besoins du marché du travail, afin que l'offre d'enseignement pour adultes reflète la demande en qualifications; souligne que le contenu de l'enseignement doit répondre aux exigences de la profession et de son exercice concret; soulig ...[+++]


35. Underlines the importance of the European Social Fund (ESF) and other structural funds in order to achieve the goal of lifelong learning for all and urges the monitoring of the Structural Funds to ensure that more is allocated to those who need lifelong learning the most; regrets that in some Member States insufficient priority and funding are being dedicated to increasing access to adult learning opportunities, especially for older and lower-skilled workers; calls on the Member States to use the Structural Funds more actively, and in particular the ESF; calls on the Commission to reinforce the specific programmes in this area;

35. met en évidence l'importance du Fonds social européen (FSE) ainsi que d'autres fonds structurels pour la réalisation de l'objectif de l'éducation et de la formation tout au long de la vie pour tous, et invite instamment à un suivi des fonds structurels permettant de garantir que davantage de crédits sont alloués aux personnes ayant le plus besoin de l'éducation et de la formation tout au long de la vie ; regrette que, dans certains États membres, une priorité et un financement insuffisants soient accordés à l'amélioration de l'accès aux possibilités d'éducation et de formation pour adultes, notamment en ce qui concerne les travaille ...[+++]


4. Emphasises the importance of gender equality with regard to programmes relating to lifelong learning, so that both men and women can take advantage to the same extent of the possibilities offered by such learning; calls on the Commission to make use of all available tools for the monitoring of sensitive gender equality policies in the preparation of adult learning, in cooperation with the European Institute for Gender Equality;

4. souligne l'importance de l'égalité des chances entre hommes et femmes dans le cadre des programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, de sorte que tant les hommes que les femmes puissent exploiter dans la même mesure les possibilités qu'offrent cette éducation et cette formation; invite la Commission à exploiter tous les instruments à sa disposition pour assurer le suivi d'une politique judicieuse d'égalité des chances entre hommes et femmes lors de la préparation de l'éducation et de la formation des adultes , en coopération avec l'Institut européen pour l'égalité entre les hommes et les femmes;


– having regard to the Commission's Communication "Adult learning: It is never too late to learn" (COM(2006)0614),

— vu la communication de la Commission intitulée "Éducation et formation des adultes: il n'est jamais trop tard pour apprendre" (COM(2006)0614),


The Council conclusions of 22 May 2008 on adult learning recognised the key role which adult learning can play in meeting the goals of the Lisbon Strategy, by fostering social cohesion, providing citizens with the skills required to find new jobs and helping Europe to better respond to the challenges of globalisation, and invited the Member States to address a series of specific measures relating to adult learning

Dans ses conclusions du 22 mai 2008 sur l'éducation et la formation des adultes, le Conseil reconnaît le rôle déterminant que peuvent jouer ces dernières pour atteindre les objectifs de la stratégie de Lisbonne, en favorisant la cohésion sociale, en dotant les citoyens des compétences requises pour trouver un nouvel emploi et en aidant l'Europe à mieux s'adapter aux exigences de la mondialisation, et invite les États membres à se pencher sur une série de questions relatives à l'éducation et à la formation des adultes


w