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Common preparation of price proposals
Contractor's price claim
Contractor's price proposal
Contractor's proposal
Estimate costs of required supplies
Estimate required supplies' costs
Estimate required supply costs
Fixing of prices
Overall agreement on the price proposals
Price proposal
Pricing
Provide costs and proposed sale prices
To propose that prices be equalised

Traduction de «Contractor's price proposal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
contractor's price proposal

proposition de prix de l'entrepreneur


contractor's price claim

prix avancé par l'entrepreneur


fixing of prices [ price proposal | pricing ]

fixation des prix [ proposition de prix | tarification ]


overall agreement on the price proposals

accord global sur le paquet prix


common preparation of price proposals

préparation commune des prix




estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices

calculer les dépenses liées aux fournitures | évaluer les coûts des fournitures | calculer le coût des fournitures | estimer les coûts des fournitures


to propose that prices be equalised

proposer une péréquation de prix
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Once all three parts of the evaluation are done, they're rolled up and the determination is made as to which contractor has the best technical and price proposal and what we call an acceptable industrial and regional benefits package.

Une fois que ces trois composantes de l'évaluation sont terminées, les rapports sont réunis et on choisit le soumissionnaire qui a présenté à la fois la meilleure proposition technique, le meilleur prix et ce que nous appelons une formule acceptable de retombées industrielles et régionales.


6. In the absence of a decision within the relevant time limit set out in paragraphs 3 and 5, the applicant shall be entitled to market the product at the price proposed.

6. Si aucune décision n’est prise dans les délais visés aux paragraphes 3 et 5, le demandeur peut mettre le produit sur le marché au prix proposé.


7. If the competent authorities decide not to permit the marketing of the medicinal product concerned at the price proposed by the applicant, the decision shall contain a statement of reasons based on objective and verifiable criteria, including any evaluation, expert opinion or recommendation on which it is based.

7. Si les autorités compétentes décident de ne pas autoriser la mise sur le marché du médicament concerné au prix proposé par le demandeur, leur décision comporte un exposé des motifs fondé sur des critères objectifs et vérifiables, y compris toute évaluation, tout avis ou recommandation d’expert sur laquelle elle s’appuie.


4. Notes that the reduction in sugar prices proposed by the Commission goes beyond the requirements for compliance with the WTO rules; therefore calls for this reduction to be limited to what is strictly necessary to achieve and maintain a sustainable, efficient, robust sugar production in the EU, in compliance with the WTO rules; considers that the reduction in quota must be governed by the same principle and that the accumulative effect of the reduction in prices and quotas calls into question the viability of the sector in both the most vulnerable and the most competitive regions;

4. remarque que la réduction des prix du sucre proposée par la Commission va au‑delà des besoins d'adaptation aux règles de l'OMC; demande en conséquence que cette réduction soit limitée au strict nécessaire pour atteindre et maintenir dans l'UE une production durable, performante et solide dans le respect des règles de l'OMC; considère que la réduction des quotas doit obéir au même principe et qu'une réduction des prix cumulée à celle des quotas met en cause la viabilité du secteur pour les régions les plus vulnérables aussi bien q ...[+++]


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4. Notes that the reduction in sugar prices proposed by the Commission goes beyond the requirements for compliance with the WTO rules; therefore calls for this reduction to be limited to what is strictly necessary to achieve and maintain a sustainable, efficient, robust sugar production in the EU, in compliance with the WTO rules; considers that the reduction in quotas must be governed by the same principle and that the cumulative effect of the reduction in prices and quotas calls into question the viability of the sector in both the most vulnerable and the most competitive regions;

4. remarque que la réduction des prix du sucre proposée par la Commission va au-delà des besoins d'adaptation aux règles de l'OMC; demande en conséquence que cette réduction soit limitée au strict nécessaire pour atteindre et maintenir dans l'Union européenne une production durable, performante et solide dans le respect des règles de l'OMC; considère que la réduction des quotas doit obéir au même principe et qu'une réduction des prix cumulée à celle des quotas met en cause la viabilité du secteur pour les régions les plus vulnérable ...[+++]


4. Notes that the reduction in sugar prices proposed by the Commission goes beyond the requirements for compliance with the WTO rules; therefore calls for this reduction to be limited to what is strictly necessary to achieve and maintain a sustainable, efficient, robust sugar production in the EU, in compliance with the WTO rules; considers that the reduction in quotas must be governed by the same principle and that the cumulative effect of the reduction in prices and quotas calls into question the viability of the sector in both the most vulnerable and the most competitive regions;

4. remarque que la réduction des prix du sucre proposée par la Commission va au-delà des besoins d'adaptation aux règles de l'OMC; demande en conséquence que cette réduction soit limitée au strict nécessaire pour atteindre et maintenir dans l'Union européenne une production durable, performante et solide dans le respect des règles de l'OMC; considère que la réduction des quotas doit obéir au même principe et qu'une réduction des prix cumulée à celle des quotas met en cause la viabilité du secteur pour les régions les plus vulnérable ...[+++]


- 4 - This situation gives a special significance to the rules on budgetary discipline (Council Decision 88/377/EEC of 24 June 1988. * * * 4. Price proposals and related measures The analysis of the agricultural situation in the 1990/91 marketing year and the market outlook for the coming years clearly indicate that, after two years of relief and despite considerable efforts of adjustment over a number of years, market imbalances are growing again and that prospects for the foreseeable future are not encouraging. This new deterioration in the situation calls for an in-depth reform of the Common Agricultural Policy in ...[+++]

- 4 - Cette situation met particulièrement en relief les règles de la discipline budgétaire (décision du Conseil nº 88/377/CEE, du 24 juin 1988). * * * 4. Propositions de prix et mesures connexes L'analyse de la situation de l'agriculture pour la campagne de commercialisation 1990/91 et les perspectives de marché pour les prochaines années font clairement ressortir qu'après deux années d'amélioration et malgré les efforts considérables d'ajustement sur plusieurs années, les déséquilibres des marchés s'aggravent de nouveaux et que les perspectives relatives à l'avenir prévisible ne sont pas encourageantes. Cette nouvelle détérioration de ...[+++]


Agri-monetary measures p. 4 III. BUDGETARY IMPLICATIONS p. 4 IV THE MAIN PROVISIONS BY PRODUCT p. 5 A. Cereals p. 5 B. Rice C. Sugar p. 6 D. Olive oil E. Oilseeds F. Protein crops and dried fodder G. Textile fibres H. Wine p. 7 I. Fresh fruit and vegetables J. Products processed from fruit and vegetables p. 8 K. Tobacco p. 9 L. Milk M. Beef/Veal p. 10 O. Pigmeat VI. ANNEXES 1. Prices proposed for the different products in ecus 2. Impact of the Commission's proposals on support prices for agricultural products, in ecus and national ...[+++]

Mesures agrimonétaires p. 4 III. INCIDENCES BUDGETAIRES p. 5 IV. PRINCIPALES DISPOSITIONS PAR PRODUIT p. 5 A. Céréales p. 5 B. Riz p. 6 C. Sucre D. Huile d'olive E. Graines oléagineuses p. 7 F. Protéagineux et fourrages seches G. Fibres textiles H. Vin I. Fruits et légumes frais p. 8 J. Fruits et légumes transformés p. 9 K. Tabac p. 10 L. Lait p. 10 M. Viande bovine p. 11 N. Viande ovine et caprine O. Viande de porc V. ANNEXES p. 12 I. Propositions de prix en Ecus pour les divers produits agricoles II. Incidence des propositions de la Commission sur les prix de soutien des produits agricoles en ECU et en monnaie nationale III. Stabilisateurs en v ...[+++]


The guide prices proposed for 1988 A. The proposal for fresh products (Annex 1) is: - to lower the guide price for herring by 10%, for mackerel by 5%, for dogfish by 2%, and for Atlantic sardines by 1% (after harmonization of prices); - to maintain in 1988 the 1987 guide prices for shrimp, megrim, Ray's bream, monkfish, edible crab, nephrops, Mediterranean sardine and hake; - to increase the guide price for redfish, cod, saithe, ling, haddock, whiting and plaice by 1%.

Les prix d'orientation proposés pour 1988: A. En ce qui concerne les produits frais (Annexe I): - de baisser le prix d'orientation du hareng de 10%, du maquereau de 5%, de la roussette de 2% et de la sardine de l'Atlantique de 1% (après rapprochement des prix); - de reconduire en 1988 pour les crevettes, les cardines, les castagnoles, les baudroies, les crabes tourteau, les langoustines, les sardines méditerranéennes, et les merlus les prix d'orientation valables en 1987; ./.


Agri-monetary measures 5 III. BUDGETARY IMPLICATIONS 6 IV. TIGHTENING UP COMMUNITY PROVISIONS ON COMBATING FRAUD V. THE MAIN PROVISIONS, BY PRODUCT 7 A. Cereals B. Rice C. Oilseeds 8 D. Olive oil E. Soya beans F. Sugar G. Wine 9 H. Fresh fruit and vegetables I. Processed fruit and vegetables 10 J. Tobacco K. Fibre plants 11 L. Seed M. Livestock products VI. ANNEXES I. Prices proposed for the different products in ecus II. Impact of the Commission's proposals on support prices for agricultural products, in ecus and national curr ...[+++]

Mesures agrimonétaires p. 5 III. INCIDENCES BUDGETAIRES p. 6 IV. RENFORCEMENT DES DISPOSITIONS COMMUNAUTAIRES EN MATIERE DE LUTTE CONTRE LA FRAUDE V. PRINCIPALES DISPOSITIONS PAR PRODUIT A. Céréales B. Riz p. 7 C. Graines oléagineuses D. Huile d'olive E. Graines de soja p. 8 F. Sucre G. Vin H. Fruits et légumes frais I. Fruits et légumes transformés p. 9 J. Tabac K. Fibres textiles p. 10 L. Semences M. Productions animales VI. ANNEXES p. 11 I. Propositions de prix en Ecus pour les divers produits agricoles II. Incidence des propositions de la Commission sur les prix de soutien des produits agricoles en ECU et en monnaie nationale ...[+++]




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Contractor's price proposal ->

Date index: 2021-01-18
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