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Ad costs
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising charges
Advertising cost
Advertising costs
Advertising expenditures
Advertising expenses
Carrying costs
Corporate advertising
Corporate image advertising
Costs of advertising
Costs of carrying an inventory
Cultural Grants Acknowledgement Act
Holding costs
Institutional advertisement
Institutional advertising
Inventory carrying costs
Inventory holding costs
Prestige advertising
Professional expenditure
Professional expenses
Promotion expenses
Publicity costs
Stockholding costs
Storage costs
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Yellow page advertising

Traduction de «Costs advertising » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising cost | advertising expenses | promotion expenses

frais de publicité


advertising expenses | advertising costs | ad costs | costs of advertising | advertising charges

frais de publicité | dépenses de publicité | dépenses publicitaires


advertising costs | professional expenditure | professional expenses | publicity costs

frais d'emploi | frais professionnels | frais professionnels à charge des salariés


advertising expenses [ advertising expenditures | advertising costs ]

frais de publicité [ dépenses publicitaires | dépenses de publicité | charges de publicité ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]




Cultural Grants Acknowledgement Act [ An Act to require that in the advertising and at the opening of a cultural project supported by public money a public acknowledgment be made of the grant and the percentage of the total cost that the grant represents ]

Loi sur la mention des subventions culturelles [ Loi exigeant que la publicité relative à des opérations culturelles subventionnées sur des fonds publics fasse état de la subvention et de la proportion du coût total que la subvention représente et que ces renseignements soient mentionnés lors de l'inaug ]


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle


carrying costs | costs of carrying an inventory | holding costs | inventory carrying costs | inventory holding costs | stockholding costs | storage costs

coûts de stockage | frais de stockage | coûts de possession de stock
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Clearly whatever input credits that retailers receive will have to be used to help offset the significant start-up and ongoing operational costs associated with regionally-imposed tax-included pricing; ticketing costs, advertising costs, information system costs, warehousing costs, et cetera.

De toute évidence, quels que soient les crédits pour intrants que recevront les détaillants, ils devront servir à compenser les importants coûts de démarrage et de fonctionnement permanents associés à l'inclusion de la taxe dans le prix imposée à l'échelle régionale. Coûts d'étiquetage, coûts de publicité, coûts des systèmes d'information, coûts d'entreposage, et cetera.


45. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

45. se déclare préoccupé par les effets de la disposition du quatrième amendement qui interdit la publicité politique dans les médias commerciaux, car bien que l'objectif déclaré de cette disposition soit de réduire les coûts des campagnes politiques et de mettre tous les partis sur un pied d'égalité, elle compromet l'objectivité de l'information; prend acte du fait que le gouvernement hongrois consulte actuellement la Commission européenne au sujet des règles relatives à la publicité politique; note l'existence de restrictions similaires dans plusieurs pays européens; prend acte de l'avis de la commission de Venise sur le quatrième a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 1175 Mr. Sean Casey: With respect to advertising for the Canada Revenue Agency (CRA) for the years 2003-2013 inclusive: (a) what was the advertising budget, broken down by year; (b) how many different advertising campaigns were created or used, broken down by year; (c) how many different advertisements were produced or used, broken down by year; (d) what was the total cost (design, production, airtime, printing, etc) for the advertising campaigns in (b); (e) what was the total cost (production, airtime ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1175 M. Sean Casey: En ce qui concerne la publicité pour l’Agence du revenu du Canada (ARC) pour les années 2003-2013 inclusivement: a) quel a été le budget de publicité accordé pour chacune des années; b) combien de campagnes de publicité ont été organisées ou menées pour chacune des années; c) combien de messages publicitaires ont été produits ou utilisés pour chacune des années; d) quel a été le coût total (conception, production, temps de diffusion, impression, etc) des messages publicitaires indiqués au point b); e) quel a été le coût total (production, temps de diffusion, impression, etc) pou ...[+++]


44. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

44. se déclare préoccupé par les effets de la disposition du quatrième amendement qui interdit la publicité politique dans les médias commerciaux, car bien que l'objectif déclaré de cette disposition soit de réduire les coûts des campagnes politiques et de mettre tous les partis sur un pied d'égalité, elle compromet l'objectivité de l'information; prend acte du fait que le gouvernement hongrois consulte actuellement la Commission européenne au sujet des règles relatives à la publicité politique; note l'existence de restrictions similaires dans plusieurs pays européens; prend acte de l'avis de la commission de Venise sur le quatrième a ...[+++]


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146. Calls for a detailed report from the Commission on the total cost of advertising for EU enlargement (spots in cinemas, on television, the internet and other media), a breakdown of costs by the individual media and the countries in which the spots appeared, and detailed information on the implementing companies, from production to broadcasting; also expects a report on all other advertising activities of the Commission concerned with enlargement, together with a correspondingly detailed report and breakdown of costs;

146. souhaite que la Commission élabore un rapport détaillé sur le coût total des campagnes de promotion de l'élargissement de l'Union par la diffusion de messages dans les cinémas, à la télévision, sur internet et dans d'autres médias, une ventilation des coûts par média et par pays dans lesquels ces messages ont été diffusés, ainsi que des informations précises sur les entreprises qui ont réalisé ces campagnes, de la production à la diffusion; demande également un rapport sur toutes les autres activités de promotion de la Commission sur le thème de l'élargissement, accompagné d'un relevé détaillé de ces activités et d'une ventilation ...[+++]


188. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of “greenwashing” and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

188. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


Will the minister stop this costly advertising campaign and simply reduce premiums to create jobs?

Le ministre renoncera-t-il à cette coûteuse campagne de publicité et réduira-t-il simplement les cotisations pour créer des emplois?


Personally, I would like to see a breakdown of this program in administration costs, advertising costs, meeting travelling costs, and actual money paid to producers.

Personnellement, j'aimerais bien voir une ventilation des frais administratifs, des coûts publicitaires, des frais de voyage pour les réunions, et du montant qui a réellement été versé aux producteurs.


- 3 - The three types of aid are as follows: . an investment grant of not more than 15% gross for small businesses and 7.5% gross for medium-sized businesses; . an annual subsidy equal to not more than 50% of the cost of staffing the centre (with a manager and a secretary at the most), subject to an annual ceiling; . an annual subsidy equal to 50% of promotion costs (advertising the centre's existence).

Il s'agit de : . une prime à l'investissement ne dépassant pas 15% brut pour les petites entreprises et 7,5% brut pour les moyennes entreprises une aide annuelle égale à maximum 50% des frais de personnel du centre pour un responsable et un agent d'exécution (un manager et une secrétaire au plus), et dont le montant sera plafonné annuellement; . une aide annuelle égale à 50% des frais de promotion (publicité pour avertir de l'existence du centre).


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