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RES-E Directive
Renewables Directive

Traduction de «Group 27 the Group 77 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Group of 27 of the Group of 77 of the Ad Hoc Committee on the Restructuring of the Economic and Social Sectors of the United Nations System

Groupe des 27 du Groupe des 77 du Comité spécial de la restructuration des secteurs économique et social du système des Nations Unies


Group of 27 of the Group of 77 of the Preparatory Committee for the New International Development Strategy

Groupe des 27 du groupe des 77 du Comité Préparatoire pour la nouvelle stratégie internationale du développement


Group of 27 of the Group of 77 of the Preparatory Committee for the United Nations Conference on Science and Technology for Development

Groupe des 27 du groupe des 77 du Comité préparatoire de la Conférence des Nations Unies sur la science et la technique au service de développement


Directive 2001/77/EC of the European Parliament and of the Council of 27 September 2001 on the promotion of electricity produced from renewable energy sources in the internal electricity market | Directive on the Promotion of Electricity from Renewable Energy Sources in the Internal Electricity Market | Renewables Directive | RES-E Directive

Directive 2001/77/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 septembre 2001 relative à la promotion de l'électricité produite à partir de sources d'énergie renouvelables sur le marché intérieur de l'électricité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The employment rate for the 55-64 age group was 38.5% in 2001 compared to 74.7% for the 45-54 year olds, 77.1% for the 25-54 age group and 40.7% for the 15-24 year olds.

* Le taux d'emploi de la tranche d'âge 55 à 64 ans était de 38,5% en 2001, contre 74,7% pour les travailleurs de 45 à 54 ans, 77,1% pour les travailleurs de 25 à 54 ans et 40,7% pour les travailleurs de 15 à 24 ans.


Finally, the SME dimension has become a focus of the High Level Group on Administrative Burdens (HLGAB), an expert group created in 2007 to advise the Commission on reducing administrative burdens resulting from EU legislation. The Commission recently extended the mandate of the Group until October 2014.[27] The Group will advise on EU regulatory measures adopted by Parliament and Council under the Administrative Burden Reduction Programme and look into how the 27 Member States have implemented these measures.

Enfin, la dimension des PME est devenue une priorité du groupe de haut niveau sur les charges administratives, un groupe d'experts créé en 2007 pour conseiller la Commission en matière de réduction des charges administratives résultant de la législation européenne, dont la Commission a récemment prolongé le mandat jusqu’en octobre 2014[27]. Ce groupe formulera des avis sur les mesures réglementaires adoptées par le Parlement et le Conseil dans le cadre du programme d’action pour la réduction des charges administratives et examinera la ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011L0077 - EN - Directive 2011/77/EU of the European Parliament and of the Council of 27 September 2011 amending Directive 2006/116/EC on the term of protection of copyright and certain related rights // DIRECTIVE 2011/77/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 27 September 2011

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011L0077 - EN - Directive 2011/77/UE du Parlement européen et du Conseil du 27 septembre 2011 modifiant la directive 2006/116/CE relative à la durée de protection du droit d’auteur et de certains droits voisins // DIRECTIVE 2011/77/UE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 27 septembre 2011


17. Draws attention to the fact that the discussion about the post 2020-future of the ACP group has already begun, and stresses the important role that the JPA will have to play in this discussion; highlights in this regard the need to clarify the future roles and relations of the different groups (ACP, AU, LDCs, G-77, regional groupings); underlines the need for comprehensive joint parliamentary oversight, independently of the final outcome;

17. attire l'attention sur le fait que les discussions relatives à l'avenir du groupe ACP après 2020 ont déjà commencé et souligne le rôle crucial que doit jouer l'APP dans ces discussions; souligne à cet égard la nécessité de clarifier ce que seront demain les rôles des différents groupes (ACP, UA, PMA, G-77, groupements régionaux) et les relations qu'ils entretiennent entre eux; souligne la nécessité d'un contrôle parlementaire conjoint approfondi, quel que soit le résultat final;


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17. Draws attention to the fact that the discussion about the post 2020-future of the ACP group has already begun, and stresses the important role that the JPA will have to play in this discussion; highlights in this regard the need to clarify the future roles and relations of the different groups (ACP, AU, LDCs, G-77, regional groupings); underlines the need for comprehensive joint parliamentary oversight, independently of the final outcome;

17. attire l'attention sur le fait que les discussions relatives à l'avenir du groupe ACP après 2020 ont déjà commencé et souligne le rôle crucial que doit jouer l'APP dans ces discussions; souligne à cet égard la nécessité de clarifier ce que seront demain les rôles des différents groupes (ACP, UA, PMA, G-77, groupements régionaux) et les relations qu'ils entretiennent entre eux; souligne la nécessité d'un contrôle parlementaire conjoint approfondi, quel que soit le résultat final;


77. Recalls its observation set out at paragraph 85 of the resolution accompanying the discharge decision in respect of the financial year 2005, by which it requested easy access to information on who is represented in the various forms of expert groups and what their tasks are, and its observation at paragraph 86, by which it called on the Commission to publish the names of those people who take part in these groups, and the names of the special advisers which the individual Commissioners, Directorates-General or cabinets have engaged; asks that the names of all experts and counsellors in the Commission's working groups be made public; ...[+++]

77. rappelle que, au paragraphe 85 de la résolution accompagnant la décision de décharge pour l'exercice 2005, il demandait un accès aisé aux informations concernant les membres des divers groupes d’experts et leurs fonctions et que, au paragraphe 86, il demandait à la Commission de publier le nom des personnes faisant partie de ces groupes et le nom des conseillers spéciaux que les différents commissaires, directions générales ou cabinets ont engagés; demande que les noms de tous les experts et conseillers membres des groupes de travail de la Commissions soient rendus publics;


The three essential groups involved, which come under the United Nations, the G-77 and the European Union, are the LDC group, the ‘small island developing countries’ group and the ‘overseas countries and territories’ group.

Trois groupes sont essentiels au sein des Nations unies, du G 77 et pour l'Union européenne: le groupe des LDC, celui des small island developing countries et celui des overseas countries and territories.


A European Economic Interest Grouping (EEIG) constituted in accordance with Regulation (EEC) No 2137/85 which supplies goods or services for consideration to its members or to third parties shall be a taxable person within the meaning of Article 4(1) of Directive 77/388/EEC.

Le groupement européen d’intérêt économique (GEIE) constitué conformément au règlement (CEE) no 2137/85, qui effectue à titre onéreux des livraisons de biens ou des prestations de services en faveur de ses membres ou de tiers est un assujetti au sens de l’article 4, paragraphe 1, de la directive 77/388/CEE.


To incorporate the expertise of the professional groups concerned there is provision in the sectoral directives at present for experts from the individual professional groups to participate in the work of the relevant advisory committees (see Decisions 75/364/EEC, 75/365/EEC, 77/454/EEC, 78/1028/EEC, 80/156/EEC and 85/434/EEC).

Afin de prendre en compte les compétences des professions concernées, les directives sectorielles prévoient une participation des experts des différentes professions aux travaux de chacun des comités consultatifs (décisions 75/364/CEE, 75/365/CEE, 77/454/CEE, 78/1028/CEE, 80/156/CEE et 85/434/CEE.


The Commission proposes, therefore, to develop co-operation and exchange of information within the framework of the newly established Group of national contact points on integration [77] with a view, in particular, to strengthening co-ordination of relevant policies at national level.

La Commission propose donc de développer la coopération et l'échange d'informations dans le cadre du nouveau Groupe des points de contacts nationaux sur l'intégration [77], en vue de renforcer la coordination des politiques correspondantes à l'échelle nationale, entre autres.




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Date index: 2021-11-05
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