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CIMS
Canadian Institute for Mediterranean Studies
Canadian Mediterranean Institute
Company buyout
Coordinate educational institution's administration
IGCP
Institute for Public Credit Management
Institutional buy-out
Insurance agency manager
Insurance branch managers
Insurance institution manager
Insurance services branch managers
LBO
Leverage buy-out
MBI
MBO
Manage credit union operations
Manage educational institution's administration
Manage lending institution operations
Manage savings institution operations
Manage thrift institution operations
Management buy-in
Management buy-out
Manages educational institution's administration
Mediterranean Institute
Mediterranean Institute of Management
Oversee educational institution's administration
Public Debt Management Institute
RAP
Society for Mediterranean Studies
Treasury and Debt Management Agency

Traduction de «Mediterranean Institute Management » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian Institute for Mediterranean Studies [ CIMS | Society for Mediterranean Studies | Canadian Mediterranean Institute ]

Institut canadien d'études méditerranéennes [ ICEM | Société d'études méditerranéennes | Institut canadien de la Méditerranée ]


Mediterranean Institute of Management

Institut méditerranée de gestion




manage lending institution operations | manage savings institution operations | manage credit union operations | manage thrift institution operations

gérer les opérations de coopératives de crédit


Institute for Public Credit Management | Public Debt Management Institute | Treasury and Debt Management Agency | IGCP [Abbr.]

Institut de gestion du crédit public


coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

gérer l'administration d'un établissement d'enseignement


system used in Mediterranean Delegations for managing payments to projects under the Protocols | RAP [Abbr.]

système utilisé par les délégations du Bassin méditerranéen pour la gestion des paiements effectués en faveur de leurs projets au titre des protocoles | RAP [Abbr.]


insurance institution manager | insurance services branch managers | insurance agency manager | insurance branch managers

chargée d'agence en assurances | responsable de secteur en assurances | responsable d'agence en assurances | responsable de bureau d'assurances


working party on the integrated management of Mediterranean-type coastal wetlands

groupe de travail sur la Gestion Intégrée des zones humides côtières de type méditerranéen


company buyout [ institutional buy-out | LBO | leverage buy-out | management buy-in | management buy-out | MBI | MBO ]

rachat d'entreprise [ rachat d'entreprise avec effet de levier | rachat d'entreprise par des cadres extérieurs | rachat d'entreprise par des investisseurs institutionnels | rachat d'entreprise par ses dirigeants | rachat de l'entreprise par les cadres | reprise de l'entreprise par ses salariés | RES ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
30. Calls on all the countries participating in the partnership, the Commission and the future institutions of the Union for the Mediterranean to inject fresh vigour into the management of joint migration policies in order to better harness human resources and strengthen exchanges between the peoples of the Mediterranean while also eschewing a "security-first" approach; considers that immigration issues must focus on the possibilities for legal migrat ...[+++]

30. invite tous les pays participant au partenariat, la Commission et les futures institutions de l'Union pour la Méditerranée à donner un nouvel élan à la gestion de politiques migratoires partagées afin de valoriser les ressources humaines et de renforcer les échanges entre les populations du bassin tout en renonçant à toute vision exclusivement sécuritaire; estime que les questions d'immigration doivent se concentrer sur les possibilités de mobilité légale, sur la lutte contre les flux illégaux, sur une meilleure intégration des populations immigrées et sur l'exercice du droit d'asile; souligne l'importance qu'il accorde à l'étroite ...[+++]


29. Calls on all the countries participating in the partnership, the Commission and the future institutions of the Barcelona Process: Union for the Mediterranean to inject fresh vigour into the management of joint migration policies in order to better harness human resources and exchanges between the peoples of the Mediterranean while also eschewing a ‘security-first’ approach; considers that immigration issues must focus on the p ...[+++]

29. invite tous les pays participant au partenariat, la Commission et les futures institutions de l'Union pour la Méditerranée à donner un nouvel élan à la gestion de politiques migratoires partagées afin de valoriser les ressources humaines et de renforcer les échanges entre les populations du bassin tout en renonçant à toute vision exclusivement sécuritaire; estime que les questions d'immigration doivent se concentrer sur les possibilités de mobilité légale, sur la lutte contre les flux illégaux, sur une meilleure intégration des populations immigrées et sur l'exercice du droit d'asile; souligne l'importance qu'il accorde à l'étroite ...[+++]


30. Calls on all the countries participating in the partnership, the Commission and the future institutions of the Union for the Mediterranean to inject fresh vigour into the management of joint migration policies in order to better harness human resources and strengthen exchanges between the peoples of the Mediterranean while also eschewing a "security-first" approach; considers that immigration issues must focus on the possibilities for legal migrat ...[+++]

30. invite tous les pays participant au partenariat, la Commission et les futures institutions de l'Union pour la Méditerranée à donner un nouvel élan à la gestion de politiques migratoires partagées afin de valoriser les ressources humaines et de renforcer les échanges entre les populations du bassin tout en renonçant à toute vision exclusivement sécuritaire; estime que les questions d'immigration doivent se concentrer sur les possibilités de mobilité légale, sur la lutte contre les flux illégaux, sur une meilleure intégration des populations immigrées et sur l'exercice du droit d'asile; souligne l'importance qu'il accorde à l'étroite ...[+++]


28. Is satisfied with the progress achieved at the Euro-Mediterranean Ministerial Summit in Marseilles on 3 and 4 November 2008 in further defining the institutional framework of the Union for the Mediterranean; is of the opinion that human rights, peace, security and development concerns in the Mediterranean region cannot be pursued in isolation; stresses that political and cultural dialogue, economic relations, management of migration flows, ...[+++]

28. est satisfait des progrès réalisés lors du sommet ministériel euro-méditerranéen de Marseille des 3 et 4 novembre 2008 pour préciser le cadre institutionnel de l'Union pour la Méditerranée; estime que les droits de la personne humaine et les questions de paix, de sécurité et de développement dans la région méditerranéenne ne peuvent pas être examinées isolément; souligne que le dialogue politique et culturel, les relations économiques, la gestion des flux migratoires, les politiques environnementales et la sécurité – ...[+++]


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28. Is satisfied with the progress achieved at the Euro-Mediterranean Ministerial Summit in Marseilles on 3 and 4 November 2008 in further defining the institutional framework of the Union for the Mediterranean; is of the opinion that human rights, peace, security and development concerns in the Mediterranean region cannot be pursued in isolation; stresses that political and cultural dialogue, economic relations, management of migration flows, ...[+++]

28. est satisfait des progrès réalisés lors du sommet ministériel euro-méditerranéen de Marseille des 3 et 4 novembre 2008 pour préciser le cadre institutionnel de l'Union pour la Méditerranée; estime que les droits de la personne humaine et les questions de paix, de sécurité et de développement dans la région méditerranéenne ne peuvent pas être examinées isolément; souligne que le dialogue politique et culturel, les relations économiques, la gestion des flux migratoires, les politiques environnementales et la sécurité – ...[+++]


· New developments of MEDSTAT: A management seminar of a national statistical system (NSS), intended for the Directors General of the National Statistical Institutes (NSI) of the Mediterranean partners and, possibly, to equivalent persons of the NSS, will be organised; it will deal both with the internal management of a NSI and with relations with the external users and the articulation of the NSS.

· Nouveaux développements de MEDSTAT : Un séminaire de gestion d'un système statistique national (SSN), destiné aux directeurs généraux des instituts nationaux de statistiques des partenaires méditerranéens et, éventuellement, aux personnes équivalentes du SSN, sera organisé ; il traitera tant de la gestion interne d'un INS que des relations avec les utilisateurs extérieurs et de l'articulation du SSN.


The aim is to the examine the main challenges that the 12 Mediterranean Partners of the European Union have to face and, in particular, the four following themes: - agricultural management of water: support for water saving methods, promotion of cultivation requiring low water consumption, techniques for the re-use of water, fight against pollution and salinisation. - domestic and industrial water: water supply and purification networks, treatment and re-use of waste water in urban and industrial zones; - the reinforcement of ...[+++]

Les travaux sont orientés vers l'examen des principaux défis que rencontrent les 12 partenaires méditerranéens de l'Union Européenne, et en particulier, les quatre thèmes suivants: . la gestion agricole de l'eau: appui aux méthodes économes en eau, promotion des cultures les moins consommatrices d'eau et des techniques de réutilisation des eaux, lutte contre la pollution et la salinisation; . l'eau domestique et industrielle: réseaux d'adduction d'eau et d'assainissement, traitement et réemploi des eaux usées en milieu urbain et indu ...[+++]


The aim is to the examine the main challenges that the 12 Mediterranean Partners of the European Union have to face and, in particular, the four following themes: agricultural management of water: support for water saving methods, promotion of cultivation requiring low water consumption, techniques for the re-use of water, fight against pollution and salinisation. domestic and industrial water: water supply and purification networks, treatment and re-use of waste water in urban and industrial zones; the reinforcement of ...[+++]

Les travaux sont orientés vers l'examen des principaux défis que rencontrent les 12 partenaires méditerranéens de l'Union Européenne, et en particulier, les quatre thèmes suivants: .la gestion agricole de l'eau: appui aux méthodes économes en eau, promotion des cultures les moins consommatrices d'eau et des techniques de réutilisation des eaux, lutte contre la pollution et la salinisation; .l'eau domestique et industrielle: réseaux d'adduction d'eau et d'assainissement, traitement et réemploi des eaux usées en milieu urbain et industriel; .le renforc ...[+++]


6. CONSIDERS that, to this end, the Commission should draw up a priority action programme for the Mediterranean area which should be prepared within a term of 18 months, taking into account the decisions of the Conference of the Parties to the Barcelona Convention on 9 June 1995, with the appropriate participation of governments and interested institutions and the public, and which should be submitted to the Council and approved as soon as possible thereafter through whatever mechanism is established to follow up the Euromediterranean ...[+++]

6. CONSIDERE qu'à cette fin la Commission devrait établir un programme d'action prioritaire en matière d'environnement pour le bassin méditerranéen, qui devrait être élaboré dans un délai de 18 mois, compte tenu des conclusions de la Conférence des parties à la Convention de Barcelone du 9 juin 1995, avec la participation, selon qu'il conviendra, des gouvernements, des institutions intéressées et du public, et qui devrait être soumis au Conseil et approuvé ultérieurement dans les meilleurs délais par l'organe, quel qu'il soit, créé po ...[+++]


It is to be carried out in two stages: 1993-94 and 1995-96. The aim of the project is to step up regional cooperation (North-South and South-South) between the national agricultural training and research institutions through three programmes: (a) TRAINING - organization of short specialized courses in establishments in the Southern and Eastern Mediterranean countries; - exchange and practical training programmes for young researchers in Mediterranean non-member countries attending the CIHEAM in establishments in the Member States (b) ...[+++]

Le projet vise à renforcer la coopération régionale entre les institutions nationales de formation et les institutions nationales de recherche agricole tant dans le cadre des relations Nord-Sud que dans le cadre du développement des relations Sud-Sud, via trois programmes : a) FORMATION - organisation de cours spécialisés de brève durée dans les institutions des pays du Sud et de l'Est de la Méditerranée; - programmes d'échange et formation pratique de jeunes chercheurs des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) en stage au CIHEAM dans des ...[+++]


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