Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central Statistical and Economic Studies Service
INSEE
National Institute for Statistics and Economic Studies
National Institute of Statistics and Economic Studies
National School of Applied Economics
National School of Statistics and Applied Economics
National Statistics Service
STATEC

Traduction de «National School Statistics and Applied Economics » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National School of Statistics and Applied Economics

École nationale supérieure de statistique et d'économie appliquée


National School of Applied Economics

École nationale d'économie appliquée


National Institute for Statistics and Economic Studies [ National Statistics Service ]

Institut National de la Statistique et des Études Économiques [ INSEE | Service National des Statistiques ]


Central Statistical and Economic Studies Service | National Institute for Statistics and Economic Studies | STATEC [Abbr.]

Institut national de la statistique et des études économiques | Institut national de la statistique et des études économiques du Grand-Duché du Luxembourg | Service central de la statistique et des études économiques | STATEC [Abbr.]


National Institute of Statistics and Economic Studies

Institut national de la statistique et des études économiques | INSEE [Abbr.]


National Institute for Statistics and Economic Studies | INSEE [Abbr.]

Institut national de la statistique et des études économiques | INSEE [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I always tie this back, Chief Wilson- Raybould, to the fact that First Nations need to begin applying economic development as part of the overall success of the First Nations people.

Je ramène toujours cela, chef Wilson- Raybould, au fait que les Premières nations ont besoin de s'appuyer sur le développement économique pour pouvoir progresser.


We noted that there was only one program, called Working Together Supporting Students in Transition: Sharing student information between First Nations and Provincial Schools that applied specifically to First Nations students who are moving from on-reserve First Nations schools to public schools in Manitoba.

Nous avons fait remarquer qu'un seul programme, appelé Working Together Supporting Students in Transition : Sharing student information between First Nations and Provincial Schools (Travailler ensemble — Élèves en transition : communication de l'information sur les élèves entre écoles des Premières nations et écoles provinciales) s'appliquait expressément aux étudiants des Premières nations qui font la transition des écoles des Premières nations dans les réser ...[+++]


You give examples of programs such as Working Together, Supporting Students in Transition, Share Student Information Between First Nations, and Province Schools that apply specifically to First Nations students who are moving from on-reserve First Nation schools to public schools in Manitoba.

Vous donnez l'exemple du programme de communication de l'information sur les élèves entre les écoles des Premières nations et les écoles provinciales, qui s'applique aux élèves des Premières nations faisant la transition entre des écoles des Premières nations dans les réserves et des écoles publiques du Manitoba.


Question No. 1157 Mr. Rodger Cuzner: With respect to the Gabarus Seawall, also referred to in existing federal documents and plans as a groyne or breakwater, and all other properties built and previously or currently owned or administered by the government in Gabarus, Nova Scotia: (a) as a result of a Transfer of Duties Act based on an Order-in-Council (P.C. 1979-2522) September 20, 1979, (i) what specific properties, structures or facilities did Fisheries and Oceans Canada (DFO) acquire or become responsible for which were formerly owned or under the administration of the Department of Transport, (ii) did this specifically include a fis ...[+++]

Question n 1157 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne l’ouvrage longitudinal de Gabarus aussi appelé digue ou épi dans les plans et les documents du gouvernement fédéral ainsi que toutes les autres propriétés, à Gabarus (Nouvelle-Écosse), construites par le gouvernement et qui ont appartenu ou appartiennent encore au gouvernement ou qui ont été administrées ou sont encore administrées par ce dernier: a) par suite de la Loi sur le transfert des fonctions reposant sur le décret (1979-2522) du 20 septembre 1979, (i) quelles sont les propriétés, les structures ou les installations acquises par le ministère des Pêches et des Océans (MPO) ou do ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
None of those statistics should surprise the government, because those are the kind of results we get when we underfund first nations schools by 30% compared to what provincial schools receive.

Le gouvernement ne devrait pas s'étonner de ces résultats: c'est ce qui arrive quand le financement accordé aux écoles des Premières Nations est de 30 % inférieur à celui des écoles provinciales.


21. Urges the Member States to ensure that all their universities and higher education institutions apply the same requirements when recognising the education of students from European Schools as for students from national schools and that these students receive the same credits for their education, in order to have equal chances and opportunities when applying for higher education;

21. demande instamment aux États membres de veiller à ce que l'ensemble de leurs universités et établissements d'enseignement supérieur appliquent pour la reconnaissance des études des élèves des EE les mêmes exigences que pour les élèves des établissements nationaux et à ce que ces élèves se voient octroyer les mêmes crédits pour leurs études afin de bénéficier de chances égales pour leur inscription dans un établissement d'enseig ...[+++]


21. Urges the Member States to ensure that all their universities and higher education institutions apply the same requirements when recognising the education of students from European Schools as for students from national schools and that these students receive the same credits for their education, in order to have equal chances and opportunities when applying for higher education;

21. demande instamment aux États membres de veiller à ce que l'ensemble de leurs universités et établissements d'enseignement supérieur appliquent pour la reconnaissance des études des élèves des EE les mêmes exigences que pour les élèves des établissements nationaux et à ce que ces élèves se voient octroyer les mêmes crédits pour leurs études afin de bénéficier de chances égales pour leur inscription dans un établissement d'enseig ...[+++]


21. Urges the Member States to ensure that all their universities and higher education institutions apply the same requirements when recognising the education of students from European Schools as for students from national schools and that these students receive the same credits for their education, in order to have equal chances and opportunities when applying for higher education;

21. demande instamment aux États membres de veiller à ce que l'ensemble de leurs universités et établissements d'enseignement supérieur appliquent pour la reconnaissance des études des élèves des EE les mêmes exigences que pour les élèves des établissements nationaux et à ce que ces élèves se voient octroyer les mêmes crédits pour leurs études afin de bénéficier de chances égales pour leur inscription dans un établissement d'enseig ...[+++]


2. By way of derogation to paragraph 1, second subparagraph, this Regulation shall apply to statistics produced under (EC) Regulation N° 1165/98 and the labour cost index under (EC) Regulation 450/2003 from 1st January 2009, for statistics referring to economic activities performed from 1 January 2009 onwards.

2. Par dérogation au paragraphe 1, deuxième alinéa, le présent règlement s'applique à partir du 1 janvier 2009 aux statistiques établies en vertu du règlement (CE) n° 1165/98 et à l'indice du coût de la main-d'œuvre élaboré conformément au règlement (CE) n° 450/2003 pour les activités économiques réalisées à partir de cette même ...[+++]


(7) Member States may need a transitional period for the establishment of their statistics on waste for all or some of the economic activities A, B and G to Q of NACE REV 1 as established by Council Regulation (EEC) No 3037/90 of 9 October 1990 on the statistical classification of economic activities in the European Community for which their national statistical system requires major adaptations.

(7) Les États membres pourraient avoir besoin d"une période transitoire en vue d"établir leurs statistiques sur les déchets pour la totalité ou certaines des activités économiques A, B et G à Q couvertes par la NACE Rev. 1 instituée par le règlement (CEE) n° 3037/90 du Conseil du 9 octobre 1990, relatif à la nomenclature statistique des activités économiques dans la Communauté européenne , pour lesquelles son système st ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'National School Statistics and Applied Economics' ->

Date index: 2024-02-17
w