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COPE
COPE Fund
Compensation for Oil Pollution in European waters
Damage by the oil slick
Depolluting ship
Depollution boat
Exposure to polluted water
Oil clearance vessel
Oil pollution
Oil pollution control ship
Oil pollution fighter
Oil pollution of the seas
Oil pollution of water
Oil slick
Oil spill
Oil spill combating vessel
Oil spillage clearance vessel
Oil spills
Oil-spill combating vessel
Pollute with fuel oil
Pollute with oil
Pollute with oil slick
Pollution control ship
Water pollutant
Water pollution

Traduction de «Oil pollution water » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
oil pollution of water [ oil pollution of the seas ]

pollution des eaux par les hydrocarbures [ pollution des mers par les hydrocarbures ]


oil pollution [ oil slick | oil spill | oil spills(UNBIS) ]

pollution par les hydrocarbures [ marée noire | pollution par le pétrole | pollution pétrolière ]


Compensation for Oil Pollution in European waters | COPE [Abbr.]

COPE [Abbr.]


COPE Fund Committee (Fund for the compensation of oil pollution damage in European waters)

Comité du Fonds COPE (Fonds d'indemnisation pour les dommages dus à la pollution par les hydrocarbures dans les eaux européennes)


COPE Fund | Fund for Compensation for Oil Pollution in European waters

Fonds COPE | fonds d'indemnisation en cas de pollution par les hydrocarbures dans les eaux européennes | fonds européen de compensation


depollution boat [ pollution control ship | oil pollution fighter | oil pollution control ship | depolluting ship | oil spill combating vessel | oil-spill combating vessel | oil spillage clearance vessel | oil clearance vessel ]

navire dépollueur [ bateau dépollueur | bateau antipollution | navire-dépollueur ]


pollute with oil [ pollute with fuel oil | pollute with oil slick | damage by the oil slick ]

mazouter [ souiller de mazout ]


Exposure to polluted water

exposition à la pollution de l'eau


water pollution

pollution de l'eau [ contamination de l'eau ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The development of nanotechnology-based remediation methods (e.g. photo-catalytic techniques) can repair and clean-up environmental damage and pollution (e.g. oil in water or soil).

Des méthodes de remise en état basées sur les nanotechnologies (par exemple, des techniques photocatalytiques) permettront de réparer les dommages causés à l'environnement et de dépolluer des sites (par exemple, élimination d'hydrocarbures présents dans les eaux ou les sols).


In 2008, Environmental Defence found that 11 million litres of oil-polluted water leaches from the tar sands every day.

En 2008, Défense environnementale a découvert que 11 millions de litres d'eau polluée par le pétrole se répandaient chaque jour dans l'environnement.


To reduce the risk of accidental oil pollution in European waters, this law forbids the transport of heavy grades of oil to or from European Union (EU) ports in single-hull oil tankers.

Afin de réduire le risque de pollution accidentelle des eaux européennes par les hydrocarbures, ce règlement interdit le transport à destination ou au départ de ports de l’Union européenne (UE) de produits pétroliers lourds dans des pétroliers à coque simple.


The Commission's proposal for a Regulation complements the existing international two-tier regime on liability and compensation for oil pollution damage by tankers by creating a European supplementary fund ("third tier"), the COPE Fund, to compensate victims of oil spills in European waters.

La proposition de règlement de la Commission complète le système international à deux niveaux en vigueur, concernant la responsabilité et la compensation des dommages résultant des pollutions provoquées par les pétroliers, en créant un fonds européen supplémentaire ("troisième niveau"), le fonds COPE (Compensation for Oil Pollution in European waters fund), destiné à dédommager les victimes des marées noires dans les eaux européennes.


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2) Setting up of a Compensation Fund for Oil Pollution in European Waters

2) Règlement sur la création d'un Fonds d'indemnisation pour les dommages dus à la pollution par les hydrocarbures dans les eaux européennes


Sessional Paper No. 8527-362-28. by Mr. Collenette (Minister of Transport) Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 2000, pursuant to the Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Prevention Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof, R.S. 1985, c. 6 (3rd Supp.), s. 84. Sessional Paper No. 8560-362-606-02 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Transport) by M ...[+++]

Document parlementaire n 8527-362-28. par M. Collenette (ministre des Transports) Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 2000, conformément à la Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada et, en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques et la Loi sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz, L.R. 1985, ch. 6 (3e suppl.), art. 84. Document parlementaire n 8560-362-606-02 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanen ...[+++]


Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on the establishment of a fund for the compensation of oil pollution damage in European waters and related measures [COM(2000) 802 final - Not published in the Official Journal].

Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil relative à la mise en place d'un fonds d'indemnisation pour les dommages dus à la pollution par les hydrocarbures dans les eaux européennes et d'autres mesures complémentaires [COM (2000) 802 final - Journal officiel C 120 E du 25.04.2001].


Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 1998, pursuant to the Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Prevention Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof, R.S.C. 1985, c. 6 (3rd Supp.), s. 84.-Sessional Paper No. 1/36-893.

Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 1998, conformément à la Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada, et en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques et la Loi sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz, L.R.C. 1985, ch. 6 (3e suppl.), art. 84.-Document parlementaire no l/36-893.


Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 1999, pursuant to the Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Prevention Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof, R.S.C. 1985, c. 6 (3rd Supp.), s. 84.-Sessional Paper No. 2/36-165.

Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 1999, conformément à la Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada et, en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques et la Loi sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz, L.R.C. 1985, ch. 6 (3e suppl.), art. 85.-Document parlementaire no 2/36-165.


REPORTS DEPOSITED WITH THE CLERK OF THE SENATE PURSUANT TO RULE 28(2): Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 2000, pursuant to the Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Prevention Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof, R.S.C. 1985, c. 6 (3rd Supp.), s. 84.-Sessional Paper No. 2/36-626.

RAPPORTS DÉPOSÉS AUPRÈS DU GREFFIER DU SÉNAT CONFORMÉMENT AU PARAGRAPHE 28(2) DU RÈGLEMENT Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 2000, conformément à la Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada et, en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques et la loi sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz, L.R.C. 1985, ch. 6 (3e suppl.), art. 84.-Document parlementaire no 2/36-626.




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Date index: 2023-02-13
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