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Accreditation
CDA National Credentialing Program
CDANCP
CECPR
Certification
Child Development Associate Consortium
Council for Early Childhood Professional Recognition
MiR-PEI
Mutual recognition of diplomas
Mutual recognition of professional qualifications
Occupational therapist
Professional recognition
Professional recognition of diplomas
Recognition of degrees
Recognition of diplomas
Recognition of professional qualifications
Recognition of qualifications

Traduction de «Professional recognition diplomas » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
professional recognition of diplomas

reconnaissance professionnelle des diplômes


accreditation [ certification | professional recognition ]

reconnaissance professionnelle [ reconnaissance des titres de compétence | reconnaissance de la capacité professionnelle ]


Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]

Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]


recognition of diplomas [ mutual recognition of diplomas | recognition of qualifications ]

reconnaissance des diplômes [ reconnaissance des titres | reconnaissance mutuelle des diplômes ]


general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration

système général de reconnaissance des diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionnent des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans


recognition of diplomas [ recognition of degrees ]

reconnaissance des diplômes


mutual recognition of professional qualifications | recognition of professional qualifications

reconnaissance des qualifications professionnelles | reconnaissance mutuelle des qualifications professionnelles




FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]


occupational therapist | Job Attendant with Advanced Federal Diploma of Professional Education and Training

accompagnant socioprofessionnel diplômé | accompagnante socioprofessionnelle diplômée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In spite of significant policy measures in this area (e.g. the Directives on professional recognition, the Commission Action Plan on Skills and Mobility or the Mobility Action Plan adopted by the Nice European Council) and various instruments that were introduced to support these policies (European curriculum vitae, EuroPass, ECTS credits, NARICs, Diploma Supplement), progress has been much slower than expected.

En dépit d'importantes initiatives politiques dans ce domaine (comme les Directives sur la reconnaissance professionnelle, le Plan d'action sur les compétences et la mobilité présenté par la Commission ou le Plan d'action sur la mobilité adopté par le Conseil européen de Nice) et des divers instruments qui ont été mis en place pour les suivre (le curriculum vitae européen, EuroPass, crédits ECTS, NARIC, Supplément au diplôme), la progression ont été beaucoup plus lente que prévu.


26. Calls on the Member States to set up specific measures adapted to the tradition of each Member State, which may take the form of permanent conversion units, where necessary, to assist employees affected by restructuring and guarantee equal treatment whatever the employee's nationality, sex or age; considers that these conversion units may be based, in particular, on the regional employment pacts; calls on the Member States to adopt, as a matter of urgency, measures for the mutual recognition of professional training diplomas, the certification of atypical qualifications and the ...[+++]

26. invite les États membres à mettre en place des mesures particulières et adaptées à la tradition de chaque État membre, pouvant prendre la forme de cellules de reconversion permanentes quand cela est nécessaire pour accompagner les salariés affectés par les restructurations et assurer l'égalité de traitement quels que soient la nationalité, le sexe et l'âge du salarié; estime que ces cellules de reconversion pourront s´appuyer notamment sur les pactes territoriaux pour l´emploi; demande aux États membres d'avancer d'urgence dans l'adoption de mesures de reconnaissance mutuelle des diplômes ...[+++]


26. Calls on the Member States to set up specific measures adapted to the tradition of each Member State, which may take the form of permanent conversion units, where necessary, to assist employees affected by restructuring and guarantee equal treatment whatever the employee's nationality, sex or age; considers that these conversion units may be based, in particular, on the regional employment pacts; calls on the Member States to adopt, as a matter of urgency, measures for the mutual recognition of professional training diplomas, the certification of atypical qualifications and the ...[+++]

26. invite les États membres à mettre en place des mesures particulières et adaptées à la tradition de chaque État membre, pouvant prendre la forme de cellules de reconversion permanentes quand cela est nécessaire pour accompagner les salariés affectés par les restructurations et assurer l'égalité de traitement quels que soient la nationalité, le sexe et l'âge du salarié; estime que ces cellules de reconversion pourront s´appuyer notamment sur les pactes territoriaux pour l´emploi; demande aux États membres d'avancer d'urgence dans l'adoption de mesures de reconnaissance mutuelle des diplômes ...[+++]


(11) Furthermore, the Council has invited the Commission to study the feasibility of introducing, on a voluntary basis, a European administrative annex to the diploma in order to establish synergies between academic recognition and professional recognition of qualifications(15).

(11) Le Conseil a, par ailleurs, invité la Commission à étudier la faisabilité de la mise en place, sur une base volontaire, d'un supplément européen au diplôme afin d'établir des synergies entre la reconnaissance académique et la reconnaissance professionnelle(15).


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Petition 418/2002 by Anne Rampillon (French), on recognition of her diploma for professional purposes

Pétition 418/2001 présentée par Anne Rampillon, de nationalité française, concernant la reconnaissance de son diplôme à des fins professionnelles


Large numbers of teaching staff complain - through petitions presented to Parliament - about the fact that it is impossible for them to obtain recognition of professional qualifications and university degrees or specialist diplomas necessary in order to be appropriately placed on lists of suitable candidates.

Une cohorte d'enseignants se plaignent - via les pétitions présentées au Parlement- du fait de l'impossibilité de se voir reconnaître les titres professionnels acquis et les diplômes universitaires ou de spécialisation afin de figurer en bonne place dans une liste d'aptitude;


1. Where the applicant’s qualifications do not satisfy the conditions for automatic recognition laid down in this Chapter, and Article 21 on acquired rights does not apply, the competent authority of the host Member State shall examine diplomas, certificates and other evidence of formal qualifications of the applicant as well as the knowledge acquired by the applicant in the course of his professional experience in a Member State o ...[+++]

1. Lorsque les qualifications du candidat ne répondent pas aux conditions fixées pour la reconnaissance automatique dans le présent chapitre et lorsque l'article 21 sur les droits acquis ne s'applique pas, l'autorité compétente de l'État membre d'accueil examine les diplômes, certificats et autres titres de formation du candidat ainsi que les connaissances acquises par le candidat dans le cadre de son expérience professionnelle dans un État membre ...[+++]


In particular, it will collect and disseminate authenticated information which is necessary for the purpose of academic recognition, also bearing in mind synergies with the professional recognition of diplomas.

Il recueille et diffuse notamment les informations authentiques qui sont nécessaires pour la reconnaissance académique, sans perdre de vue les synergies avec la reconnaissance professionnelle des diplômes.


ensure legal certainty with regard to the recognition of diplomas obtained by Community nationals in Non-EU Member Countries; the envisaged system gives each Member State the right to recognise or reject these diplomas, except when a first host Member State has already recognised the applicant's professional experience.

assurer la sécurité juridique en matière de reconnaissance de formations obtenues par des ressortissants communautaires dans des pays tiers: le système prévu laisse à chaque État membre le droit de reconnaître ou non ces formations sauf lorsqu'un premier État d'accueil a déjà reconnu l'expérience professionnelle des intéressés.


ensure legal certainty with regard to the recognition of diplomas obtained by Community nationals in third countries; the envisaged system gives each Member State the right to recognise or reject these diplomas except when a first host Member State has already recognised the applicant's professional experience.

assurer la sécurité juridique en matière de reconnaissance de formations obtenues par des ressortissants communautaires dans des pays tiers: le système prévu laisse à chaque État membre le droit de reconnaître ou non ces formations sauf lorsqu'un premier État d'accueil a déjà reconnu l'expérience professionnelle des intéressés.


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