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Applicant refused asylum
Application for asylum
Application refused
Asylum application
Asylum request
Consideration of an asylum application
Dealing with an asylum application
Filing an application
Filing an application for asylum
Filing an asylum application
Filing of an application
Filing of an application for asylum
Filing of an asylum application
Processing of an asylum application
Refusal of asylum application
Refusal of refugee status
Refuse an application
Rejected applicant
Rejected applicant for international protection
Rejected application
Rejected asylum seeker
Rejection of asylum application
Request for asylum
Second asylum application
Unsuccessful application

Traduction de «Refusal asylum application » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
refusal of asylum application | refusal of refugee status | rejection of asylum application

refus de la demande d'asile | refus de l'asile | rejet de la demande d'asile | rejet de l'asile


inadmissibility of asylum application due to an identical application | refusal of asylum application not constituting a fresh claim

irrecevabilité de la demande d'asile pour cause de demande identique


applicant refused asylum | rejected applicant | rejected applicant for international protection | rejected asylum seeker

demandeur d'asile rejeté


filing an asylum application | filing an application for asylum | filing of an asylum application | filing of an application for asylum | filing an application | filing of an application

pôt d'une demande d'asile


asylum application | application for asylum | request for asylum | asylum request

demande d'asile


consideration of an asylum application | dealing with an asylum application | processing of an asylum application

traitement d'une demande d'asile


application refused [ rejected application | unsuccessful application ]

demande rejetée [ demande refusée ]




refuse an application

rejeter une demande [ refuser une demande ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
What sanctions can Member States impose on an irregular third-country national or asylum applicant if they refuse to give their fingerprints?

Quelles sont les sanctions que les États membres peuvent imposer à un ressortissant de pays tiers ou demandeur d’asile en situation irrégulière s’il refuse de laisser relever ses empreintes digitales?


Some asylum applicants and non-EU/EEA nationals or stateless persons have refused to cooperate with EU countries’ attempts to fingerprint them for the Eurodac database.

Certains demandeurs d’asile et ressortissants de pays tiers ou de l’EEE ou apatrides ont refusé que des pays de l’UE prennent leurs empreintes digitales pour la base de données Eurodac.


Some asylum applicants and non-EU/EEA nationals or stateless persons have refused to cooperate with EU countries’ attempts to fingerprint them for the Eurodac database.

Certains demandeurs d’asile et ressortissants de pays tiers ou de l’EEE ou apatrides ont refusé que des pays de l’UE prennent leurs empreintes digitales pour la base de données Eurodac.


One of the incentives for irregular migrants is the knowledge that the EU's return system – meant to return irregular migrants or those whose asylum applications are refused – works imperfectly.

L'une des incitations au départ des migrants en situation irrégulière tient au fait qu'il est notoire que le système de retour de l'UE – qui vise à renvoyer les migrants en situation irrégulière ou ceux dont la demande d'asile a été rejetée – ne fonctionne pas parfaitement.


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K. whereas Article 29 of Directive 2005/85/EC provides for the drawing-up of a minimum common list of third countries regarded as safe countries of origin, and whereas it is unfortunate on the one hand that this list has still not been drawn up and on the other hand that the Council did not take into account Parliament's opinion when adopting that Directive, for which reason an action for annulment of Directive 2005/85/CE is now pending before the Court of Justice of the European Communities (the Court of Justice); whereas such a list, which should be adopted under the codecision procedure, would clearly be a key factor in the introduction of a common asylum system an ...[+++]

K. considérant que l'article 29 de la directive 2005/85 sur les procédures prévoit la constitution d'une liste commune minimale de pays tiers considérés comme sûrs, et qu'il est regrettable, d'une part, que cette liste n'ait toujours pas été élaborée et, d'autre part, que le Conseil n'ait pas tenu compte de l'avis du Parlement lorsqu'il a adopté la directive, raison pour laquelle un recours en annulation a été introduit devant la Cour de justice; considérant que cette liste, qui devrait être adoptée en codécision, marquerait à l'évidence une étape cruciale de la mise en place d'un régime d'asile ...[+++]


L. whereas Article 29 of Directive 2005/85/EC provides for the drawing-up of a minimum common list of third countries regarded as safe countries of origin, and noting that on the one hand this list has still not been drawn up and on the other hand that the Council did not take into account Parliament's opinion when adopting that Directive, for which reason an action for annulment of Directive 2005/85/CE is now pending before the Court of Justice of the European Communities (the Court of Justice); whereas such a list should be adopted under the codecision procedure; whereas the inclusion of a country on that list does not mean automatically that asylum seekers f ...[+++]

L. considérant que l'article 29 de la directive 2005/85/CE prévoit la constitution d'une liste commune minimale de pays tiers considérés comme sûrs; constatant, d'une part, que cette liste n'a toujours pas été élaborée et, d'autre part, que le Conseil n'a pas tenu compte de l'avis du Parlement lorsqu'il a adopté la directive, raison pour laquelle un recours en annulation de la directive 2005/85/CE a été introduit devant la Cour de justice des Communautés européennes (ci-après " la Cour "); considérant que cette liste devrait être adoptée en codécision; considérant que l'inscription d'un pays sur cette liste ne signifierait pas automa ...[+++]


(e) to enhance cooperation in the field of the return of nationals of third countries and stateless persons without residence permits and refused asylum applicants, including transit through other Member States and third countries.

e) améliorer la coopération dans le domaine du retour des ressortissants des pays tiers et des apatrides sans droit de séjour ainsi que des demandeurs d'asile déboutés, y compris le transit par d'autres États membres et les pays tiers.


(e) to enhance co-operation in the field of the return of nationals of third countries and stateless persons without residence permits, and refused asylum applicants, including transit through other Member States and third countries.

(e) à améliorer la coopération dans le domaine du retour des ressortissants des pays tiers et des apatrides sans droit de séjour ainsi que des demandeurs d'asile déboutés, y compris le transit par d'autres États membres et par des pays tiers.


The danger highlighted by the HCR is that those states most capable of taking responsibility for examining asylum requests may further restrict access to their territory and their procedures. This is illustrated by the aforementioned recent extremely restrictive laws. The UNHCR is also concerned, in connection with the fight against terrorism, at the risk of excessive use of the clause ruling out the right of asylum for applicants who have committed serious offences or crimes prior to their arrival in the host country (Article 1(F) of the Convention). The High Commissioner's office considers the accelerated procedures to be inadequate in ...[+++]

L'UNHCR, dans le contexte de la lutte contre le terrorisme, est préoccupé aussi par le risque de recours excessif à la clause d'exclusion du droit d'asile pour les demandeurs auteurs de délits ou crimes graves avant leur arrivée dans le pays hôte (article 1F de la Convention. Les procédures accélérées dans ce cas ne lui paraissent pas adéquates car elles ne permettent pas de vérifier le caractère sérieux du délit, ni d'apprécier le rapport entre ce délit et les conséquences d'une exclusion pour le demandeur d'asile. Pour l'ECRE, même l'appartenance à un réseau terroriste n'est pas en soi une raison pour exclure le demandeur d'asile. Enco ...[+++]


It is irresponsible to throw ourselves headlong into this matter and refuse to resolve the real problems by making third-country nationals carry the can. No, Mr Hernández Mollar, Europe’s problem is that of unemployment and exclusion, not that of third-country nationals and asylum applicants.

Non, Monsieur Hernández Mollar, le problème que connaît l'Europe, c'est le chômage, c'est l'exclusion, ce n'est pas les étrangers, les demandeurs d'asile.


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