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NIAS
Nordic Institute of Asian Studies
Scandinavian Institute of African Studies
Scandinavian Institute of Asian Studies

Traduction de «Scandinavian Institute African Studies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Scandinavian Institute of African Studies

Institut nordique d'études africaines


Scandinavian Institute of African Studies

Scandinavian Institute of African Studies


Nordic Institute of Asian Studies [ NIAS | Scandinavian Institute of Asian Studies ]

Institut nordique d'études asiatiques


African Institute for Advanced Public Policy Analysis and Future Studies

Institut africain pour l'analyse des politiques et les études prospectives
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
18. Recalls that most of the Union’s external counter-terrorism measures and programmes are being developed and implemented under Article 5 of the Instrument contributing to Stability and Peace (IcSP), which entered into force on 1 January 2014; reminds that Article 10 of the IcSP regulation obliges the Commission to develop operational human rights guidance for projects related to the fight against terrorism; deeply deplores the fact that the Commission and the EEAS have failed to implemented Article 10 IcSP almost one year after the entry into force of the IcSP regulation (15 March 2014); expresses serious concerns about the absence of basic human rights safeguards in past IfS and present IcSP counter-terrorism proj ...[+++]

18. rappelle que la plupart des mesures et programmes extérieurs de l'Union dans la lutte contre le terrorisme sont élaborés et mis en œuvre au titre de l'article 5 de l'instrument contribuant à la stabilité et à la paix (IcSP), entré en vigueur le 1 janvier 2014; rappelle que l'article 10 du règlement relatif à l'IcSP oblige la Commission à élaborer des orientations opérationnelles en matière de droits de l'homme pour les projets liés à la lutte contre le terrorisme; regrette profondément que, près d'un an après l'entrée en vigueur du règlement relatif à l'IcSP (le 15 mars 2014), la Commission et le SEAE n'aient toujours pas appliqué son article 10; exprime sa profonde inquiétude face à l'absence de garanties élémentaires du respect des ...[+++]


Ms. Jean Augustine: So the whole issue of the theme, which has to do with poverty.We know that as we make some economic gains, etc., that oftentimes.I think the North-South Institute just did a study in Africa that showed in the African countries where they had a huge economic move forward, women somehow bore the burden of a lot of the fallout from that.

Mme Jean Augustine: Toute la question du thème, qui se rapporte à la pauvreté.Nous savons que lorsque des gains économiques sont réalisés, très souvent.Je crois que l'Institut Nord-Sud vient de faire une étude en Afrique qui concluait que dans les pays africains qui ont fait de grands progrès économiques, les femmes ont fait les frais.


The Kigali round table will examine the recently completed feasibility and organisational studies and can now discuss possible financing of the project. This meeting will be hosted by E.G.L., Energie des Pays des Grands Lacs, which is responsible for promoting cooperation in the energy sector between countries of the Great Lakes region. Representatives from the European Union, African Development Bank, World Bank, KfW, Agence Francaise de Developpement, Proparco and other international development finance ...[+++]

L’Union européenne, la Banque africaine de développement, la Banque mondiale, la KfW, l’Agence française de développement, Proparco et d’autres institutions internationales de financement du développement participent à la réunion.


I would like to focus my time here today on the outcomes of three initiatives that l've led or co-led in my capacity as coordinator of the POWER project, in my former capacity as deputy director of Peacebuild, and in cooperation with other institutes and networks, such as Carleton University's institute of African studies and the international Publish What You Pay coalition.

J'aimerais parler aujourd'hui des résultats de trois initiatives que j'ai dirigées ou codirigées à titre de coordonnatrice du projet FORCE, de directrice adjointe de Paix durable et en collaboration avec d'autres instituts et réseaux, notamment l'institut d'études africaines de l'Université Carleton et la coalition internationale Publish What You Pay.


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30. Is convinced that trade may be a powerful engine for economic growth, although trade alone cannot solve development problems; believes that the slow progress of the Doha Round negotiations is hampering the international trading system’s contribution to the MDGs; stresses that a positive conclusion of the Doha Round could contribute to delivering an economic stimulus package at global level; takes note of the host of studies by UNCTAD and other institutions showing that extensive trade liberalisation in the LDCs has seldom translated into sustained and substantial pover ...[+++]

30. est convaincu que le commerce peut être un moteur puissant de croissance économique, même s'il ne saurait à lui seul régler les problèmes de développement; estime que la lenteur des progrès des négociations du cycle de Doha entrave la contribution du système commercial international aux OMD; souligne qu'une conclusion positive du cycle de Doha pourrait contribuer à la mise en place d'un plan de relance économique à l'échelle mondiale; prend acte du grand nombre d'études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui montrent que le vaste mouvement de libéralisation ...[+++]


30. Is convinced that trade may be a powerful engine for economic growth, although trade alone cannot solve development problems; believes that the slow progress of the Doha Round negotiations is hampering the international trading system's contribution to the MDGs; stresses that a positive conclusion of the Doha Round could contribute to delivering an economic stimulus package at global level; takes note of the host of studies by UNCTAD and other institutions showing that extensive trade liberalisation in the LDCs has seldom translated into sustained and substantial pover ...[+++]

30. est convaincu que le commerce peut être un moteur puissant de croissance économique, même s'il ne saurait à lui seul régler les problèmes de développement; estime que la lenteur des progrès des négociations du cycle de Doha entrave la contribution du système commercial international aux OMD; souligne qu'une conclusion positive du cycle de Doha pourrait contribuer à la mise en place d'un plan de relance économique à l'échelle mondiale; prend acte du grand nombre d'études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui montrent que le vaste mouvement de libéralisation ...[+++]


3. Is convinced that trade could be a powerful engine for economic growth, although trade alone cannot solve development problems; believes that the slow progress of the Doha Round negotiations is hampering the contribution of the international trading system to the MDGs; stresses that a positive conclusion of the Doha Round could contribute to delivering an economic stimulus package globally; takes note of the host of studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has seldom translated into sustained and substantial pove ...[+++]

3. est convaincu que le commerce pourrait être un moteur puissant de croissance économique, même s'il ne saurait à lui seul régler les problèmes de développement; estime que la lenteur des progrès des négociations du cycle de Doha entrave la contribution du système commercial international aux OMD; souligne qu'une conclusion positive du cycle de Doha pourrait contribuer à la mise en place d'un plan de relance économique à l'échelle mondiale; prend acte du grand nombre d'études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui montrent que le vaste mouvement de libéralisat ...[+++]


As Dr. Cheryl Hendricks, Head of the Southern African Human Security Programme at the Institute for Security Studies, told the Committee in Pretoria, South Africa, political failure, social exclusion, and the existence of weak states, together with high rates of military spending often undertaken at the expense of health and education, have frequently been the source of the problem.[54]

Comme l’a expliqué aux membres à Pretoria, en Afrique du Sud, Cheryl Hendricks, chef du Programme de sécurité humaine pour l’Afrique australe, Institute for Security Studies, les défaillances des régimes politiques, l’exclusion sociale et l’existence même d’États faibles, associées à des dépenses militaires élevées souvent faites au détriment de la santé et de l’éducation, sont fréquemment à l’origine de conflits.[54]


61. Takes note of recent studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has been translated too little into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries;

61. prend acte d'études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui montrent que la libéralisation considérable des échanges dans les pays les moins développés s'est trop peu traduite par une réduction durable et substantielle de la pauvreté et a contribué à une dégradation des termes de l'échange pour les pays en développement, en particulier pour les pays africains;


The North-South Institute recently released a study called African Women on the Thin Blue Line, about gender- sensitive police reform in Liberia and South Sudan.

Le North-South Institute a récemment publié une étude intitulée African Women on the Thin Blue Line, sur les réformes policières sensibles aux genres au Libéria et au Soudan du Sud.




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'Scandinavian Institute African Studies' ->

Date index: 2022-05-25
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