Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASHA
American Academy of Speech Correction
American Society for the Study of Disorders of Speech
American Speech Correction Association
American Speech and Hearing Association
American Speech-Language-Hearing Association
Childhood dyspraxia
Clumsy child syndrome
DCD
Developmental coordination disorder
Developmental dyspraxia
Developmental phonological disorder
Disorder of speech and language acquisition
Language disorder
Specific developmental disorder of motor function
Specific developmental disorders of scholastic skills
Specific learning disorder
Speech articulation disorder
Speech disorder

Traduction de «Specific developmental disorders speech and language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation di ...[+++]

Définition: Trouble spécifique du développement dans lequel l'utilisation par l'enfant des phonèmes est inférieure au niveau correspondant à son âge mental, mais avec un niveau linguistique normal. | Dyslalie Lallation Trouble:du développement (de):l'articulation | phonologique | fonctionnel de l'articulation


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of readin ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant ...[+++]


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du ...[+++]


developmental coordination disorder [ DCD | specific developmental disorder of motor function | developmental dyspraxia | childhood dyspraxia | clumsy child syndrome ]

trouble de l'acquisition de la coordination [ TAC | trouble développemental de la coordination | trouble spécifique du développement moteur | dyspraxie développementale | dyspraxie de développement | syndrome de l'enfant maladroit ]


specific learning disorder [ specific developmental disorders of scholastic skills ]

trouble spécifique des apprentissages [ troubles spécifiques du développement des acquisitions scolaires ]




A rare chromosomal anomaly syndrome resulting from a partial deletion of the long arm of chromosome 10. The disease has a highly variable phenotype with principle characteristics of developmental delay (usually of language and speech), variable cogni

monosomie non distale 10q


A rare genetic neurodegenerative disorder with characteristics of severe, persistent hypotonia (presenting at birth or in early infancy), severe global developmental delay (with poor or absent speech, difficulty or inability to roll, sit or walk), pr

syndrome d'hypotonie-trouble sévère du langage-retard cognitif sévère


American Speech-Language-Hearing Association [ ASHA | American Speech and Hearing Association | American Speech Correction Association | American Society for the Study of Disorders of Speech | American Academy of Speech Correction ]

American Speech-Language-Hearing Association [ ASHA | American Speech and Hearing Association | American Speech Correction Association | American Society for the Study of Disorders of Speech | American Academy of Speech Correction ]


disorder of speech and language acquisition

trouble spécifique du développement de la parole et du langage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A child with a developmental disorder might need a complex psychological assessment to determine the nature of the disorder and identify his or her specific cognitive and behavioural needs.

Pour un enfant présentant un trouble du développement, il faut procéder à une évaluation psychologique complexe afin de déterminer la nature du trouble et cerner les besoins cognitifs et comportementaux propres à l'enfant.


Hon. Terry M. Mercer: Honourable senators, each year the Canadian Association of Speech-Language Pathologists takes the month of May to help raise awareness and promote education on speech, language and hearing disorders in Canada.

L'honorable Terry M. Mercer : Honorables sénateurs, chaque année, l'Association canadienne des orthophonistes et audiologistes choisit le mois de mai pour sensibiliser l'opinion et favoriser la diffusion d'information sur les troubles de la parole, du langage et de l'audition au Canada.


Hon. Terry M. Mercer: Honourable senators, during the month of May, the Canadian Association of Speech-Language Pathologists and Audiologists aims to raise awareness and educate people about speech, language and hearing disorders in Canada.

L'honorable Terry M. Mercer : Honorables sénateurs, au cours du mois de mai, l'Association canadienne des orthophonistes et audiologistes souhaite sensibiliser la population aux troubles de la parole, du langage et de l'ouïe au Canada.


The Commission Work Plans for 2005, 2006 and 2007 in the field of public health included specific reference to the need for further information and definition of indicators relating to attention-deficit hyperactivity disorders, cognitive retardation and disruption of motor, perceptual, language and socio-emotional functions.

Les programmes de travail 2005, 2006 et 2007 de la Commission dans le domaine de la santé publique faisaient spécifiquement référence à la nécessité de renforcer les informations et la définition des indicateurs concernant le trouble déficitaire de l’attention/hyperactivité, le retard cognitif et le dérèglement des fonctions motrice, perceptives, langagières et socio-émotionnelles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The neurological consequences of FAS are much more serious handicaps, and include damage to the central nervous system, intellectual impairment and developmental delay, poor cognitive skills, attention deficit disorder, learning disabilities, language deficits and poor motor skills.

En effet, les conséquences neurologiques qui découlent de ce syndrome font place à de bien pire handicaps. On parle de dysfonctions du système nerveux central, de retard du développement de l'intelligence, de problèmes de compréhension, d'inattention, d'apprentissage et de mémoire, ainsi que de troubles du langage et d'aptitudes motrices.


At the beginning of the decade it was estimated that five million Canadians were affected by disorders of the brain ranging from congenital malformations, degenerative disorders, neurogenetic disorders, epilepsy, multiple sclerosis and stroke, to problems with learning, hearing, language and speech.

Au début de la décennie, on estimait que cinq millions de Canadiens souffraient de troubles cérébraux allant des malformations congénitales, des maladies dégénératives, des troubles neurogènes, de l'épilepsie, de la sclérose en plaques et de l'apoplexie aux troubles d'apprentissage, d'audition, de langage et d'élocution.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Specific developmental disorders speech and language' ->

Date index: 2023-02-02
w