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Attrition of purchasing power
B.P.I.
BPI
Buying power
Buying power index
CPP accounting
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Current purchasing power accounting
Erosion of purchasing power
Excess of purchasing power
Excess purchasing power
Excessive purchasing power
GPL accounting
General price-level accounting
General purchasing power
Index of buying power
Index of purchasing power
Loss of purchasing power
PPP
Parity of purchasing power
Price-level-adjusted accounti
Price-level-adjusted accounting
Purchasing power
Purchasing power erosion
Purchasing power index
Purchasing power loss
Purchasing power of money
Purchasing power parity
Surplus purchasing power

Traduction de «Unit purchasing power » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
excess of purchasing power | excess purchasing power | excessive purchasing power | surplus purchasing power

excédent de pouvoir d'achat | pouvoir d'achat excédentaire


purchasing power | buying power | general purchasing power | purchasing power of money

pouvoir d'achat | pouvoir d'achat général | pouvoir d'achat de l'argent


attrition of purchasing power [ erosion of purchasing power | purchasing power erosion ]

érosion du pouvoir d'achat


general price-level accounting [ GPL accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | current purchasing power accounting | price-level-adjusted accounti ]

comptabilité indexée sur le niveau général des prix [ comptabilité au coût historique indexé | comptabilité au coût d'origine indexé | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité en coûts historiques indexés ]


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé


loss of purchasing power | purchasing power loss

perte de pouvoir d'achat


parity of purchasing power | purchasing power parity | PPP [Abbr.]

parité de pouvoir d'achat | parité des pouvoirs d'achat | parité du pouvoir d'achat | PPA [Abbr.]




buying power index | BPI | purchasing power index | index of buying power | index of purchasing power

indice de pouvoir d'achat | IPA


buying power index [ B.P.I. | purchasing power index | index of purchasing power ]

indice de pouvoir d'achat
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In 2016, regional GDP per capita, expressed in terms of purchasing power standards, ranged from 29% of the European Union (EU) average in the Bulgarian region of Severozapaden, to 611% of the average in Inner London - West in the United Kingdom.

En 2016, exprimé en standards de pouvoir d'achat (SPA), le PIB régional par habitant variait entre 29% de la moyenne de l'Union européenne (UE) dans la région bulgare de Severozapaden et 611% de cette moyenne dans la région d'Inner London - West au Royaume-Uni.


In previous Cohesion Reports, the extent of convergence of GDP per head has been assessed by taking successive estimates of this in different countries and regions measured in terms of purchasing power standards (PPS) in order to adjust for differences in the goods and services which a given unit of GDP is capable of purchasing.

Dans les précédents Rapports sur la cohésion, l'ampleur de la convergence du PIB par habitant avait été évaluée en prenant des estimations successives de ce dernier dans les différents pays et régions, mesuré en termes de standard de pouvoir d'achat (SPA) afin de procéder à un ajustement pour tenir compte des différences dans les quantités de biens et services qu'une unité donnée de PIB permet d'acheter.


[5] The ratio is similar for all energy products (electricity or gas); consumer types (domestic or industrial), consumer bands (modest, median or big consumers), time periods (2008 - 2012) and monetary units (Euro, national currency or purchasing power standards).

[5] Le ratio est similaire pour tous les produits énergétiques (électricité ou gaz); les types de consommateurs (résidentiels ou industriels), les volumes de consommation (modeste, moyen ou gros), les périodes (2008 - 2012) et les unités monétaires (Euro, monnaie nationale ou standards de pouvoir d'achat [SPA]).


This method combines the criteria of GDP per capita (measured in purchasing power standards, or PPS) with the level at which the assistance is delivered (measured in statistical territorial units - the NUTS system).

Cette méthode fait intervenir à la fois le critère du Produit Intérieur Brut (PIB) par habitant (mesuré en standards de pouvoir d'achat - SPA) et celui du niveau d'application de l'intervention (mesuré en unités territoriales statistiques - NUTS).


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24. Welcomes the ECB’s call on Member States to push ahead with labour market reforms, in order to improve competitiveness, raise potential growth, generate employment opportunities, increase inclusivity and optimise the conditions for businesses to create jobs; believes that any such measures should not be to the detriment of job quality and should not lead to increased job insecurity; recalls the fact that restoring the EU’s competitiveness through an excessive adjustment of unit labour costs via salary reductions has sharply eroded the purchasing power ...[+++]many EU workers, lowered household incomes and depressed internal demand, further fuelling unemployment and social exclusion, particularly in those countries hit hardest by the crisis; underlines the fact that wages are not merely a tool for economic adjustment, but are above all the income on which workers need to live; calls on the ECB to ensure that recommendations in the field of wages do not increase in-work poverty or wage inequalities within Member States, or harm low-income groups, but are instead aimed at addressing labour market fragmentation;

24. se félicite que la BCE demande aux États membres de faire progresser les réformes du marché du travail afin d'améliorer la compétitivité, d'augmenter la croissance potentielle, de créer de nouvelles perspectives d'emploi, d'augmenter la flexibilité et d'optimiser les conditions permettant aux entreprises de créer des emplois; estime qu'aucune de ces mesures ne devrait nuire à la qualité des emplois ni augmenter la précarité de l'emploi; rappelle que le rétablissement de la compétitivité de l'Union au moyen d'un ajustement excessif des coûts salariaux unitaires par des réductions de salaires a fortement diminué le pouvoir d'achat de nombreux travailleurs européens, fait baisser l ...[+++]


Purchasing power parities (PPPs) are conversion factors that allow prices in different countries to be expressed in directly comparable units.

Les parités de pouvoir d'achat (PPA) sont des facteurs de conversion permettant d'exprimer les prix dans différents pays sous la forme d'unités directement comparables.


(3) Article 5(1) of Council Regulation (EC) No 1083/2006 of 11 July 2006 laying down general provisions on the European Regional Development Fund, the European Social Fund and the Cohesion Fund provides that the regions eligible for funding from the Structural Funds under the convergence objective shall be regions corresponding to level 2 of the common classification of territorial units for statistics (hereinafter NUTS level 2) within the meaning of Regulation (EC) No 1059/2003 of the European Parliament and of the Council, of 26 May 2003whose gross domestic product (GDP) per capita, measured in ...[+++]

(3) L’article 5, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 1083/2006 du Conseil du 11 juillet 2006 portant dispositions générales sur le Fonds européen de développement régional, le Fonds social européen et le Fonds de cohésion dispose que les régions éligibles à un financement par les Fonds structurels au titre de l'objectif convergence sont les régions qui correspondent au niveau 2 de la nomenclature commune des unités territoriales statistiques (ci-après dénommée NUTS2) au sens du règlement (CE) n° 1059/2003 du Parlement européen et du Conseil, du 26 mai 2003, dont le produit intérieur brut (PIB) par habitant, mesuré en parités de pouvoir d' ...[+++]


1. The regions eligible for funding from the Structural Funds under the Convergence objective shall be regions corresponding to level 2 of the common classification of territorial units for statistics (hereinafter NUTS level 2) within the meaning of Regulation (EC) No 1059/2003 whose gross domestic product (GDP) per capita, measured in purchasing power parities and calculated on the basis of Community figures for the period 2000 to 2002, is less than 75 % of the average GDP of the EU-25 for th ...[+++]

1. Les régions éligibles à un financement par les Fonds structurels au titre de l'objectif convergence sont les régions qui correspondent au niveau 2 de la nomenclature commune des unités territoriales statistiques (ci-après dénommée «NUTS 2») au sens du règlement (CE) no 1059/2003, dont le produit intérieur brut (PIB) par habitant, mesuré en parités de pouvoir d'achat et calculé sur la base des données communautaires pour la période 2000-2002, est inférieur à 75 % du PIB moyen de l'UE à 25 pour la même période de référence.


We could no doubt mention many examples of this, but allow me to cite, as one such example, central-eastern Europes power generating units, which are not infrequently more than 40-50 years old, or the fact that, in purchasing power parity terms, a Hungarian citizen today pays twice or three times as much for electricity as the citizens of some of the older Member States.

Nous pourrions certainement en mentionner de nombreux exemples, mais permettez-moi de citer, entre autres, le cas des centrales électriques d’Europe centrale et orientale, qui ont assez souvent 40 à 50 ans, ou le fait que, à parité de pouvoir d’achat, un citoyen hongrois paie aujourd’hui l’électricité deux ou trois fois plus cher que les citoyens de certains anciens États membres.


In particular, but not only, via three main channels: first, by preserving and bolstering consumers' purchasing power, which is good for consumption, and therefore good for growth; second, by enhancing the confidence of savers who accept lower market interest rates, which is good for investment, and therefore good for growth; third, by limiting the rise in unit production costs, all other things being equal, which sustains business competitiveness and is therefore good for growth.

En particulier, mais pas seulement, par trois canaux importants : en premier lieu, en préservant ou en renforçant le pouvoir d’achat des consommateurs, ce qui est bon pour la consommation, donc pour la croissance ; en second lieu, en renforçant la confiance des épargnants qui acceptent de plus bas taux d’intérêt de marché, ce qui est bon pour l’investissement, donc pour la croissance ; en troisième lieu, en maintenant une faible augmentation des coûts unitaires de production, toutes choses égales d’ailleurs, ce qui préserve la compétitivité des entreprises et est donc bon pour la croissance.


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