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Appraise shelf life of food products
Assess community arts program resources
Assess community arts programme resources
Assess resource life cycles
Assess shelf life of food products
Assess the life cycle of resources
Assess the shelf life of a food product
Assess the shelf life of food products
Assessed mean life
Assessing community arts programme resources
BLCAO
Biofuels Life Cycle Assessment Ordinance
Evaluate the life cycle of resources
LCA
LCIA
Life cycle analysis
Life cycle analysis
Life cycle assessment
Life cycle assessment
Life cycle impact assessment
Rate community arts programme resources
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Simplified life cycle analysis
Social LCA
Social and socio-economic LCA
Social and socio-economic life cycle assessment
Social life cycle analysis
Social life cycle assessment
Streamlined LCA
Streamlined life cycle analysis
Streamlined life cycle assessment
Study the life cycle of resources

Traduction de «assess resource life » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess resource life cycles | evaluate the life cycle of resources | assess the life cycle of resources | study the life cycle of resources

évaluer le cycle de vie de ressources


assess the shelf life of a food product | assess the shelf life of food products | appraise shelf life of food products | assess shelf life of food products

évaluer la durée de conservation de denrées alimentaires


social life cycle assessment | SLCA | social LCA | social and socio-economic life cycle assessment | social life cycle analysis | social and socio-economic LCA

analyse sociale du cycle de vie | ASCV | analyse sociale et socioéconomique du cycle de vie


life cycle assessment (1) | life cycle analysis (2) [ LCA ]

analyse du cycle de vie [ ACV ]




assess community arts program resources | rate community arts programme resources | assess community arts programme resources | assessing community arts programme resources

évaluer les ressources d'un programme d'arts communautaires


DETEC Ordinance of 3 April 2009 on Proof of the Positive Aggregate Environmental Impact of Fuels from Renewable Resources | Biofuels Life Cycle Assessment Ordinance [ BLCAO ]

Ordonnance du DETEC du 3 avril 2009 relative à la preuve du bilan écologique global positif des carburants issus de matières premières renouvelables | Ordonnance sur l'écobilan des carburants [ OEcobiC ]


streamlined life cycle assessment | SLCA | simplified LCA | streamlined LCA | streamlined life cycle analysis | simplified life cycle analysis

analyse du cycle de vie simplifiée | ACVS | analyse simplifiée du cycle de vie | ACV simplifiée


life cycle analysis | LCA | life cycle assessment | LCA

analyse du cycle de vie d'un produit | analyse du cycle de vie | ACV


life cycle impact assessment [ LCIA ]

évaluation de l'impact du cycle de vie [ ACVI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, a group of resource use indicators have been developed in the context of research on impact assessments in Life-Cycle Impact Assessment (LCIA) for various kinds of resources, including biotic and mineral resources, land and soil use, water extraction etc.

Par ailleurs, un ensemble d'indicateurs relatifs à l'utilisation des ressources a été élaboré dans le cadre des recherches dans le domaine des évaluations d'incidences par rapport à la norme LCIA (évaluation de l'impact du cycle de vie) pour divers types de ressources, parmi lesquelles les ressources vivantes et minérales, l'aménagement du territoire et l'affectation des sols, le captage d'eau, etc.


Furthermore, it has launched the development of a methodology for assessing the patterns of use of individual resources. [52] The objective is to understand the relationship between the use of selected resources and the environmental impacts created at various stages in their life cycles.

En outre, elle a entrepris d'élaborer une méthode permettant d'évaluer les schémas d'utilisation des différentes ressources [52]. L'objectif est de comprendre la relation entre l'utilisation de certaines ressources et leur impact sur l'environnement aux différents stades de leur cycle de vie.


Production issues include promoting innovative and resource-efficient production, corporate sustainability reporting, product life cycle assessment, sustainable construction, waste and chemicals management and the promotion of eco-entrepreneurship and eco-innovation.

Les défis en termes de production englobent la promotion de la production innovante et économe en ressources, l’établissement de rapports de durabilité par les entreprises, l’évaluation du cycle de vie des produits, la construction durable, la gestion des déchets et des produits chimiques et la promotion de l’éco-entrepreneuriat et de l’éco‑innovation.


That is why Bill C-15 would amend the Mackenzie Valley Resource Management Act to, among other things, establish beginning-to-end time limits for environmental assessments and to introduce life-of-project licensing and regulation-making authority for cost recovery.

Le projet de loi C-15 modifie premièrement la Loi sur la gestion des ressources de la vallée du Mackenzie afin, notamment, d'établir des délais pour les évaluations environnementales, de créer un régime de permis pour la durée des projets et d'ajouter des pouvoirs réglementaires régissant le recouvrement des coûts.


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Question No. 873 Ms. Kirsty Duncan: With respect to disaster risk reduction (DRR) and recovery: (a) what is the current value of the government’s infrastructure including, but not limited to, energy, social, tourism, and transportation infrastructure, and what are the government’s contingency liabilities; (b) what percentage of the national budget is devoted to DRR, (i) what stand alone DRR investments has the government made in each of its budgets since 2006, (ii) what percentage of each budget has been allocated to hazard proofing sectoral development investments and, if such allocations have been made, (iii) what amount has the government invested by sector, broken down by budget; (c) what monies have been provided for a national polic ...[+++]

Question n 873 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des risques en cas de catastrophe (RRC) et le rétablissement: a) quelle est la valeur actuelle de l’infrastructure du gouvernement, y compris, mais de façon non limitative, l’infrastructure énergétique, sociale, touristique et de transport et quel est son passif éventuel à leur égard; b) quel pourcentage du budget national est affecté à la RRC, (i) quel investissement autonome en matière de RRC le gouvernement a-t-il fait dans chacun de ses budgets depuis 2006, (ii) quel pourcentage de chaque budget a été affecté à la protection des investissements de développement sectoriels contre les risques et, si des fonds y ont été affectés, (iii) quel montant le gouvernement a-t-il in ...[+++]


The effects of a project on the environment should be assessed in order to take account of concerns to protect human health, to contribute by means of a better environment to the quality of life, to ensure maintenance of the diversity of species and to maintain the reproductive capacity of the ecosystem as a basic resource for life.

Les incidences d’un projet sur l’environnement devraient être évaluées pour tenir compte des préoccupations visant à protéger la santé humaine, à contribuer par un meilleur environnement à la qualité de la vie, à veiller au maintien des diversités des espèces et à conserver la capacité de reproduction de l’écosystème en tant que ressource fondamentale de la vie.


The effects of a project on the environment should be assessed in order to take account of concerns to protect human health, to contribute by means of a better environment to the quality of life, to ensure maintenance of the diversity of species and to maintain the reproductive capacity of the ecosystem as a basic resource for life.

Les incidences d’un projet sur l’environnement devraient être évaluées pour tenir compte des préoccupations visant à protéger la santé humaine, à contribuer par un meilleur environnement à la qualité de la vie, à veiller au maintien des diversités des espèces et à conserver la capacité de reproduction de l’écosystème en tant que ressource fondamentale de la vie.


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des r ...[+++]


The Directive was adopted on the basis of Articles 100 and 235 of the EEC Treaty. According to the 11th recital in the preamble, 'the effects of a project on the environment must be assessed in order to take account of concerns to protect human health, to contribute by means of a better environment to the quality of life, to ensure maintenance of the diversity of species and to maintain the reproductive capacity of the ecosystem as a basic resource for life' ...[+++]

La directive, adoptée sur le fondement des articles 100 et 235 du traité CEE, énonce, en son onzième considérant, que «.les effets d'un projet sur l'environnement doivent être évalués pour tenir compte des préoccupations visant à protéger la santé humaine, à contribuer par un meilleur environnement à la qualité de la vie, à veiller au maintien des diversités des espèces et à conserver la capacité de reproduction de l'écosystème en tant que ressource fondamentale de la vie».


The National Energy Board conducted an independent review of Imperial Oil's assessment. It has corroborated the conclusion that the fringe areas of the oil field extend beyond the 1944 boundaries as well as the corporation's projections on the remaining production life beyond 2008 (1005 ) It is incumbent upon the government as the steward of northern resources on behalf of all Canadians to ensure that Norman Wells field is fully de ...[+++]

L'Office national de l'énergie a effectué une étude indépendante de l'évaluation de la Compagnie pétrolière impériale et a appuyé la conclusion selon laquelle les régions limitrophes du gisement pétrolier débordent les limites de 1944 et que la durée de production va au-delà de l'an 2008 prévue par la société pétrolière (1005) Il incombe au gouvernement, en tant que gestionnaire des ressources du Nord pour l'ensemble des Canadiens, de veiller à ce que le gisement de Norman Wells soit exploité à son maximum.


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