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Accident due to sudden loss of aircraft cabin pressure
Altitude horn
Cabin altitude warning horn
Cabin pressure check valve
Cabin pressure control valve
Cabin pressure controller
Cabin pressure gage
Cabin pressure gauge
Cabin pressure leakage
Cabin pressure tester
Cabin pressurisation failure
Cabin pressurization warning horn
Pressure cabin
Pressure control forward discharge valve
Pressure controller
Pressurized cabin

Traduction de «cabin pressurization failure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cabin pressure gage | cabin pressure gauge

manomètre de cabine


Accident due to sudden loss of aircraft cabin pressure

accident dû à une perte soudaine de pression dans la cabine d'un avion


pressure cabin [ pressurized cabin ]

cabine pressurisée [ cabine à pression rétablie | cabine sous pression ]


cabin pressure controller [ cabin pressure tester ]

contrôleur de pression cabine


cabin pressure control valve | pressure control forward discharge valve | pressure controller

régulateur de pressurisation de la cabine


pressure control forward discharge valve | cabin pressure control valve | pressure controller

régulateur de pressurisation de la cabine


altitude horn [ cabin altitude warning horn | cabin pressurization warning horn ]

klaxon altitude cabine [ klaxon pressurisation cabine ]


cabin pressurisation failure

dépressurisation de la cabine




cabin pressure check valve

soupape antiretour de pression cabine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) No person shall operate a pressurized aircraft unless it is equipped with sufficient oxygen dispensing units and oxygen supply to provide, in the event of cabin pressurization failure at the most critical point during the flight, sufficient oxygen to continue the flight to an aerodrome suitable for landing while complying with the requirements of the table to this subsection.

(2) Il est interdit d’utiliser un aéronef pressurisé à moins que celui-ci ne soit muni d’unités distributrices d’oxygène et d’une réserve d’oxygène suffisantes pour permettre, en cas de perte de pression cabine au point le plus critique du vol, de poursuivre le vol jusqu’à un aérodrome convenable pour l’atterrissage et de satisfaire aux exigences visées au tableau du présent paragraphe.


(d) landing at a suitable aerodrome in the event of loss of cabin pressurization or, in the case of a multi-engined aircraft, failure of any engine, at the most critical point during the flight; and

d) de l’atterrissage à un aérodrome convenable en cas d’une perte de pression cabine ou, dans le cas d’un aéronef multimoteur, d’une panne d’un moteur, au point le plus critique du vol;


(3) Following a cabin pressurisation failure, the cabin pressure altitude shall be considered the same as the aeroplane pressure altitude, unless it is demonstrated to the Authority that no probable failure of the cabin or pressurisation system will result in a cabin pressure altitude equal to the aeroplane pressure altitude.

(3) Suite à une dépressurisation de la cabine, l'altitude pression de la cabine sera considérée comme étant identique à celle de l'avion, à moins qu'il ne soit démontré à l'Autorité qu'aucune défaillance probable de la cabine ou du système de pressurisation n'aura pour conséquence une altitude pression cabine identique à l'altitude pression de l'avion.


(2) The amount of supplemental oxygen required shall be determined on the basis of cabin pressure altitude, flight duration and the assumption that a cabin pressurisation failure will occur at the altitude or point of flight that is most critical from the standpoint of oxygen need, and that, after the failure, the aeroplane will descend in accordance with emergency procedures specified in the Aeroplane Flight Manual to a safe altitude for the route to be flown that will allow continued safe fl ...[+++]

(2) La quantité d'oxygène de subsistance exigée doit être déterminée sur la base de l'altitude pression cabine, de la durée du vol et en supposant qu'une dépressurisation de la cabine se produira à l'altitude ou au moment du vol le plus critique d'un point de vue des besoins en oxygène, et que suite à cette dépressurisation, l'avion descendra, conformément aux procédures d'urgence spécifiées dans le manuel de vol jusqu'à une altitude de sécurité compte tenu de l'itinéraire à suivre, laquelle permettra de poursuivre le vol et d'atterri ...[+++]




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'cabin pressurization failure' ->

Date index: 2022-04-19
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