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Acute crisis reaction
Auto-change-over relay
Auto-transfer relay
Automatic change-over relay
Automatic transfer relay
COP
Change-over break-before-make contact
Change-over contact
Change-over contact unit
Change-over contact with neutral position
Change-over point
Changeover contact
Changeover contact unit
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Navigation change over point
Navigation change-over point
Reaction to stress
Two-way contact

Traduction de «change-over contact » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
change-over contact unit | changeover contact unit | changeover contact | change-over contact

dispositif de contact à permutation | contact à permutation


change-over contact | change-over contact unit

dispositif de contact à permutation


change-over contact unit | change-over contact

dispositif de contact à permutation


change-over contact | two-way contact

contact à deux directions | contact inverseur


change-over contact with neutral position

contact à deux directions avec position neutre




change-over point [ COP | navigation change-over point | navigation change over point ]

point de transition [ COP | point de changement | point de relève de navigation ]


change-over break-before-make contact

contact à deux directions sans chevauchement [ contact sans effet de pont ]


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience et de l'attention, une impossibilité à intégrer des stimuli et une désorientation. Cet état peut être suivi d'un retrait croissant vis-à-vi ...[+++]


automatic change-over relay [ automatic transfer relay | auto-change-over relay | auto-transfer relay ]

relais de transfert automatique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation that touches on provincial or territorial private law, to tak ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


(Return tabled) Question No. 223 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Lyme disease-carrying ticks and Lyme disease in Canada: (a) what percentage of Lyme disease cases are thought to be reported, (i) what percentage of people who receive treatment for Lyme disease develop post-treatment Lyme disease syndrome, (ii) what percentage of people with untreated Lyme disease infections experience intermittent bouts of arthritis, (iii) what percentage of untreated Lyme disease patients are at risk of developing chronic neurological complaints months to years after infection; (b) based on all epidemiological data collected since Lyme disease became a nationally-reportable disease, what is the most recent data available about Lyme disease cases, broken ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 223 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les tiques transporteuses de la maladie de Lyme et la maladie de Lyme au Canada: a) quel pourcentage de cas de maladie de Lyme serait déclaré, (i) quel pourcentage de personnes traitées pour la maladie de Lyme présente le syndrome post-traitement, (ii) quel pourcentage de personnes non traitées pour la maladie de Lyme éprouve des accès intermittents d’arthrite, (iii) quel pourcentage de patients dont la maladie de Lyme n’est pas traitée sont susceptibles de se plaindre de symptômes neurologiques des mois ou des années après avoir été infectées; b) d’après l’ensemble des données épidémiologiques recueillies depuis que la maladie de Lyme est devenue une maladie à d ...[+++]


19. Highlights the importance of engaging further in democratic reforms and the essential role of political dialogue and cooperation as key to developing a national consensus; stresses the importance of strengthening more independent, transparent and stronger democratic institutions, including the independence of the judiciary, strengthening parliamentary control over the executive and ensuring democratic change of power, supporting and empowering civil society and developing people-to-people contacts in promoting democracy and the r ...[+++]

19. souligne l'importance d'approfondir les réformes démocratiques et celle, capitale, du dialogue politique et de la coopération en vue de l'obtention d'un consensus national; réaffirme également l'importance de consolider des institutions démocratiques plus indépendantes, plus transparentes et plus fortes (notamment en assurant l'indépendance du pouvoir judiciaire, en renforçant le contrôle parlementaire du pouvoir exécutif et en garantissant une passation de pouvoir démocratique), de soutenir et d'émanciper la société civile et de développer les contacts entre les populations pour promouvoir la démocratie et l'état de droit; prend a ...[+++]


20. Highlights the importance of engaging further in democratic reforms and the essential role of political dialogue and cooperation as key to developing a national consensus; stresses the importance of strengthening more independent, transparent and stronger democratic institutions, including the independence of the judiciary, strengthening parliamentary control over the executive and ensuring democratic change of power, supporting and empowering civil society and developing people-to-people contacts in promoting democracy and the r ...[+++]

20. souligne l'importance d'approfondir les réformes démocratiques et celle, capitale, du dialogue politique et de la coopération en vue de l'obtention d'un consensus national; réaffirme également l'importance de consolider des institutions démocratiques plus indépendantes, plus transparentes et plus fortes (notamment en assurant l'indépendance du pouvoir judiciaire, en renforçant le contrôle parlementaire du pouvoir exécutif et en garantissant une passation de pouvoir démocratique), de soutenir et d'émanciper la société civile et de développer les contacts entre les populations pour promouvoir la démocratie et l'état de droit; prend a ...[+++]


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19. Highlights the importance of engaging further in democratic reforms and the essential role of political dialogue and cooperation as key to developing a national consensus; stresses the importance of strengthening more independent, transparent and stronger democratic institutions, including the independence of the judiciary, strengthening parliamentary control over the executive and ensuring democratic change of power, supporting and empowering civil society and developing people-to-people contacts in promoting democracy and the r ...[+++]

19. souligne l'importance d'approfondir les réformes démocratiques et celle, capitale, du dialogue politique et de la coopération en vue de l'obtention d'un consensus national; réaffirme également l'importance de consolider des institutions démocratiques plus indépendantes, plus transparentes et plus fortes (notamment en assurant l'indépendance du pouvoir judiciaire, en renforçant le contrôle parlementaire du pouvoir exécutif et en garantissant une passation de pouvoir démocratique), de soutenir et d'émanciper la société civile et de développer les contacts entre les populations pour promouvoir la démocratie et l'état de droit; prend a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 55 Mr. Alex Atamanenko: With respect to the 2007 Canadian Wheat Board barley plebiscite: (a) how much money has the government spent on its campaign for " marketing choice" , from all federal sources since January 26, 2006, in relation to (i) advertising in daily and weekly newspapers, (ii) radio advertisements, (iii) roundtables, (iv) the Task Force on Marketing Choice; (b) how many meetings have taken place since the 2006 federal election between representatives of Western Canadian Wheat Growers Association and other agri-business corporations and government officials where “marketing choice” and the Canadian Wheat Board was a topic of discussion and (i) on what dates did these meetings take place, (ii) who p ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 55 M. Alex Atamanenko: Concernant le plébiscite sur l’orge de 2007 de la Commission canadienne du blé: a) combien d’argent le gouvernement a-t-il consacré à sa campagne pour le « choix du mode de commercialisation », toutes sources fédérales confondues, depuis le 26 janvier 2006, pour (i) des annonces dans des quotidiens et des hebdomadaires, (ii) des annonces radiophoniques, (iii) des tables rondes, (iv) le Groupe de travail sur le choix du mode de commercialisation; b) combien de réunions y a-t-il eu depuis l’élection fédérale de 2006 entre des représentants de la « Western Canadian Wheat Growers As ...[+++]


7. Over many years throughout ongoing contacts with the various stakeholders in this sector it is to be noted that even those benefiting from the sugar regime were aware that change was needed and were expecting reform.

7. Au cours des ans, à la suite de contacts permanents avec les différents acteurs de ce secteur, il convient de noter que même ceux qui bénéficiaient du régime du sucre étaient conscients qu'un changement s'imposait et attendaient une réforme.


Jerry, if it's okay with you, if I see somebody who has a question and I look over to the next questioner and they say they're okay, and if I go out of order, but sort of seeing in eye contact that everybody's fine, I would change the order.

Le président: Est-ce que je peux réagir? Jerry, si vous êtes d'accord, lorsque je verrai que quelqu'un a une question et que l'intervenant suivant l'accepte, je pourrai changer l'ordre, à condition de constater par contact visuel que tout le monde est d'accord.


Furthermore, undertakings declared to be in a state of "economic crisis" are authorised not to take over the staff and not to assume the "debts" resulting from an employment contact or employment relationship, whereas the Directive allows changes to working conditions to be made only with the employees' agreement.

En outre, les entreprises déclarées en état de "crise économique" sont autorisées à ne pas reprendre le personnel et à ne pas prendre en charge les "dettes" résultant d'un contrat ou d'une relation de travail; tandis que la directive autorise à modifier les conditions de travail seulement avec l'accord des travailleurs.




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'change-over contact' ->

Date index: 2021-11-19
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