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Advise museum director
Advise museum directors
Consult with museum directors
D Griev A&R
DMEP
DPPG
Director Grievance Analysis and Resolution
Director Military Employment Policy
Director Policy Analysis and Development
Director Professional Policies Grievances
Director of exercise
Directorate for Analysis and Prevention
Directorate of Political Affairs
Exercise director
Exercise sponsor
Follow direction of the artistic director
Follow directions of the artistic director
Following directions of the artistic director
ICT business analysis manager
ICT business analysis managers
IT business analysis director
IT business analysis manager
Maneuver director
Manoeuvre director
Political Affairs Directorate
Provide advice to museum director
Respect directions of the artistic director
SAP
Service for Analysis and Prevention

Traduction de «directorate for analysis » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directorate for Analysis and Prevention (1) | Service for Analysis and Prevention (2) [ SAP ]

Direction du Service d'analyse et de prévention (1) | Service d'analyse et de prévention (2) [ SAP ]


Director, Financial Analysis, Accommodation & Appropriated Programs [ Dir., Financial Analysis, Accommodation & Appropriated Programs ]

Directeur, Analyse financière, Programme du logement et programmes financés à partir de crédits


Director Professional Policies Grievances [ DPPG | Director Grievance Analysis and Resolution | D Griev A&R ]

Directeur - Politiques professionnelles (Griefs) [ DPPG | Directeur - Griefs (Analyse et règlement) | D Grief A&R ]


Director Military Employment Policy [ DMEP | Director Policy Analysis and Development ]

Directeur - Politique d'emploi des militaires [ DPEM | Directeur - Analyse et développement des politiques ]


IT business analysis director | IT business analysis manager | ICT business analysis manager | ICT business analysis managers

responsable de l'analyse commerciale des TIC | responsable de l'analyse métier technologies de l'information et de la communication | responsable de l'analyse commerciale de la technologie de l'information et de la communication | responsable de l'analyse commerciale des technologies de l'information et de la communication


Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations | Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations/Litigation | Directorate 4 - Institutional Questions/Staff Regulations/Litigation | Directorate for Institutional Questions, the Budget and the Staff Regulations | Directorate for Institutional Questions, the Staff Regulations and Litigation

Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux


advise museum directors | consult with museum directors | advise museum director | provide advice to museum director

donner des conseils à un directeur de musée


following directions of the artistic director | respect directions of the artistic director | follow direction of the artistic director | follow directions of the artistic director

suivre les consignes d'un directeur artistique


director of exercise | exercise director | exercise sponsor | maneuver director | manoeuvre director

directeur de l'exercice (1) | directeur d'exercice (2)


Directorate of Political Affairs (1) | Political Affairs Directorate (2) [ DP/DFA ]

Direction politique [ DP/DFAE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. The executive director shall, based on the results of the vulnerability assessment, and taking into account the Agency's risk analysis and the analysis layer of the European situational picture established in accordance with Regulation (EU) No 1052/2013, recommend to the Member State concerned to initiate and carry out joint operations or rapid border interventions.

4. Se fondant sur les résultats de l'évaluation de la vulnérabilité, et tenant compte de l'analyse des risques effectuée par l'Agence ainsi que de la couche «analyse» du tableau de situation européen établi conformément au règlement (UE) no 1052/2013, le directeur exécutif recommande à l'État membre concerné d'entreprendre et de réaliser des opérations conjointes ou des interventions rapides aux frontières.


The executive director shall make a comprehensive comparative analysis of those results with a view to enhancing the quality, coherence and effectiveness of future activities, and shall include that analysis in the Agency's annual activity report.

Le directeur exécutif établit une analyse comparative globale de ces résultats afin d'améliorer la qualité, la cohérence et l'efficacité des activités à venir, et intègre cette analyse dans le rapport d'activité annuel de l'Agence.


The Executive Director shall, on the advice of the Supervisory Board based on the results of the vulnerability assessment, and taking into account the Agency’s risk analysis and the analysis layer of the European situational picture established in accordance with Regulation (EU) No 1052/2013, recommend to the Member State concerned to initiate and carry out joint operations or rapid border interventions.

Sur avis du conseil de surveillance, basé sur les résultats de l'évaluation de la vulnérabilité, et en tenant compte de l'analyse des risques effectuée par l'Agence ainsi que de la couche «analyse» du tableau de situation européen établi conformément au règlement (UE) n° 1052/2013, le directeur exécutif recommande à l'État membre concerné d'entreprendre et de réaliser des opérations conjointes ou des interventions rapides aux frontières.


1. Member States shall ensure that listed companies in whose boards members of the under-represented sex hold less than 40 per cent of the non-executive director positions adjust their recruitment, selection or appointment procedures in order to ensure that the selection of the non-executive directors is based on a comparative analysis of the qualifications of each candidate, by applying pre-established, clear, neutrally formulated and unambiguous criteria, in order to attain the said percentage at the latest by 1 January 2020.

1. Les États membres veillent à ce que les sociétés cotées dans lesquelles les membres des conseils appartenant au sexe sous-représenté occupent moins de 40 % des postes d'administrateurs non exécutifs adaptent leurs procédures de recrutement, de sélection ou de nomination afin de veiller à ce que la sélection des administrateurs non exécutifs repose sur une analyse comparative des qualifications de chaque candidat à l'aune de critères préétablis, clairs, univoques et formulés en termes neutres, et d'atteindre ledit pourcentage le 1er janvier 2020 au plus tard.


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Paragraph 1 imposes on listed companies which do not have a presence of the under-represented sex of at least 40 per cent of non-executive directors an obligation to make the appointments to those positions on the basis of a comparative analysis of the qualifications of each candidate, by applying pre-established, clear, neutrally formulated and unambiguous criteria, in order to attain the said percentage at the latest by 1 January 2020.

Le paragraphe 1 impose aux sociétés cotées dans lesquelles le sexe sous‑représenté ne constitue pas au moins 40 % des administrateurs non exécutifs de pourvoir les postes concernés sur la base d’une analyse comparative des qualifications de chaque candidat à l’aune de critères préétablis, clairs, univoques et formulés en termes neutres, afin d’atteindre ledit pourcentage d’ici le 1er janvier 2020 au plus tard.


Those listed companies in whose boards members of the under-represented sex hold less than 40 per cent of non-executive director positions should make the appointments to those positions on the basis of a comparative analysis of the qualifications of each candidate, by applying pre-established, clear, neutrally formulated and unambiguous criteria, in order to attain the said percentage at the latest by 1 January 2020.

Les sociétés cotées dans lesquelles les membres des conseils appartenant au sexe sous‑représenté occupent moins de 40 % des postes d’administrateurs non exécutifs devraient pourvoir ces postes sur la base d’une analyse comparative des qualifications de chaque candidat à l’aune de critères préétablis, clairs, univoques et formulés en termes neutres, afin de parvenir audit pourcentage le 1er janvier 2020 au plus tard.


149.Notes with satisfaction that the ECA's analysis of the implementation of internal control standards on the regularity and legality of underlying financial transactions shows that those carried out by the Directorate-General for Energy and Transport comply with requirements in the areas of risk analysis and management, management information, reporting improprieties and supervision; nevertheless calls on the Directorate-General for Energy and Transport to use analysis of types and rates of errors to develop a risk-based control st ...[+++]

149. note avec satisfaction que l'analyse de la CCE sur la mise en œuvre des normes de contrôle interne sur la régularité et la légalité des opérations financières sous-jacentes démontre que les opérations effectuées par la direction générale de l'énergie et des transports sont conformes aux exigences en termes d'analyse et de gestion des risques, d'informations administratives, de signalement d'irrégularités et de contrôle; invite néanmoins la direction générale de l'énergie et des transports à utiliser les analyses relatives aux types ...[+++]


147. Notes with satisfaction that the ECA's analysis of the implementation of internal control standards on the regularity and legality of underlying financial transactions shows that those carried out by the Directorate-General for Energy and Transport comply with requirements in the areas of risk analysis and management, management information, reporting improprieties and supervision; nevertheless calls on the Directorate-General for Energy and Transport to use analysis of types and rates of errors to develop a risk-based control s ...[+++]

147. note avec satisfaction que l'analyse de la Cour des comptes sur la mise en œuvre des normes de contrôle interne sur la régularité et la légalité des opérations financières sous-jacentes démontre que les opérations effectuées par la direction générale de l'énergie et des transports sont conformes aux exigences en termes d'analyse et de gestion des risques, d'informations administratives, de signalement d'irrégularités et de contrôle; invite néanmoins la direction générale de l'énergie et des transports à utiliser les ...[+++]


5. Notes with satisfaction that the Court of Auditors' analysis of the implementation of internal control standards on the regularity and legality of underlying financial transactions shows that those carried out by the Directorate General for Energy and Transport comply with requirements in the areas of risk analysis and management, management information, reporting improprieties and supervision; nevertheless calls on the Directorate General for Energy and Transport to use analysis of types and rates of errors to develop a risk-base ...[+++]

5. note avec satisfaction que l'analyse de la Cour des comptes sur la mise en œuvre des normes de contrôle interne sur la régularité et la légalité des opérations financières sous-jacentes démontre que les opérations effectuées par la direction générale de l'énergie et des transports sont conformes aux exigences en termes d'analyse et de gestion des risques, d'informations administratives, de signalement d'irrégularités et de contrôle; invite néanmoins la direction générale de l'énergie et des transports à utiliser les ...[+++]


A careful analysis carried out by the Commission’s Directorate-General for Economic and Financial Affairs (DG ECFIN) shows that, over the last few years, two thirds of US productivity growth was accounted for by the services sector, and in particular the wholesale and retail trades, the property sector and the financial intermediary sector. In those sectors, there is no direct competition between Americans and Europeans.

Une analyse fine faite par les services de la DG ECFIN démontre que ces dernières années deux tiers de la croissance de la productivité américaine provenaient du secteur services, notamment du commerce de gros, du commerce de détail, du secteur immobilier et de l’intermédiation financière. Dans ces secteurs, il n’y a pas de compétition directe entre Américains et Européens.


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