Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Continuing education
Cyberlearning
Distance and open learning
Distance education
Distance learning
Distance learning by e-mail
Distance open learning
Distance study
Distance teaching
Distance training
E-learning
E-learning system
E-mail-based distance learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Email-based distance learning
FOD learning
Flexible open and distance learning
Flexible open distance learning
IDL system
Internet-based distance learning system
Learning by correspondence course
Learning organisation
Learning organization
Lifelong education
Lifelong learning
OFDL
On-line learning
Online learning
Open and distance learning
Open and flexible distance learning
Open distance learning
Programmed instruction
Programmed learning
Schools broadcast
Teaching by computer
Tele-learning
Telelearning by e-mail
Television teaching
Virtual learning

Traduction de «distance learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
distance learning by e-mail [ telelearning by e-mail | e-mail-based distance learning | email-based distance learning ]

apprentissage par courrier électronique [ apprentissage par courriel ]


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


distance learning | distance study

enseignement à distance | formation à distance | télé-enseignement | FAD [Abbr.]


distance and open learning [ distance open learning | open distance learning | open and distance learning ]

apprentissage ouvert et à distance


open and flexible distance learning [ OFDL | flexible open and distance learning | flexible open distance learning | FOD learning ]

apprentissage flexible, ouvert et à distance [ apprentissage FOD ]


distance education | distance learning | distance study | distance teaching | distance training

apprentissage à distance | éducation à distance | enseignement à distance | formation à distance | télé-enseignement | téléformation


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


e-learning system | IDL system | internet-based distance learning system

système d'apprentissage en ligne | système de formation à distance par Internet | système IDL


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

éducation permanente [ formation continue | formation permanente | organisation apprenante | organisation en apprentissage permanent ]


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Europe has some of the best-established distance learning universities providing distance and blended learning and other non-traditional modes of delivery.

L’Europe héberge une partie des meilleures universités d’enseignement à distance offrant un enseignement à distance et un apprentissage mixte ainsi que d’autres modes de prestation de services atypiques.


One key way of achieving this, in line with the EU Digital Agenda[13], is to exploit the transformational benefits of ICTs and other new technologies to enrich teaching, improve learning experiences, support personalised learning, facilitate access through distance learning, and virtual mobility, streamline administration and create new opportunities for research[14].

Une manière déterminante d’y parvenir est, conformément à la stratégie numérique de l’UE[13], d’exploiter les capacités de transformation liées aux TIC et aux autres nouvelles technologies pour enrichir l’enseignement, améliorer les expériences d’apprentissage, soutenir l’apprentissage personnalisé, faciliter l’accès grâce à l’apprentissage à distance et à la mobilité virtuelle, rationaliser l’administration et créer de nouvelles opportunités pour la recherche[14].


Initial training should equip language teachers with a basic 'toolkit' of practical skills and techniques, through training in the classroom; language teachers need the advice of trained mentors as well as regular opportunities to keep their language and teaching skills up to date, inter aliavia e- learning and distance learning.

La formation initiale devrait fournir aux professeurs de langues une "boîte à outils" d'aptitudes et de techniques pratiques par le biais de la formation en classe. Les professeurs de langues ont besoin de l'avis de conseillers qualifiés et doivent pouvoir mettre à jour régulièrement leurs aptitudes linguistiques et pédagogiques, entre autres par le biais de l'e-learning et de l'apprentissage à distance.


2. Recalls that both the Lifelong learning programme (LLP) and the Youth in Action programme bring clear and demonstrated European added value and are vital to the success of the Europe 2020 strategy; reminds of their high performance rates and notes that in the Erasmus sub-programme, there is far more demand than can be satisfied; calls for a substantial increase in appropriations for these programmes; recalls that an increasing amount of successful online distance learning initiatives exists world-wide; calls for the inclusion of investments in online distance learning initiatives;

2. rappelle que le programme d'éducation et de formation tout au long de la vie et le programme "Jeunesse en action" apportent une valeur ajoutée européenne évidente et prouvée et qu'ils sont essentiels pour le succès de la stratégie Europe 2020; rappelle également les excellents taux de performance de ces programmes et observe que, dans le sous-programme Erasmus, la demande est bien supérieure à l'offre; demande une forte augmentation des crédits prévus pour ces programmes; rappelle le nombre croissant d'initiatives réussies, dans le monde entier, en matière d'enseignement à distance en ligne; demande que des investissements soient ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As part of the drive towards developing a culture of lifelong learning, closely cooperate in identifying and removing barriers to adult learning, and in establishing demand-driven, high quality provision and facilities for the adult learning field, including e-Learning and distance learning opportunities.

Dans le cadre des efforts visant à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, coopérer étroitement pour détecter et supprimer les obstacles à l'éducation et à la formation des adultes et pour mettre en place, dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, des prestations et des infrastructures de haute qualité et adaptées à la demande, y compris des possibilités d'éducation et de formation en ligne et à distance.


cooperate to eliminate any barriers to adult learning and to set up services, such as e-Learning and distance learning facilities.

coopérer pour supprimer les obstacles à l’éducation et la formation des adultes et pour mettre en place des services, tels que les services de formation en ligne et à distance.


36. Stresses that improving the delivery of adult learning, the provision of information and making it easier to combine work with family life are essential to raise participation and are stimulating if they are combined with incentives; points out that measures to promote effective delivery include the availability of learning sites, facilitating learning at the workplace by adjusting working hours, providing childcare facilities locally, distance learning services for the disabled or vulnerable in remote areas, information and guidance on lifelong learning measures and on job opportunities, tailored programmes and availability of flex ...[+++]

36. met en évidence le fait qu'une amélioration des prestations en matière d'éducation et de formation des adultes, l'apport d'informations et la facilitation de la conciliation entre vie professionnelle et vie familiale sont essentielles pour augmenter la participation et sont motivantes si elles sont associées à des mesures d'encouragement ; souligne que, parmi les mesures favorisant l'offre de prestations efficaces, figurent la mise à disposition de sites de formation, la promotion de l'éducation et de la formation sur le lieu de travail via un assouplissement des horaires de travail, l'offre de services de garderie locaux, de services d'apprentissage à distance pour les ...[+++]


13. Emphasises the need for improved use of new technologies and observes, in this respect, that the development of Internet access and of digital-inclusion programmes designed to prevent a digital divide should be promoted and that new sources of knowledge and ways of learning, such as distance learning programmes and the provision of learning places,, should be encouraged and access made possible for all;

13. souligne la nécessité d'améliorer l'utilisation de nouvelles technologies et fait observer, à cet égard, que le développement d'accès à Internet et des programmes d'inclusion numérique pour éviter le fossé numérique ainsi que de nouvelles sources de connaissance et de nouvelles façons d'apprendre, telles que les programmes d'apprentissage à distance et la mise à disposition de places d'éducation et de formation, devraient être encouragés et que l'accès de tous doit être rendu possible;


36. Stresses that improving the delivery of adult learning, the provision of information and making it easier to combine work with family life are essential to raise participation and are stimulating if they are combined with incentives. Measures to promote effective delivery include the availability of learning sites, facilitating learning at the workplace by adjusting working hours, childcare facilities locally, distance learning services for the disabled or vulnerable in remote areas, information and guidance on lifelong learning measures and on job opportunities, tailored programmes and availability of flexible teaching arrangements, ...[+++]

36. met en évidence le fait qu'une amélioration des prestations en matière d'éducation et de formation des adultes et l’apport d'informations permettant de concilier vie professionnelle et vie familiale sont essentielles pour augmenter la participation et sont motivantes si elles sont associées à des mesures d'encouragement ; rappelle que parmi les mesures favorisant l'offre de prestations efficaces figurent la mise à disposition de centres de formation, la promotion de l'apprentissage sur le lieu de travail via un assouplissement des horaires, l'offre de services de garderie locaux, de services d'apprentissage à distance pour les personnes ...[+++]


It is also suggested that the presence of universities in the media be increased as well as the promotion of distance-learning universities – they have asked us for this – and at the same time that a 'centre for universities' be created, as a centre for the universities to meet so that their relations are not maintained via the Internet and at a cool distance, but that there may be a place in Europe for debate on universities.

On suggère également d'accroître la présence des universités dans les moyens de communication et d'encourager les universités à distance - ce sont elles qui nous l'ont demandé. En même temps, on nous suggère de créer une "maison des universités", un centre où elles se rencontreraient afin que les relations ne se fassent plus uniquement à travers internet. Pour que leur relation ne soit pas une relation froide et distante mais qu'il puisse exister en Europe un espace de débat universitaire.


w