Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Diversion canal
Diversion channel
Diversion tunnel
Lead-through programming
Lead-through teaching
Leadthrough programming
Mastery teaching
Offer social services in diverse cultural communities
Programming with a hand-held device
Support cultural diversity
Support cultural multiplicity
Support diversity of cultures
Supporting cultural diversity
Targeted teaching
Teach box
Teach gun
Teach hearing aid care
Teach pendant
Teach pendant programming
Teach university class
Teach university course
Teaches university class
Teaching box
Teaching by objectives
Teaching pendant
Teaching university class
Telecontrol teaching

Traduction de «diversity teaching » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Charcot-Marie-Tooth disease, type 4F (CMT4F) is a demyelinating CMT peripheral sensorimotor polyneuropathy. It is a rare form of CMT4 but the few reported families are from diverse ethnic groups: Lebanese Shiite Muslims, Hispanic North Americans, Nor

maladie de Charcot-Marie-Tooth type 4F


teach pendant | teaching pendant | teaching box | teach box | teach gun

boîtier de commande | pupitre de commande | boîtier d'apprentissage | boîtier de programmation | pupitre de programmation | pendant d'apprentissage


deliver social services in a diverse cultural community | provide social services in diverse cultural environments | deliver social services in diverse cultural communities | offer social services in diverse cultural communities

fournir des services sociaux au sein de différentes communautés culturelles


support diversity of cultures | supporting cultural diversity | support cultural diversity | support cultural multiplicity

favoriser la diversité culturelle


diversion canal | diversion channel | diversion tunnel

dérivation provisoire


mastery teaching | targeted teaching | teaching by objectives

pédagogie par objectifs | PPO | pédagogie de la réussite | pédagogie du succès | pédagogie de maîtrise | enseignement par objectifs


lead-through programming | leadthrough programming | lead-through teaching | programming with a hand-held device | telecontrol teaching | teach pendant programming

apprentissage par un dispositif de commande manuelle | apprentissage par télécommande


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

enseigner à l'université


A newly described syndrome associated with a variable clinical phenotype including developmental delay, facial dysmorphism, short neck and diverse malformations. Eight cases have been reported to date. The most common facial features include eye anom

syndrome de microdélétion 6p22


Teach hearing aid care

enseignement sur l'entretien d'une prothèse auditive
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
With him is Dr. Charles Pentland, also a professor in the department of political studies at Queen's University. Dr. Pentland has had a diverse teaching career across Canada and in Europe.

Il est accompagné de Charles Pentland, qui est également professeur au Département d'études politiques de l'Université Queen's. M. Pentland a mené une carrière diversifiée d'enseignant au Canada et en Europe.


14. Highlights the important role of non-formal and informal learning and recognises the benefit of building synergies and partnerships between all levels and forms of learning, including across generations; highlights as well the importance of participation in sports and volunteering activities in stimulating the development of civic, social and intercultural competences and contributing to the social inclusion of disadvantaged and vulnerable groups, and of citizens more generally, particularly children, by teaching the spirit of teamwork and respect for diversity, thereby ...[+++]

14. souligne le rôle important de l'apprentissage formel, non formel ou informel et reconnaît l'avantage de créer des synergies et des partenariats entre les environnements d'apprentissage à tous les niveaux et de tous types, de même qu'entre les générations; souligne aussi bien l'importance de la participation à des activités sportives et de bénévolat, pour stimuler le développement de compétences civiques, sociales et interculturelles et contribuer à l'intégration sociale des groupes défavorisés et vulnérables, mais aussi et plus largement à la socialisation normale des citoyens, notamment des enfants, grâce à l'enseignement de l'esprit d'équipe et au respect de la différence, en combattant dès lors des phénomènes sociaux, comme la viole ...[+++]


I teach all the courses linked to diversity, cultural diversity, and to aboriginal perspectives.

Je donne tous les cours portant sur la diversité, entre autres la diversité culturelle, et sur les perspectives autochtones.


27. Considers that every school has a unique relationship with its local community, and that school leaders should have greater decision-making responsibility that allows them to address the educational challenges and teaching requirements particular to their environment, in collaboration with parents and with local community stakeholders; stresses that, with the arrival of a highly diverse immigrant population, the teaching profession needs to be made specifically aware of intercultural issues and processes, not only within schools but also in relation to families and their immediate local environment, where ...[+++]

27. estime que chaque école entretient une relation unique avec la communauté locale où elle est implantée et que les directeurs d'écoles devraient avoir davantage de responsabilité en matière de prise de décision pour être à même de relever les défis pédagogiques et de répondre aux exigences éducatives spécifiques à leur milieu, en coopération avec les parents et les parties concernées au sein des communautés locales; souligne que, face à l'arrivée d'une grande diversité d'immigrants, le corps enseignant doit être spécifiquement préparé à des approches et dynamiques interculturelles, non seulement dans l'école, mais aussi dans les rela ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
27. Considers that every school has a unique relationship with its local community, and that school leaders should have greater decision-making responsibility that allows them to address the educational challenges and teaching requirements particular to their environment, in collaboration with parents and with local community stakeholders; stresses that, with the arrival of a highly diverse immigrant population, the teaching profession needs to be made specifically aware of intercultural issues and processes, not only within schools but also in relation to families and their immediate local environment, where ...[+++]

27. estime que chaque école entretient une relation unique avec la communauté locale où elle est implantée et que les directeurs d'écoles devraient avoir davantage de responsabilité en matière de prise de décision pour être à même de relever les défis pédagogiques et de répondre aux exigences éducatives spécifiques à leur milieu, en coopération avec les parents et les parties concernées au sein des communautés locales; souligne que, face à l'arrivée d'une grande diversité d'immigrants, le corps enseignant doit être spécifiquement préparé à des approches et dynamiques interculturelles, non seulement dans l'école, mais aussi dans les rela ...[+++]


27. Considers that every school has a unique relationship with its local community, and that school leaders should have greater decision-making responsibility that allows them to address the educational challenges and teaching requirements particular to their environment, in collaboration with parents and with local community stakeholders; stresses that, with the arrival of a highly diverse immigrant population, the teaching profession needs to be made specifically aware of intercultural issues and processes, not only within schools but also in relation to families and their immediate local environment, where ...[+++]

27. estime que chaque école entretient une relation unique avec la communauté locale où elle est implantée et que les directeurs d'écoles devraient avoir davantage d'attributions en matière de prise de décision pour être à même de relever les défis pédagogiques et de répondre aux exigences éducatives spécifiques à leur milieu, en coopération avec les parents et les parties concernées au sein des communautés locales; souligne que, face à l'arrivée d'une grande diversité d'immigrants, le corps enseignant doit être spécifiquement préparé à la mise en place d'approches et de dynamiques interculturelles, non seulement dans l'école, mais auss ...[+++]


For instance, the Commission has recently adopted, on the basis of its own – limited – competencies an Action Plan Promoting language learning and linguistic diversity, which aims at encouraging Member States to promote linguistic diversity as well as the teaching and learning of a wide range of languages, including regional and minority ones.

Ainsi, la Commission a récemment adopté, sur la base de ses compétences propres - et limitées -, son plan d’action «Promouvoir l’apprentissage des langues et la diversité linguistique», dont le but est d’inciter les États membres à promouvoir la diversité linguistique ainsi que l’enseignement et l’apprentissage de toute une série de langues, dont les langues régionales et minoritaires.


Theatre provides the forum for the spectator to overcome his isolation and contemplate the human condition in a collective environment. Such an experience not only teaches the meaning of group belonging but also the diversity, complexity and richness of dialogue in all its forms.

La spécificité du théâtre en fait un champ singulier où réside la possibilité qu'a le spectateur de vaincre son isolement et de méditer sur la condition humaine, dans un contexte collectif qui éveille son appartenance au groupe et lui enseigne la richesse du dialogue et la diversité sous toutes ses formes.


We need a strong mandate, from ministries of education across the country, to integrate sexual and gender diversity into classroom teaching, just as we now integrate content regarding other kinds of social diversity. Otherwise, fear of repercussions and lack of training will continue to prevent many school divisions and most of their teachers from doing it.

Il faut que les ministères de l'Éducation de toutes les régions du pays ordonnent fermement que la question de la diversité sexuelle soit abordée en classe, de la même façon que les questions liées à d'autres types de diversité sociale ont été intégrées au contenu scolaire, à défaut de quoi la crainte des répercussions et l'absence de formation continueront d'empêcher de nombreuses divisions scolaires et la plupart des enseignants de le faire.


With the repeal of section 93, parents will still have the right to instil religious values in their children, as parents should. Schools will still have the right to teach religion, but in courses that reflect not only the world's diversity, but Quebec's and Canada's diversity as well.

Avec l'abrogation de l'article 93 les parents auront toujours le droit—et le devoir—d'inculquer des valeurs religieuses à leurs enfants; les écoles conserveront le droit d'enseigner la religion, mais dans des cours qui tiendront compte non seulement de la diversité dans le monde, mais également de la diversité au sein même du Québec et du Canada.


w