Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chute
Emergency descending exit
Emergency door
Emergency evacuation slide
Emergency exit
Emergency exit door
Emergency exit lights unarmed light
Emergency exit slide
Emergency exit window
Emergency hatch
Emergency slide
Emergency window exit
Escape chute
Escape hatch
Escape slide
Evacuation slide
Fire exit
Floor level emergency exit
Inflatable escape slide
Overwing emergency exit
Overwing exit
Slide
Window exit

Traduction de «every emergency exit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emergency descending exit | emergency exit

descente de secours


emergency exit window [ emergency window exit | window exit ]

hublot issue de secours


emergency exit window | emergency window exit | window exit

hublot issue de secours


emergency exit | fire exit

issue de secours | sortie de secours


chute [ emergency evacuation slide | emergency slide | evacuation slide | escape slide | slide | escape chute | emergency exit slide | inflatable escape slide ]

glissière d'évacuation [ glissière | toboggan | manche d'évacuation | rampe d'évacuation | toboggan d'évacuation ]


overwing exit [ overwing emergency exit ]

issue d'évacuation sur l'aile [ issue de secours aile | issue d'aile ]


emergency hatch | emergency exit | escape hatch

sortie de secours | trappe de secours




floor level emergency exit

issue de secours de plain-pied


emergency exit lights unarmed light

voyant éclairage issue de secours non armé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(14) Every emergency exit release mechanism shall require for its operation not more than two applications of force, one of which must differ by 90 to 180 degrees from the direction of the initial push-out motion of the emergency exit.

(14) Un mécanisme d’ouverture d’une issue de secours doit se déclencher sous l’action d’au plus deux forces, dont l’une doit s’exercer dans une direction différant de 90 à 180° de la direction du mouvement initial d’ouverture vers l’extérieur de cette issue.


(17) Every emergency exit of a bus, other than an emergency door required by subsection (9), shall, after the release mechanism has been operated, be capable of being opened outward manually by an occupant, using the force applications described in subsection (13), to a position providing an opening large enough to allow the unobstructed passage of the ellipsoid described in paragraph (8)(b).

(17) Les issues de secours d’un autobus, autres que les portes de secours visées au paragraphe (9), doivent, une fois le mécanisme de déclenchement actionné, pouvoir être ouvertes manuellement vers l’extérieur par un occupant qui applique une force mentionnée au paragraphe (13), de façon à présenter une ouverture assez grande pour permettre le libre passage de l’ellipsoïde décrit à l’alinéa (8)b).


(i) the lights located in every emergency exit route, at every escape route, in every machinery space, the control station and every emergency assembly room and at every launching station of the lifesaving system,

(i) les feux situés sur le trajet menant aux sorties de secours, le long des voies de secours, dans les zones des machines, dans la salle de commande, dans les salles de rassemblement d’urgence et aux postes de mise à l’eau du système de sauvetage,


(13) When tested in accordance with the conditions set out in subsections (24) and (26) both before and after the window retention test described by subsection (2), every emergency exit of a bus, other than an emergency door required by subsection (9), shall allow manual release of the exit release mechanism by an occupant using, at the option of the manufacturer,

(13) Lors des essais effectués dans les conditions visées aux paragraphes (24) et (26), tant avant qu’après l’essai indiqué au paragraphe (2), les issues de secours non prescrites par le paragraphe (9) doivent pouvoir être ouvertes manuellement par un occupant qui applique, au choix du fabricant,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(18) Under the conditions set out in subsections (24) and (26), both before and after the window retention test described in subsection (2.1), every emergency exit door of a school bus shall, after the release mechanism has been operated, be capable of being opened outward manually by one person to a position that provides

(18) Dans les conditions prévues aux paragraphes (24) et (26), tant avant qu’après l’essai de résistance des fenêtres décrit au paragraphe (2.1), les portes d’issue de secours d’un autobus scolaire doivent, une fois le mécanisme de déclenchement actionné, pouvoir être ouvertes manuellement vers l’extérieur par une personne de façon à présenter :


2 000 vehicles per laneAdditional conditions for implementation to be mandatory, or comments500 - 1 000 m>1 000 m500 - 1 000 m1 000 - 3 000 m>3 000 mStructuralMeasuresTwo tubes or morePoint 2.1Mandatory where a 15-year forecast shows that traffic > 10 000 vehicles/lane.Gradients ≤ 5 %Point 2.2Mandatory unless not geographically possible.Emergency walkwaysPoint2.3.1Point2.3.2Mandatory where there is no emergency lane, unless the condition in Point 2.3.1 is respected.In existing tunnels where there is neither an emergency lane, nor an emergency walkway additional/reinforced measures shall be taken.Emergency ...[+++] at least every 500 mPoint 2.3.3 — Point 2.3.9Implementation of emergency exits in existing tunnels to be evaluated case-by-case.Cross-connections for emergency services at least every 1 500 mPoint 2.4.1Mandatory in twin-tube tunnels longer than 1 500 m.Crossing of the central reserve outside each portalPoint 2.4.2Mandatory outside twin- or multi-tube tunnels wherever geographically possible.Lay-bys at least every 1 000 mPoint 2.5Mandatory in new bi-directional tunnels >1 500 m without emergency lanes.

2 000 véhicules par voieConditions supplémentaires pour que la mise en œuvre soit obligatoire ou remarques500-1 000 m> 1 000 m500-1 000 m1 000-3 000 m> 3 000 mMesures structurellesDeux tubes ou pluspoint 2.1Obligatoire lorsque les prévisions à quinze ans montrent que le trafic > 10 000 véhicules par voiePentes ≤ 5 %point 2.2Obligatoire à moins que cela ne soit pas possible du point de vue géographiqueTrottoirspoint 2.3.1point 2.3.2Obligatoire lorsqu'il n'y a pas de bande d'arrêt d'urgence, sauf si la condition du point 2.3.1 est respe ...[+++]


7.1.3.The emergency fire-fighting equipment must be located on every floor close to the access points to the stairways or exits, in the escape routes at intervals of not more than 25 m and close to areas of particular risk.

7.1.3.Les moyens de secours de première intervention doivent être placés à chaque niveau à proximité des accès aux escaliers ou des sorties, dans les voies d'évacuation au maximum à 25 m les uns des autres, ainsi qu'à proximité des locaux qui présentent un risque particulier.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'every emergency exit' ->

Date index: 2022-01-08
w