Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerial tanker
Air-tanker
Explosion aircraft-flying - parachutist injured
Fire on aircraft-flying - parachutist injured
Flying tanker
High altitude aircraft
High flying aircraft
High-altitude aircraft
High-flying aircraft
JARO-FCL
Low flying aircraft
Powered flying aircraft
Tanker aircraft

Traduction de «fly aircraft what » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
complete procedures required for heavy aircraft flights | perform procedures to meet requirements for flying aircraft heavier than 5,700 kg | comply with required procedures for heavy aircraft flights | undertake procedures to meet requirements for flying aircraft heavier than 5,700 kg

entreprendre des procédures pour respecter les exigences applicables aux avions de plus de 5 700 kg


high-altitude aircraft | high altitude aircraft | high flying aircraft | high-flying aircraft

aéronef volant à haute altitude








Ordinance of 14 April 1999 on the JAR-FCL Licences for flying Aircraft and Helicopters [ JARO-FCL ]

Ordonnance du 14 avril 1999 sur les titres de vol JAR-FCL pour pilotes d'avion et d'hélicoptère [ OJAR-FCL ]


Fire on aircraft-flying - parachutist injured

incendie à bord d'un avion en vol, parachutiste blessé


Explosion aircraft-flying - parachutist injured

explosion d'un avion en vol, parachutiste blessé


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For safety reasons, when you're departing behind what's called a heavy aircraft like a 747, we have to allow for three minutes before we can depart another aircraft, because what happens is an aircraft that size displaces so much of the air in front of it that you get something called “wing-tip vortices” as the air rushes back in, and it's strong enough that it could actually interfere with the control of an aircraft that's flying slowly, and it beco ...[+++]

Pour des raisons de sécurité, quand un avion décolle derrière un gros porteur comme un 747, il faut attendre trois minutes avant de l'autoriser à décoller, parce qu'un appareil de cette taille déplace tellement d'air qu'il se produit un phénomène que l'on appelle les «tourbillons d'extrémité d'ailes» causés par un afflux d'air pour combler le vide derrière l'avion en déplacement, et ces tourbillons sont assez forts pour nuire aux manoeuvres d'un avion volant à basse vitesse, et cela devient dangereux.


What has happened is that as communities have insisted on frequency and as both carriers insist upon flying flights side by side with each other, the available traffic to fill those aircraft has not grown, and therefore the size of aircraft continues to shrink.

Ce qui s'est passé, c'est que les localités insistent sur la fréquence et comme les deux transporteurs insistent pour offrir des services parallèles, l'achalandage n'a pas augmenté suffisamment pour remplir ces appareils qui volent en parallèle et par conséquent, la taille des avions continue de diminuer.


You spoke of changing the 120 days to one year, and Ms. Meredith explained to you how some of the smaller aircraft that would be attempting to fly into your airport.What is your explanation for going to one year for anyone else who would attempt to fly into your airport?

Vous avez dit qu'il serait bon de changer la période d'avis de 120 jours à une année et Mme Meredith vous a expliqué comment certains des petits avions qui essaient d'utiliser votre aéroport.Comment justifieriez-vous cette période d'une année à quiconque essayerait d'utiliser votre aéroport?


Part of what we're trying to do here, with this committee, is to establish why the hell it is I can't, as a Canadian, jump on an aircraft of any company and fly somewhere to show my kids what B.C. is like, or what P.E.I. is like, without it costing me an arm and a leg, when I can drive to Buffalo and show them New York, California, San Francisco, Florida for $218 return.

Ce que notre comité essaie en partie d'établir, c'est pourquoi diable je ne puis pas, comme Canadien, prendre un avion d'une société aérienne quelconque et m'envoler avec mes enfants pour leur montrer à quoi ressemblent la Colombie-Britannique ou l'Île-du-Prince-Édouard, sans qu'il m'en coûte les yeux de la tête, alors que je n'aurais qu'à rouler jusqu'à Buffalo et y prendre l'avion pour leur montrer New York, la Californie, San Francisco, la Floride pour 218 $ aller-retour.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Calls for further research efforts in order to enhance our understanding of the full effects of aviation on climate change; considers that it is particularly important to clarify the effects of aircraft contrails (water vapour) as well as to what extent flying at lower altitudes would reduce overall emissions and hence climatic impact, and to assess the heating effect of aerosols emitted in the stratosphere;

14. appelle à une intensification des efforts de recherche afin d'améliorer notre compréhension des effets totaux de l'aviation sur le changement climatique; considère qu'il est particulièrement important de clarifier les effets des trainées de condensation des aéronefs (vapeur d'eau) et dans quelle mesure le fait de voler à basse altitude permettrait de réduire l'ensemble des émissions et, partant, les répercussions sur le climat et d'évaluer l'effet thermique des aérosols émis dans la stratosphère;


13. Calls for further research efforts in order to enhance our understanding of the full effects of aviation on climate change; considers that it is particularly important to clarify the effects of aircraft contrails (water vapour) as well as to what extent flying at lower altitudes would reduce overall emissions and hence climatic impact, and to assess the heating effect of aerosols emitted in the stratosphere;

13. appelle à une intensification des efforts de recherche afin d'améliorer notre compréhension des effets totaux de l'aviation sur le changement climatique; considère qu'il est particulièrement important de clarifier les effets des trainées de condensation des aéronefs (vapeur d'eau) et dans quelle mesure le fait de voler à basse altitude permettrait de réduire l'ensemble des émissions et, partant, les répercussions sur le climat et d'évaluer l'effet thermique des aérosols émis dans la stratosphère;


It is inefficient and costly to apply to what are in effect aerodromes for small aircraft and leisure flying adjoining airports the same security provisions as for airports themselves.

Il est inefficace et onéreux d'appliquer aux aérodromes destinés aux petits aéronefs et aux aéroports adjacents destinés aux vols de loisirs les mêmes dispositions en matière de sécurité que pour les aéroports eux-mêmes.


As we also know, the background to these attacks was said to be an increase in Iraqi anti-aircraft fire aimed at the British and American war planes patrolling what are known as the no-fly zones in northern and southern Iraq.

Comme vous le savez aussi, l'on a évoqué, pour justifier ces attaques, une intensification de l'activité irakienne de défense antiaérienne à l'encontre des avions de guerre américains et britanniques patrouillant dans les zones dites interdites à la circulation aérienne dans le Nord et le Sud de l'Irak.


Secondly, the dissemination of information on groundings was deleted for fear that the data might be misinterpreted - i.e. that if the public were to hear of serious safety problems with a certain thirdcountry aircraft or operator, they may decide to avoid flying with that company. What is there to misinterpret and why should an individual not have the right to make an informed choice as to the risk (s)he wishes to take in flying with a certain carrier?

Deuxièmement, la diffusion d'informations concernant l'immobilisation a été supprimée dans la crainte d'une interprétation erronée (les passagers, avertis de graves problèmes de sécurité concernant un aéronef ou un exploitant d'un pays tiers, pourraient décider de ne pas recourir aux services de cette compagnie).


Ms. Val Meredith: So one could feel that the conditions in your contract, I guess—because it's more than a letter of understanding—that limit who can fly aircraft, what aircraft can be used, and the kinds of conditions of a lease agreement—I think it's called a wet-lease agreement—could be renegotiated if there's a change in the airline industry in the future.

Mme Val Meredith: Donc, les dispositions de votre contrat—parce qu'il ne s'agit pas d'un simple protocole d'entente—qui précisent qui peut piloter un avion, le type d'avion qui peut être utilisé, le genre de modalités qui figurent dans un contrat de location—je pense qu'on appelle cela un contrat de location avec équipage—pourraient être renégociées pour tenir compte des changements que pourrait subir l'industrie du transport aérien.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'fly aircraft what' ->

Date index: 2020-12-22
w