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Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation SARP
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
CORSIA
Civil aircraft and aviation sector
Civil aviation
Civil aviation services
GAIN
GASP
GMBM scheme
Global Analysis and Information Network
Global Aviation Information Network
Global Aviation Safety Plan
Global MBM scheme
Global market-based measure scheme
ICAO Global Aviation Safety Plan
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes
US global aviation model

Traduction de «global aviation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Global Aviation Safety Plan [ GASP | ICAO Global Aviation Safety Plan ]

Plan pour la sécurité de l'aviation dans le monde [ GASP | Plan OACI pour la sécurité de l'aviation dans le monde ]


Global Aviation Safety Plan | GASP [Abbr.]

Plan pour la sécurité de l'aviation dans le monde | GASP [Abbr.]


Global Aviation Information Network [ GAIN | Global Analysis and Information Network ]

Réseau mondial d'information aéronautique




Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation | global market-based measure scheme | global MBM scheme | GMBM scheme | CORSIA [Abbr.]

régime de compensation et de réduction de carbone pour l’aviation internationale | régime mondial de mesures basées sur le marché | CORSIA [Abbr.]


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

ronautique civile | aviation civile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The Parties commit to the shared goal of continuing to remove market access barriers in order to maximise benefits for consumers, airlines, labour, and communities on both sides of the Atlantic, including enhancing the access of their airlines to global capital markets, so as better to reflect the realities of a global aviation industry, the strengthening of the transatlantic air transportation system, and the establishment of a framework that will encourage other countries to open up their own air services markets.

1. Les parties s’engagent à poursuivre l’objectif commun consistant à continuer de lever les obstacles à l’accès aux marchés afin de maximiser les avantages pour les consommateurs, les transporteurs aériens, les travailleurs et les populations des deux côtés de l’Atlantique, notamment en facilitant l’accès de leurs transporteurs aériens aux marchés mondiaux de capitaux afin de mieux refléter les réalités de l’industrie aéronautique mondiale, en renforçant le système de transport aérien transatlantique et en établissant un cadre qui encouragera les autres pays à ouvrir leurs propres marchés des services aériens.


Multilateral agreements between the EU and ENP partners in a small number of key sectors should be urgently considered; the most obvious examples are energy (extending the Energy Community Treaty), and transport (horizontal / global aviation agreements).

Il est urgent d'envisager des accords multilatéraux entre l'Union européenne et ses partenaires de la PEV dans un petit nombre de secteurs clefs, dont les exemples les plus marquants sont l'énergie (extension du traité instituant la Communauté de l'énergie) et les transports (accords aériens horizontaux et globaux).


To establish the EU as a leading player in global aviation whilst ensuring equal opportunities for all EU companies:

Hisser l’UE au rang d’acteur de premier plan de l’aviation mondiale tout en garantissant l’égalité des chances pour toutes les entreprises de l’UE:


52. Considers that the International Civil Aviation Organisation (ICAO) has an important role to play in developing regulatory frameworks for the global aviation sector, for example in the liberalisation of ownership and control of airlines and in ensuring global interoperability in air traffic management; encourages the ICAO to continue to develop global, market-based measures to reduce noise at airports and to limit all relevant greenhouse gas emissions; considers it to be essential that an agreement on a global approach is reached within the ICAO as soon as possible;

52. estime que l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) a un rôle essentiel à jouer dans le développement des cadres réglementaires applicables au secteur mondial de l'aviation, notamment en ce qui concerne la libéralisation des règles en matière de propriété et de contrôle des compagnies aériennes et l'interopérabilité de la gestion du trafic aérien au niveau mondial; encourage l'OACI à poursuivre l'élaboration de mesures internationales fondées sur le marché pour réduire les nuisances sonores aux abords des aéroports et limiter toutes les émissions de gaz à effet de serre; estime qu'il est essentiel qu'un accord sur une ...[+++]


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2. Welcomes the Commission Communication, which provides a timely analysis of the current situation and the progress achieved in external aviation policy since 2005, as well as of the challenges facing the Union’s aviation sector in an extremely competitive global aviation market;

2. se félicite de la communication de la Commission, qui fournit en temps opportun une analyse de la situation actuelle et des progrès accomplis à la fois en ce qui concerne la politique extérieure dans le domaine de l'aviation depuis 2005 et les défis auxquels est confronté le secteur européen de l'aviation sur un marché mondial extrêmement concurrentiel;


1. Welcomes the Commission communication, which provides a timely analysis of the current situation and the progress achieved in external aviation policy since 2005, as well as of the challenges facing the EU’s aviation sector in an extremely competitive global aviation market;

1. se félicite de la communication de la Commission, qui fournit en temps opportun une analyse de la situation actuelle et des progrès accomplis à la fois en ce qui concerne la politique extérieure dans le domaine de l'aviation depuis 2005 et les défis auxquels est confronté le secteur européen de l'aviation sur un marché mondial extrêmement concurrentiel;


74. Recalls that transport is the most greenhouse gas-intensive sector worldwide, accounting for 30% of emissions in the case of developed countries and 23% of global emissions; deplores the lack of progress in tackling the issue of global aviation and maritime transport and insists on the need to incorporate international aviation and maritime transport into an agreement under the UNFCCC;

74. rappelle que le secteur des transports est celui qui émet le plus de gaz à effet de serre au monde puisqu'il est responsable de 30 % des émissions des pays développés et de 23 % des émissions mondiales; déplore l'absence de progrès dans le domaine du transport aérien et maritime international et insiste sur la nécessité d'englober le transport aérien et maritime international dans un accord relevant de la CCNUCC;


72. Recalls that transport is the most greenhouse gas-intensive sector worldwide, accounting for 30% of emissions in the case of developed countries and 23% of global emissions; deplores the lack of progress in tackling the issue of global aviation and maritime transport and insists on the need to incorporate international aviation and maritime transport into an agreement under the UNFCCC;

72. rappelle que le secteur des transports est celui qui émet le plus de gaz à effet de serre au monde puisqu'il est responsable de 30 % des émissions des pays développés et de 23 % des émissions mondiales; déplore l'absence de progrès dans le domaine du transport aérien et maritime international et insiste sur la nécessité d'englober le transport aérien et maritime international dans un accord relevant de la CCNUCC;


1. The Parties share the goal of continuing to open access to markets and to maximise benefits for consumers, airlines, labour, and communities on both sides of the Atlantic, including the facilitation of investment so as to better reflect the realities of a global aviation industry, the strengthening of the transatlantic air transportation system, and the establishment of a framework that will encourage other countries to open their own air services markets.

1. Les parties partagent l'objectif consistant à poursuivre l'ouverture de l'accès aux marchés et à maximiser les avantages pour les consommateurs, les transporteurs aériens, le personnel et les populations des deux côtés de l'Atlantique, notamment en facilitant les investissements afin de mieux refléter les réalités de l'industrie aéronautique mondiale, en renforçant le système de transport aérien transatlantique et en établissant un cadre qui encouragera les autres pays à ouvrir leurs propres marchés des services aériens.


Taking into account the scale and global nature of the aviation industry and its impact on the environment, the EU takes action to reduce greenhouse gas (GHG) emissions caused by aviation in Europe, whilst working with the international community through the International Civil Aviation Organisation (ICAO) to establish measures with a global reach.

Tenant compte de l’importance et du caractère international du secteur de l’aviation, et de son impact sur l’environnement, l’UE agit aux fins de réduire les émissions de gaz à effet de serre (GES) imputables à l’aviation en Europe, tout en coopérant avec la communauté internationale par le biais de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) en vue de prendre des mesures de portée mondiale.


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