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AIESEP
CCUPEKA
Facilitate physical activity in the community
Facilitate physical activity within a community
Facilitate sport in the community
HEI
High school physical education teacher
Higher education establishment
Higher education institution
Higher institute of physical education
Instructor in physical education
PHE Canada
Physical and Health Education Canada
Physical education
Physical education teacher secondary school
Physical education vocational teacher
Physical exercise
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Tertiary education institution
Third level educational institution
Vocational PE instructor
Vocational teacher in physical education

Traduction de «institute physical education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

professeur d’EPS/professeure d’EPS | professeure d’EPS | professeur d’éducation physique et sportive/professeure d’éducation physique et sportive | professeur d’EPS


instructor in physical education | vocational PE instructor | physical education vocational teacher | vocational teacher in physical education

enseignant d’éducation physique | enseignant d’éducation physique/enseignante d’éducation physique | enseignante d’éducation physique


higher institute of physical education

institut supérieur d'éducation physique


physical education [ physical exercise ]

éducation physique


Physical and Health Education Canada [ PHE Canada | Canadian Association for Health, Physical Education, Rec reation and Dance | Canadian Association for Health, Physical Education and Recreation | Canadian Coalition for Quality Daily Physical Education ]

Éducation physique et santé Canada [ EPS Canada | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique, le loisir et la danse | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et le loisir | Association canadienne pour la santé, l'éducation physique et la récréation ]


deliver physical education activities within the community | facilitate sport in the community | facilitate physical activity in the community | facilitate physical activity within a community

faciliter l'activité physique dans la communauté


Canadian Council of University Physical Education and Kinesiology Administrators [ CCUPEKA | Canadian Council of University Physical Education Association | Canadian Association of Deans and Directors of Faculties, Schools and Departments of Physical Education ]

Conseil canadien des administrateurs universitaires en éducation physique et kinésiologie [ CCAUÉPK,CCAUEPK | Conseil canadien de l'association universitaire de l'éducation physique | Association canadienne des doyens et directeurs de facultés, écoles et départements d'éducation physique ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


Stockholm University College of Physical Education and Sports

Ecole supérieure d'éducation physique et de sport de Stockholm
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where there is physical insecurity, high levels of inequality, governance challenges and little or no institutional capacity, it is extremely difficult to make sustainable progress on the key MDG benchmarks such as poverty, health, education or sanitation.

En cas d'insécurité physique, de fortes inégalités, de problèmes de gestion des affaires publiques et d'absence ou d'insuffisance de capacité institutionnelle, il est extrêmement difficile d'accomplir des progrès durables sur les grands indicateurs clés des OMD tels que la pauvreté, la santé, l'éducation ou l'assainissement.


I know that a few initiatives were recommended, such as the creation of Canadian institutes of sport, a national initiative like the physical education literacy prize for children, and a child fitness tax credit, fully refundable to disadvantaged families.

Je sais que certaines initiatives ont été recommandées, comme la création d'instituts canadiens de sport, la création d'une initiative nationale de prix de littératie physique des enfants et un crédit d'impôt pour la condition physique des enfants totalement remboursable aux familles défavorisées.


The United Nations, the World Health Organization, the Canadian Paediatric Society, the Canadian Fitness and Lifestyle Research Institute and the Heart and Stroke Foundation of Canada have all come out strongly to say that every school child should have physical education every day.

Les Nations Unies, l'Organisation mondiale de la santé, la Société canadienne de pédiatrie, l'Institut canadien de la recherche sur la condition physique et le mode de vie et la Fondation des maladies du cœur du Canada s'entendent pour dire que tous les écoliers devraient faire de l'exercice tous les jours.


19. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies, principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools, to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support be given for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requirement to in ...[+++]

19. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit octroyé pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réellem ...[+++]


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19. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies - principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools - to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support is forthcoming for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requireme ...[+++]

19. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit disponible pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réel ...[+++]


7. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies - principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools - to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support is forthcoming for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requiremen ...[+++]

7. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit disponible pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réell ...[+++]


19. Encourages Member States to modernise and improve their physical education policies, principally to ensure that a balance is struck between physical and intellectual activities in schools, to invest in quality sports facilities and take appropriate measures to make sports premises and sports curricula at schools accessible to all students, with proper regard being paid to the needs of disabled students; suggests that support be given for a wide range of sporting activities so that every student has a real opportunity to participate in different sports; calls on the Member States to support the requirement to in ...[+++]

19. encourage les États membres à moderniser et à améliorer leurs politiques en matière d'éducation physique, notamment pour assurer un équilibre entre les activités physiques et intellectuelles au cours de l'année scolaire, à investir dans des installations sportives de qualité et à prendre les mesures adéquates afin de rendre accessibles à l'ensemble des étudiants, y compris aux étudiants handicapés, ces installations ainsi que les programmes de sport dispensés dans les établissements scolaires; suggère qu'un soutien soit octroyé pour un large éventail d'activités sportives de sorte que chaque étudiant ait réellem ...[+++]


4. Calls on the Member States and the competent authorities to ensure that greater stress is placed on health development in school and preschool teaching programmes by encouraging specific forms of physical activity suitable for the preschool age group and raising awareness within clubs and associations in order to ensure, for example, that children can start physical activity at the earliest possible age, for the benefit of their development and health, and hence to guarantee physical education status in accordance with the profi ...[+++]

4. demande aux États membres et aux autorités compétentes de s'assurer que l'on mette davantage l'accent sur le développement de la santé dans les programmes d'enseignement scolaire et préscolaire, en encourageant une activité physique adaptée aux enfants d'âge préscolaire et en assurant une meilleure sensibilisation des clubs et des associations, afin notamment que les enfants puissent commencer le plus tôt possible une activité physique, bénéfique pour leur développement et leur santé, ce qui garantirait à l'éducation physique un statut en accord avec le p ...[+++]


Provisions only allowing reprographic copying of works or requiring students to be physically present on the premises of the educational institutions do not allow these establishments to exploit the potential of the new technologies and engage in distance learning programs.

Les dispositions qui permettent uniquement la reprographie des œuvres ou qui imposent aux étudiants d'être physiquement présents dans les locaux des établissements d'enseignement ne permettent pas à ces établissements d'exploiter le potentiel des nouvelles technologies et de s'engager dans des programmes d'enseignement à distance.


This government has just made a decision which, according to all concerned, has no sound economic basis, because an institution of higher learning, a university that must embody the four pillars of officer-training, which are military instruction, university training, second-language training and physical education, should not have to meet narrow financial criteria (1520) The Minister of National Defence has stated that I had encouraged him to make cuts in military spending, but definitely not in Quebec.

Son gouvernement vient de prendre une décision qui, selon tous les intervenants, en est une qui n'a aucune assise économique rationnelle, car une institution de haut savoir, une université qui doit rencontrer les quatre piliers de l'éducation des officiers militaires, soit l'instruction militaire, l'instruction universitaire, l'instruction d'une langue seconde et aussi l'éducation physique, n'a pas à rencontrer de mesquines considé ...[+++]


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