Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biopsy channel
Biopsy forceps channel
Channel
Channel bar
Channel iron
Channel section
Discharge channel
Flood bypass
Flood diversion channel
Flood-bypass channel
Floodway
Forceps channel
Head channel instrumentation
Instrument channel
Instrumentation channel
Manage marketing channels
Manage sales channels
Manage sales instruments
Manage trade channels
Metal channel
Operating channel
POC
Potential operated channel
Potential-operated ionic channel
Relief channel
Spillway channel
U-shaped section
VOC
Voltage operated channel
Voltage-dependant ionic channel
Voltage-gated channel
Voltage-gated ion channel
Voltage-gated ionic channel
Voltage-operated ionic channel
Working channel

Traduction de «instrumentation channel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
operating channel | biopsy channel | biopsy forceps channel | forceps channel | instrument channel | instrumentation channel | suction/biopsy channel | forceps/suction channel | working channel

canal opérateur | canal à biopsie | conduit opérateur | conduit d'instruments | canal biopsique


instrument channel | operating channel | biopsy channel | suction/ forceps channel

canal à instrument | canal opérateur | conduit opérateur




instrument channel

chenal aux instruments | chenal d'amérissage aux instruments




manage marketing channels | manage trade channels | manage sales channels | manage sales instruments

rer des canaux de vente


head channel instrumentation

instrument de mesure dans la tête


voltage-dependant ionic channel | voltage-operated ionic channel | voltage operated channel | VOC | potential-operated ionic channel | potential operated channel | POC | voltage-gated ionic channel | voltage-gated ion channel | voltage-gated channel

canal ionique sensible à la tension | canal ionique dépendant d'un potentiel d'action | canal ionique sensible à une différence de potentiel | canal ionique sensible au voltage | canal sensible au voltage | canal ionique voltage-dépendant


discharge channel | flood bypass | flood diversion channel | flood-bypass channel | floodway | relief channel | spillway channel

canal de décharge | canal de dérivation de crue | canal d'évacuation de crue | canal évacuateur de crue


channel [ channel section | channel iron | channel bar | metal channel | U-shaped section ]

profilé en U [ fer en U ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While ENPI is the main instruments through which EU financial co-operation with its neighbours is channelled, ENP countries also benefit from other financial instruments addressing specific policy issues (global challenges, Human Rights, Nuclear safety) or crisis situations (macro-financial assistance, instrument for stability, humanitarian assistance instruments).

Même si l'IEVP est le principal instrument par lequel est acheminée la coopération financière de l'UE avec ses voisins, les pays de la PEV bénéficient également d'autres instruments financiers qui ciblent certains aspects spécifiques (défis mondiaux, droits de l'homme, sûreté nucléaire) ou des situations de crises (assistance macrofinancière, instrument de stabilité, instruments d'aide humanitaire).


In its Communication on the European Information Exchange Model (EIXM), the Commission sets out a blueprint for better implementation of existing EU instruments, more systematic use of the Europol channel for information exchange, and national Single Points of Contact bringing together the main channels for information exchange[9].

Dans sa communication sur le modèle européen d'échange d'informations (EIXM), la Commission présente un plan en faveur d'une meilleure mise en œuvre des instruments existants de l’UE, d'un recours plus systématique à Europol pour l'échange d'informations, et des points de contact unique nationaux qui regroupent les principaux canaux d'échange d'informations[9].


65. Acknowledges that cross-border crime is on the increase in the EU and underlines, therefore, the importance of sufficient funding for agencies working in the area of law enforcement cooperation; believes that the current ‘landscape’ of the different instruments, channels and tools for European law enforcement information exchange is complicated and scattered, leading to inefficient use of the instruments available and to inadequate democratic oversight and accountability at EU level; calls for a future-oriented vision of how to shape and optimise law enforcement data-sharing in the EU while guaranteeing fundame ...[+++]

65. reconnaît que la criminalité transnationale est en augmentation au sein de l'UE et souligne dès lors l'importance d'un financement suffisant des agences travaillant dans le domaine de la coopération en matière répressive; estime que le "paysage" actuel des différents instruments, canaux et outils dédiés à l'échange d'informations en matière répressive est complexe et fragmenté et qu'il conduit à une utilisation inefficace des instruments disponibles ainsi qu'à une responsabilisation et à un contrôle démocratique inadéquat à l'échelle de l'Union; invite à adopter une vision destinée à préparer l'avenir en ce qui concerne la façon de ...[+++]


66. Acknowledges that cross-border crime is on the increase in the EU and underlines, therefore, the importance of sufficient funding for agencies working in the area of law enforcement cooperation; believes that the current ‘landscape’ of the different instruments, channels and tools for European law enforcement information exchange is complicated and scattered, leading to inefficient use of the instruments available and to inadequate democratic oversight and accountability at EU level; calls for a future-oriented vision of how to shape and optimise law enforcement data-sharing in the EU while guaranteeing fundame ...[+++]

66. reconnaît que la criminalité transnationale est en augmentation au sein de l'UE et souligne dès lors l'importance d'un financement suffisant des agences travaillant dans le domaine de la coopération en matière répressive; estime que le «paysage» actuel des différents instruments, canaux et outils dédiés à l'échange d'informations en matière répressive est complexe et fragmenté et qu'il conduit à une utilisation inefficace des instruments disponibles ainsi qu'à une responsabilisation et à un contrôle démocratique inadéquat à l'échelle de l'Union; invite à adopter une vision destinée à préparer l'avenir en ce qui concerne la façon de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Notes that the Communications take stock of the different existing cross-border law enforcement information exchange instruments, channels and tools in the EU; believes that the current ‘landscape’ of the different instruments, channels and tools is complicated and scattered, leading to an inefficient use of the instruments and inadequate democratic oversight at EU level, as well as in some cases to ‘function and access creep’;

1. observe que les communications de la Commission font l'inventaire des actuels instruments, canaux et outils permettant l'échange transfrontalier d'informations en matière répressive dans l'Union; est d'avis que le "panorama" actuel qu'offrent les divers instruments, canaux et outils est complexe et fragmenté et entraîne une utilisation inefficace des instruments et un contrôle démocratique insuffisant au niveau de l'Union ainsi que, dans certains cas, une augmentation démesurée des accès et des fonctions;


2. Does the Commission agree that a political debate should take place on how best to shape and optimise the existing instruments, channels and tools for law-enforcement information exchange, while fully respecting data protection and fundamental rights?

2. La Commission convient-elle qu'un débat politique s'impose sur les moyens de définir au mieux et d'optimiser les dispositions, circuits et dispositifs d'échange d'informations répressives, dans le respect intégral de la protection des données et des droits fondamentaux?


2. From 1 January 2014 an operator shall not operate an aircraft flying under instrument flight rules in airspace class A, B or C of the Member States listed in Annex I unless the aircraft radio equipment has the 8,33 kHz channel spacing capability.

2. À partir du 1er janvier 2014, un exploitant n’exploite un aéronef selon les règles de vol aux instruments dans les classes A, B ou C d’espace aérien des États membres figurant à l’annexe I que si l’équipement radio de l’aéronef est capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz.


This Directive should apply to channels exclusively devoted to teleshopping or self-promotion, without conventional programme elements such as news, sports, films, documentaries and drama, solely for the purposes of this Directive and without prejudice to the inclusion of such channels in the scope of other Union instruments.

La présente directive devrait s’appliquer aux chaînes exclusivement consacrées au téléachat ou à l’autopromotion, à l’exclusion de programmes traditionnels tels que les informations, les émissions sportives, les films, les documentaires et les fictions, aux seules fins de la présente directive et sans préjudice de l’inclusion de ces chaînes dans le champ d’application d’autres instruments de l’Union.


This Directive should apply to channels exclusively devoted to teleshopping or self-promotion, without conventional programme elements such as news, sports, films, documentaries and drama, solely for the purposes of this Directive and without prejudice to the inclusion of such channels in the scope of other Union instruments.

La présente directive devrait s’appliquer aux chaînes exclusivement consacrées au téléachat ou à l’autopromotion, à l’exclusion de programmes traditionnels tels que les informations, les émissions sportives, les films, les documentaires et les fictions, aux seules fins de la présente directive et sans préjudice de l’inclusion de ces chaînes dans le champ d’application d’autres instruments de l’Union.


The objective of establishing mutual additionality between the aid channelled through the stabilisation instrument and the aid provided in the framework of the three remaining foreign instruments is also worthy of recognition.

L’objectif d’additionnalité mutuelle entre l’aide prévue au titre de l’instrument de stabilité et l’aide octroyée dans le cadre des trois autres instruments de relations extérieures mérite également d’être salué.


w