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Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Airport Protocol
Aviation SARP
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
CORSIA
Chicago Convention
Chicago Convention on International Civil Aviation
Convention on International Civil Aviation
ECAC
European Civil Aviation Conference
GMBM scheme
Global MBM scheme
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ICAO
ICAO Convention
ICAO aviation data registry
International Aviation Law Secretariat
International Aviation MBA Programme
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
International aviation data registry
Official aviation standards and recommended practices

Traduction de «international aviation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
international aviation data registry [ ICAO aviation data registry ]

registre international de données sur l'aviation [ registre OACI de données sur l'aviation ]


International Aviation Law Secretariat

Secrétariat pour le droit aérien international


International Aviation MBA Programme

International Aviation MBA Programme


Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation | global market-based measure scheme | global MBM scheme | GMBM scheme | CORSIA [Abbr.]

régime de compensation et de réduction de carbone pour laviation internationale | régime mondial de mesures basées sur le marché | CORSIA [Abbr.]


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocole pour la répression des actes illicites de violence dans les aéroports servant à l'aviation civile internationale


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


Chicago Convention | Chicago Convention on International Civil Aviation | Convention on International Civil Aviation | ICAO Convention

Convention de Chicago | convention de Chicago relative à l'aviation civile internationale | Convention relative à l'aviation civile internationale | Convention sur l'aviation civile internationale


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The success of the EU's internal aviation market and the principles and rules it is based on should be promoted at international level through an ambitious EU external aviation policy and negotiations with key partners.

Le succès du marché intérieur de l'aviation de l’UE et les principes et règles sur lesquels il se fonde devrait être encouragé sur la scène internationale par l'intermédiaire d’une politique extérieure ambitieuse de l'UE dans le domaine de l'aviation et de négociations avec les partenaires clés.


The International Civil Aviation Organization (ICAO) plays a critical role in the development of a global solution to address greenhouse gas emissions from international aviation.

L'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) joue un rôle essentiel dans l’élaboration d’une solution globale pour lutter contre les émissions de gaz à effet de serre imputables à l'aviation internationale.


This comes following an agreement by the International Civil Aviation Organization (ICAO) to stabilise international aviation emissions.

Cette proposition intervient à la suite d'un accord de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) visant à stabiliser les émissions produites par l'aviation mondiale.


The European Commission welcomes the landmark agreement reached yesterday by the International Civil Aviation Organisation (ICAO), with the adoption of a Global Market-Based Measure (GMBM) to reduce international aviation emissions.

La Commission européenne se félicite de l'accord historique trouvé hier par l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) et de l'adoption d'un mécanisme de marché mondial visant à réduire les émissions de l'aviation internationale.


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EU Commissioner for Transport Violeta Bulc said, "This unprecedented agreement opens a new chapter in international aviation, where sustainability finally becomes part of the way we fly. Europe has been continuously advocating global and coordinated action to address the growth of aviation emissions which was otherwise set to reach 300% by 2050.

M Violeta Bulc, commissaire européenne chargée des transports, a déclaré: «Cet accord sans précédent ouvre un nouveau chapitre pour l'aviation internationale, où la durabilité fait enfin partie du plan de vol. L'Europe n'a cessé de défendre une action coordonnée et mondiale pour juguler l'augmentation des émissions de CO2 de l'aviation qui, autrement, devrait atteindre 300 % en 2050.


4. Underlines the fact that innovation is a prerequisite for a competitive European aviation industry; recommends, therefore, that the Commission take into account and support innovation in the fields of air traffic management (automated air traffic control (ATC), free routing), remotely piloted aircraft systems (RPASs), alternative fuel solutions, aircraft and engine design (greater efficiency, less noise), airport security (touchless solutions, one-stop security) digitalisation, and multimodal solutions (computerised ground handling services); further recommends that it support global environmental solutions, such as a global market-based measure to reduce CO2 emissions from international aviation ...[+++]

4. souligne que l'innovation est indispensable à la compétitivité du secteur européen de l'aviation; recommande, par conséquent, que la Commission prenne en compte et soutienne l'innovation dans le domaine de la gestion du trafic aérien (contrôle automatisé du trafic aérien [ATC], itinéraires libres), des systèmes d'aéronefs télépilotés (RPAS), des solutions alternatives en matière de carburant, de la conception des aéronefs et des moteurs (pour une plus grande efficacité et une réduction du bruit), de la sûreté aéroportuaire (solutions sécurisées sans contact, contrôle unique de sûreté), de la numérisation et des solutions multimodales ...[+++]


4. Underlines the fact that innovation is a prerequisite for a competitive European aviation industry; recommends, therefore, that the Commission support innovation in the fields of air traffic management (automated air traffic control (ATC), free routing), remotely piloted aircraft systems (RPASs), alternative fuel solutions, aircraft and engine design (greater efficiency, less noise), airport security (touchless solutions, advanced security screening technology, one-stop security) digitalisation, and multimodal solutions (computerised ground handling services); further recommends that it support global environmental solutions, such as a global market-based measure to reduce CO2 emissions from international aviation ...[+++]

4. souligne que l'innovation est indispensable à la compétitivité du secteur européen de l'aviation; recommande dès lors que la Commission soutienne l'innovation dans les domaines de la gestion du trafic aérien (systèmes automatiques de contrôle du trafic aérien (ATC), itinéraires libres), des systèmes d'aéronefs télépilotés (RPAS), des solutions fondées sur des carburants de substitution, de la conception des aéronefs et des moteurs (pour une efficacité accrue et une réduction du bruit), de la sûreté aéroportuaire (solutions sans contact, technologie avancée de contrôle de sécurité, contrôle unique de sécurité), de la numérisation et d ...[+++]


35. Recalls that transport is the second biggest GHG emitting sector, and insists on the need to put a range of policies in place aimed at lowering emissions from this sector; reiterates the need for the UNFCCC Parties to act to effectively regulate and cap emissions from international aviation and shipping, in line with adequacy and urgency requirements; calls for all the Parties to work through the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and the International Maritime Organisation (IMO) to develop a global policy framework to enable an effective response, and to take measures to set adequate targets before the end of 2016 fo ...[+++]

35. rappelle que le secteur des transports est le deuxième plus grand émetteur de GES et insiste sur la nécessité de mettre en place une série de stratégies visant à réduire les émissions de ce secteur; réaffirme que les parties à la CCNUCC doivent prendre des mesures afin de réguler et plafonner efficacement les émissions provenant des activités internationales aériennes et maritimes, conformément aux besoins et à l'urgence de la situation; demande à toutes les parties de travailler dans le cadre de l'Organisation de l'aviation civile internationa ...[+++]


6. Calls on the EU to play a leading role within ICAO in order to establish an international agreement for a global emissions trading system that addresses GHG emissions from international aviation and also includes China, India and other emerging economies besides the US; also urges the EU to strengthen the international legal framework for civil aviation as regards the safety and sustainability of air transport;

6. invite l'Union européenne à jouer un rôle de premier plan au sein de l'OACI afin de parvenir à un accord international sur un système mondial d'échange d'émissions destiné à réduire les émissions de GES du secteur de l'aviation internationale, qui inclut également, outre les États-Unis, la Chine, l'Inde et les autres économies émergentes; prie par ailleurs instamment l'Union de renforcer le cadre juridique international de l'aviation civile en matière de sûreté et de durabilité du transport aérien;


1. Considers that the proposed amendment to resolution A33-7, aimed at overall exclusion of international aviation from emissions levies, is unacceptable, constitutes a retrograde step for the ICAO and would undermine the organisation's credibility in the emissions field; supports the European Council, the Member States and the Commission in registering a reservation against excluding economic measures for developing a more sustainable aviation policy; urges the ICAO Assembly to reject the amendment and calls on all ICAO members to work towards a constructive contribution to the Conference of the Parties (COP 10) to the United Nations ...[+++]

1. estime que le projet de texte A35-WP/77, en ce qu'il vise à exclure formellement l'aviation civile de toute taxation sur les émissions, est inacceptable, qu'il constitue pour l'OACI un pas en arrière et qu'il porterait atteinte à la crédibilité de cette organisation dans le domaine des émissions; invite le Conseil européen, les États membres et la Commission à exprimer leurs réserves face à l'exclusion des mesures économiques visant à développer une politique de transport aérien durable; prie instamment l'Assemblée de l'OACI de rejeter ce projet de texte et invite ses membres à œuvrer ensemble à une contribution positive à la dixièm ...[+++]


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