Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Caster landing gear
Castering landing gear
Castor landing gear
Dual-wheel landing gear foot member
Emerg ldg gear input push-pull control assembly
Fixed landing gear
Fixed undercarriage
Fixed-gear
Gear disagreement light
Gear handle
Gear lever
Gear unsafe light
Gear warning light
Landing gear aircraft ground safety pin
Landing gear control handle
Landing gear control lever
Landing gear ground safety pin
Landing gear handle
Landing gear lever
Landing gear selector
Landing gear selector lever
Landing gear unsafe light
Landing gear warning light
MLG
Main gear
Main landing gear
Main landing gear downlock safety pin
Main undercarriage
Non-retractable landing gear
Non-retracting landing gear
Nose wheel landing gear
Nose-wheel landing gear
Skid gear
Skid landing gear
Skid-type landing gear
Tricycle landing gear
Tricycle landing-gear
Tricycle undercarriage
Tricycle-type landing gear
Trike
Wheeled landing gear foot member

Traduction de «landing gears » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
landing gear control lever [ gear lever | landing gear lever | landing gear selector lever | landing gear control handle | landing gear handle | gear handle | landing gear selector ]

levier de commande train [ levier train | levier de commande de train | commande du train d'atterrissage ]


tricycle landing gear [ tricycle landing-gear | tricycle landing gear | tricycle undercarriage | tricycle-type landing gear | nose-wheel landing gear | nose wheel landing gear | trike ]

train d'atterrissage tricycle [ train tricycle | atterrisseur tricycle ]


fixed landing gear [ fixed undercarriage | fixed-gear | non-retracting landing gear | non-retractable landing gear ]

atterrisseur fixe [ train fixe | train d'atterrissage fixe ]


landing gear unsafe light | landing gear warning light | gear disagreement light | gear unsafe light | gear warning light

voyant désaccord train d'atterrissage | voyant désaccord train


landing gear aircraft ground safety pin | landing gear ground safety pin | main landing gear downlock safety pin

goupille de sécurité des atterrisseurs


skid gear | skid landing gear | skid-type landing gear

atterrisseur à patins | train d'atterrissage à patins


dual-wheel landing gear foot member | wheeled landing gear foot member

pied roulant de béquille de semi-remorque


caster landing gear | castering landing gear | castor landing gear

atterrisseur à diabolo


main landing gear (1) | main gear (2) | main undercarriage (3) [ MLG ]

atterrisseur principal


emergency landing gear input push-pull control assembly | emerg ldg gear input push-pull control assembly

câble d'entrée de la commande de sortie en secours du train
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
DAY or NIGHT — Lowering landing gear, (if fitted), showing steady landing lights and following the intercepting aircraft and, if, after overflying the runway in use or helicopter landing area, landing is considered safe, proceeding to land.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes, suivre l’aéronef intercepteur et si, après le survol de la piste d’atterrissage pour hélicoptère, il est jugé possible d’atterrir en toute sécurité, procéder à l’atterrissage


DAY or NIGHT — Raising landing gear (if fitted) and flashing landing lights while passing over runway in use or helicopter landing area at a height exceeding 300 m (1 000 ft) but not exceeding 600 m (2 000 ft) (in the case of a helicopter, at a height exceeding 50 m (170 ft) but not exceeding 100 m (330 ft)) above the aerodrome level, and continuing to circle runway in use or helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Rentrer le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et faire clignoter les phares d’atterrissage en passant au-dessus de la piste d’atterrissage en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères à une hauteur supérieure à 300 m (1 000 ft), mais inférieure à 600 m (2 000 ft) [dans le cas d’un hélicoptère, à une hauteur supérieure à 50 m (170 ft), mais inférieure à 100 m (330 ft)] au-dessus du niveau de l’aérodrome, et continuer à exécuter des circuits autour de la piste en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères.


DAY or NIGHT — Lowering landing gear (if fitted), showing steady landing lights and overflying runway in use or, if the intercepted aircraft is a helicopter, overflying the helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes et survoler la piste d’atterrissage en service ou, si l’aéronef intercepté est un hélicoptère, survoler l’aire d’atterrissage des hélicoptères.


DAY or NIGHT — If it is desired that the intercepted aircraft follow the intercepting aircraft to an alternate aerodrome, the intercepting aircraft raises its landing gear (if fitted) and uses the Series 1 signals prescribed for intercepting aircraft.

DE JOUR et DE NUIT — S’il désire que l’aéronef intercepté le suive vers un autre aérodrome, l’intercepteur rentre son train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et fait les signaux de la série 1 prescrits pour l’intercepteur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On markets on which the merging companies are active at different stages of the supply chain, for example as suppliers of landing gears and wiring systems or related components, the Commission found that the merged entity would not have the ability and/or incentive to foreclose third parties, notably because alternative suppliers and customers would in any event remain available.

Sur les marchés sur lesquels les entreprises parties à la concentration exercent des activités à différentes étapes de la chaîne d'approvisionnement, par exemple en tant que fournisseurs de trains d'atterrissage et de systèmes de câblage ou d'éléments connexes, la Commission a constaté que l'entité issue de la concentration n'aurait pas la capacité et/ou la tentation d'évincer des tiers, notamment parce qu'il subsisterait, en tout état de cause, d'autres fournisseurs et clients.


Operators of large aeroplanes used in commercial air transport shall ensure that an appropriate landing gear aural warning device is installed in order to significantly reduce the likelihood of landings with landing gear inadvertently retracted.

Les exploitants d'aéronefs lourds utilisés dans le transport aérien commercial veillent à ce qu'un signal acoustique approprié du train d'atterrissage soit installé afin de réduire de manière significative le risque d'atterrissage avec un train d'atterrissage rentré par inadvertance.


landing gear and specially designed components therefor, and aircraft tyres;

Trains d'atterrissage et leurs composants spécialement conçus, ainsi que les pneumatiques d'avion.


(e) unwanted landing gear or gear doors extension/retraction

e) rétraction/extension non demandées du train ou des trappes de train;


(u) Inability to achieve the intended aircraft configuration for any flight phase (e.g. landing gear and gear doors, flaps, stabilisers, slats etc.).

u) Incapacité de réaliser la configuration prévue de l'aéronef pour toute phase de vol (par exemple, train d'atterrissage et trappes, ailerons, stabilisateurs, becs de bord d'attaque, etc.).


3. the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (mode 4); or

3) l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4), ou


w