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'mixed price system'
Call rates
Communications tariff
Communications tariff system
Control a sound mixing system live
Control an audio mixing console
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Manage logistics pricing systems
Mixed base notation
Mixed base numeration system
Mixed base system
Mixed price
Mixed-base system
Operate a sound mixing system live
Operate an audio mixing console
Oversee pricing systems for logistics services
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Price system
Prices policy
Pricing system
Resale price maintenance for books
Single price system for books
Single pricing system for books
System of prices
System of pricing
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff

Traduction de «mixed price system' » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ensure effectiveness of pricing systems for logistics services | oversee pricing systems for logistics services | ensure effective operation of logistics pricing systems | manage logistics pricing systems

gérer les systèmes de tarification de la logistique




prices policy [ price system ]

politique des prix [ régime de prix ]


mixed base numeration system [ mixed base system | mixed base notation | mixed-base system ]

numération à bases multiples [ numération à base multiple ]


resale price maintenance for books | single price system for books | single pricing system for books

prix unique du livre


price system [ pricing system | system of pricing | system of prices ]

système de prix [ système des prix | système de formation des prix ]


cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

méthode de la marge bénéficiaire sur le prix de revient | méthode des coûts majorés | méthode du prix de revient majoré | système du prix de revient majoré


control an audio mixing console | operate a sound mixing system live | control a sound mixing system live | operate an audio mixing console

utiliser une console de mixage audio


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Sustainable energy || Ensure universal access to modern energy services Could include modern energy services and infrastructure resilience || Increase the global rate of improvement in energy efficiency Could cover investment in energy efficiency by sector, new technology, policy and institutional frameworks, renovation of buildings, efficient heating and cooling systems, efficient energy-using products || Increase the share of renewable energy in the global energy mix Could cover share of renewables, investment by sector, new technology, incentives, policy and institutional frameworks || Phase out environmentally harmful fossil fuel sub ...[+++]

Énergie durable || Garantir l’accès universel à des services énergétiques modernes Pourrait inclure les services énergétiques modernes et la résilience des infrastructures || Accroître le taux mondial d’amélioration de l’efficacité énergétique Pourrait inclure les investissements dans l’efficacité énergétique par secteur, les nouvelles technologies, les cadres politiques et institutionnels, la rénovation des bâtiments, les systèmes efficaces de chauffage et de climatisation, les produits écoénergétiques || Accroître la part des énergies renouvelables dans le mix énergétique mondial Pourrait inclure la part des énergies renouvelables, les ...[+++]


Notes that the principle of ‘energy efficiency first’ allows for a cost-effective expansion of the share of renewable energy sources in the mix; stresses that saving obligations should be compatible with the development of sustainable renewable energy sources and that synergies should be strengthened for an efficient transition towards a decarbonised, resilient and smart energy system; takes the view that improved cross-regional distribution, storage systems and demand-side management provide good opportunities for the further expansion of optimal locations for wind, hydro and solar power to supply the whole of Europe; is convinced th ...[+++]

fait observer que le principe de primauté de l’efficacité énergétique permet une expansion rentable de la part des sources renouvelables dans le bouquet énergétique; souligne que les obligations d’économie d'énergie devraient être compatibles avec le développement des sources d'énergie renouvelables durables et que les synergies devraient être renforcées pour une transition efficace vers un système énergétique sans carbone, résilient et intelligent; estime que l'amélioration des systèmes de distribution et de stockage transrégionaux ...[+++]


15. Considers that the differentiated carbon impact on electricity prices arising from the energy mix of each supplier is a factor in competitiveness and depends inter alia on the choices made by each sovereign state; welcomes the Commission proposal on the European Energy Union; believes that a well-functioning internal energy market that delivers secure and sustainable energy and ensures adequate interconnections of Member States will help to lower energy prices for European industry and consumers; considers that the ETS is an EU harmonised measure to reduce industry emissions and that its impacts should therefore be addressed through a h ...[+++]

15. considère que l'impact carbone différencié sur les prix de l'électricité imputables au bouquet énergétique de chaque fournisseur est un facteur de compétitivité et dépend notamment des choix opérés par chaque État souverain; accueille favorablement la proposition de la Commission relative à l'Union européenne de l'énergie; estime qu'un marché intérieur de l'énergie fonctionnel, fournissant une énergie sûre et durable et garantissant des interconnexions adéquates entre les États membres, contribuera à faire baisser les prix de l'énergie pour l'industrie et les consommateurs européens; considère que le SEQE est une mesure harmonisée ...[+++]


15. Considers that the differentiated carbon impact on electricity prices arising from the energy mix of each supplier is a factor in competitiveness and depends inter alia on the choices made by each sovereign state; welcomes the Commission proposal on the European Energy Union; believes that a well-functioning internal energy market that delivers secure and sustainable energy and ensures adequate interconnections of Member States will help to lower energy prices for European industry and consumers; considers that the ETS is an EU harmonised measure to reduce industry emissions and that its impacts should therefore be addressed through a h ...[+++]

15. considère que l'impact carbone différencié sur les prix de l'électricité imputables au bouquet énergétique de chaque fournisseur est un facteur de compétitivité et dépend notamment des choix opérés par chaque État souverain; accueille favorablement la proposition de la Commission relative à l'Union européenne de l'énergie; estime qu'un marché intérieur de l'énergie fonctionnel, fournissant une énergie sûre et durable et garantissant des interconnexions adéquates entre les États membres, contribuera à faire baisser les prix de l'énergie pour l'industrie et les consommateurs européens; considère que le SEQE est une mesure harmonisée ...[+++]


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18. Considers that the differentiated carbon impact on electricity prices arising from the energy mix of each supplier is a factor in competitiveness and depends inter alia on the choices made by each sovereign state; welcomes the Commission proposal on the European Energy Union; believes that a well-functioning internal energy market that delivers secure and sustainable energy and ensures adequate interconnections of Member States will help to lower energy prices for European industry and consumers; considers that the ETS is an EU harmonised measure to reduce industry emissions and that its impacts should therefore be addressed through a h ...[+++]

18. considère que l'impact carbone différencié sur les prix de l'électricité imputables au bouquet énergétique de chaque fournisseur est un facteur de compétitivité et dépend notamment des choix opérés par chaque État souverain; accueille favorablement la proposition de la Commission relative à l'Union européenne de l'énergie; estime qu'un marché intérieur de l'énergie fonctionnel, fournissant une énergie sûre et durable et garantissant des interconnexions adéquates entre les États membres, contribuera à faire baisser les prix de l'énergie pour l'industrie et les consommateurs européens; considère que le SEQE est une mesure harmonisée ...[+++]


On a one-price system, the buyer looks at the price mix for all his fishermen and does an average.

Les acheteurs qui ont un seul prix fixent celui-ci en calculant la moyenne de tous les prix de ces pêcheurs.


The system chosen is described in Article 8 of Directive 95/59/EEC: it is a mixed system comprising a specific amount per cigarette, plus an ad valorem component in proportion to the retail price.

Le système ainsi retenu prévoit, en son article 8, une taxation mixte alliant une part spécifique, c'est-à-dire un montant fixe par cigarette, et une part « ad valorem » proportionnelle au prix de vente au détail.


In addition to evaluating the policy mix and the short-term economic outlook, the "EU Economy: 1999 Review" contains five thematic studies on issues that require timely attention by policy makers: the origins of EU unemployment; tax-benefit systems and incentives to work; the long-term economic and budgetary implications of population ageing; price level differences in the EU; and European equity market developments.

Outre cette évaluation du dosage des politiques économiques et des perspectives économiques à court terme, "L'économie de l'Union: bilan de 1999" regroupe cinq études thématiques consacrée à des questions sur lesquelles les responsables politiques devront se pencher en temps opportun, à savoir: les causes du chômage dans l'Union; les systèmes de prélèvements/prestations et les incitations au travail; les implications économiques et budgétaires à long terme du vieillissement de la population; les écarts de niveaux de prix dans l'Union; enfi ...[+++]


WHEREAS THE FIRST SUBPARAGRAPH OF ARTICLE 32 ( 1 ) OF REGULATION N 1009/67/EEC MAKES IT POSSIBLE FOR SUGAR MANUFACTURERS WHO DO NOT OPERATE THE " MIXED PRICE " SYSTEM PROVIDED FOR IN ARTICLE 31 OF THAT REGULATION TO CARRY FORWARD PART OF THEIR PRODUCTION UP TO A MAXIMUM CORRESPONDING TO 10 % OF THEIR BASIC QUOTAS ; WHEREAS THE TERM " BASIC QUOTA " MUST BE DEFINED SINCE THE PROVISIONS OF COUNCIL REGULATION N 1027/67/EEC ( 3 ) OF 21 DECEMBER 1967 ON THE FIXING OF BASIC QUOTAS FOR SUGAR ALLOW MEMBER STATES TO ALTER BASIC QUOTAS WITHIN CERTAIN LIMITS ;

CONSIDERANT QUE L'ARTICLE 32 PARAGRAPHE 1 PREMIER ALINEA DU REGLEMENT NO 1009/67/CEE PREVOIT LA POSSIBILITE POUR CHAQUE FABRICANT DE SUCRE N'APPLIQUANT PAS LE SYSTEME DIT DU PRIX MIXTE PREVU A L'ARTICLE 3 DUDIT REGLEMENT, DE REPORTER UNE PARTIE DE SA PRODUCTION JUSQU'A CONCURRENCE D'UNE QUANTITE MAXIMALE EGALE A 10 % DU QUOTA DE BASE ; QU'IL CONVIENT DE PRECISER LA NOTION DE QUOTA DE BASE ETANT DONNE, NOTAMMENT, LA POSSIBILITE LAISSEE AUX ETATS MEMBRES DE MODIFIER DANS CERTAINES LIMITES LES QUOTAS DE BASE, EN VERTU DES DISPOSITIONS DU REGLEMENT NO 1027/67/CEE DU CONSEIL, DU 21 DECEMBRE 1967, RELATIF A LA FIXATION DES QUOTAS DE BASE POUR LE SUCRE ( 3 );


The undertakings concern: (i) a Compliance Programme consisting of written guidelines and a series of presentations designed to assist Akzo Coatings' employees in understanding the basic EEC rules on competition; (ii) a publication distributed to all wholesalers of Akzo car refinish products informing dealers of the competition rules in relation to parallel trade and confirming, in particular, the right of dealers to import and export products within the EC; (iii) the freedom of wholesalers to determine their sales prices and discounts; (iv) free competition between manufacturers in the supply of paint ...[+++]

Ces engagements concernent les points suivants : i) une action de sensibilisation, qui comporte des orientations écrites et une série d'exposés verbaux destinés à aider le personnel d'Akzo Coatings à comprendre les règles fondamentales de la CEE en matière de concurrence; ii) une publication adressée à tous les grossistes distribuant les produits de repeinture de voiture d'Akzo pour les informer des règles de concurrence relatives au commerce parallèle; cette publication confirme notamment le droit des distributeurs d'importer et d'exporter des produits dans la CEE; iii) la liberté des grossistes de déterminer leurs prix de vente et leurs r ...[+++]


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