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AME
Aero-medical examiner
Aeromedical examiner
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Airport Protocol
Aviation SARP
Aviation medical examiner
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
CAME
Civil aircraft and aviation sector
Civil aviation
Civil aviation medical examiner
Civil aviation services
DAME
Designated aviation medical examiner
ECAC
European Civil Aviation Conference
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
ME
Medical examiner
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes

Traduction de «non-aviation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

examinateur aéromédical | médecin de l'aviation | médecin examinateur du personnel navigant


European Civil Aviation Conference [ ECAC ]

Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocole pour la répression des actes illicites de violence dans les aéroports servant à l'aviation civile internationale


civil aircraft and aviation sector | civil aviation | civil aviation services

ronautique civile | aviation civile


Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Therefore, since 2003 the EU has developed an external aviation policy aiming at concluding comprehensive aviation agreements and aviation safety agreements between the EU and key aviation partners worldwide for the benefit of consumers and industry.

Par conséquent, depuis 2003, l’UE a élaboré une politique extérieure de l’aviation en vue de conclure des accords globaux dans le domaine de l’aviation et des accords sur la sécurité de l’aviation entre l’UE et des partenaires importants dans ce secteur partout dans le monde, dans l’intérêt des consommateurs et des entreprises.


6. RECALLS that a measure applied to aviation and maritime transport should have the primary goal to allow for the sector to contribute through mitigation to the 2 degree objective established by the UNFCCC; REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and could generate large financial flows, as highlighted in the AGF and the G20 reports; In this context, TAKES NOTE of the Commission's work on carbon pricing of international aviation and maritime transport and the options under consideration ...[+++]

6. RAPPELLE qu'une mesure appliquée au transport aérien et maritime devrait avoir pour finalité première de permettre à ce secteur de contribuer, par des efforts d'atténuation, à l'objectif de 2° C fixé par la CCNUCC; RÉAFFIRME que la tarification du carbone dans le secteur du transport aérien et maritime international générerait le signal de prix nécessaire pour obtenir, de façon efficace, des réductions plus importantes des émissions provenant de ce secteur et pourrait occasionner d'importants flux financiers, comme l'indiquent les rapports du Groupe consultatif sur le financement de la lutte contre le changement climatique et du G20; PREND NOTE à ce sujet des travaux de la Commission sur la tarification du carbone dans les transports a ...[+++]


16. Notes that the Agency's technical staff members need to be commonly recruited from national aviation authorities and the aviation industry; understands that the staff members must have sufficient and up-to-date technical experience of working in the field of aviation to perform a technical check of documents demonstrating compliance for the purposes of ensuring an adequate level of aviation safety as requested by the applicable Union legislation; is concerned however that this situation could cause conflicts of interest if a staff member recruited from an aircraft manufacturer works and takes decisions at the Agency on the certific ...[+++]

16. observe que l'Agence doit recruter généralement son personnel technique parmi le personnel des autorités aéronautiques nationales et de l'industrie aéronautique; comprend que les membres du personnel doivent disposer d'une expérience suffisamment longue et à jour sur le plan technique dans le domaine de l'aviation pour être en mesure d'effectuer la vérification technique des documents de certification en vue de garantir un degré de sécurité aérienne suffisant comme l'exige la législation applicable de l'Union; se déclare cependant préoccupé de ce qu'une telle situation puisse conduire à des conflits d'intérêts, si un agent employé ...[+++]


17. Notes that the Agency's technical staff members need to be commonly recruited from national aviation authorities and the aviation industry; understands that the staff members must have sufficient and up-to-date technical experience of working in the field of aviation to perform a technical check of documents demonstrating compliance for the purposes of ensuring an adequate level of aviation safety as requested by the applicable Union legislation; is concerned however that this situation could cause conflicts of interest if a staff member recruited from an aircraft manufacturer works and takes decisions at the Agency on the certific ...[+++]

17. observe que l'Agence doit recruter généralement son personnel technique parmi le personnel des autorités aéronautiques nationales et de l'industrie aéronautique; comprend que les membres du personnel doivent disposer d'une expérience suffisamment longue et à jour sur le plan technique dans le domaine de l'aviation pour être en mesure d'effectuer la vérification technique des documents de certification en vue de garantir un degré de sécurité aérienne suffisant comme l'exige la législation applicable de l'Union; se déclare cependant préoccupé de ce qu'une telle situation puisse conduire à des conflits d'intérêts, si un agent employé ...[+++]


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The European Commission has today welcomed the Aviation Platform's support for "Vision 2050", a long-term strategy for research and innovation in aviation" which is being developed by a group of European top-level representatives of the European aeronautics and aviation industry. They are working on a proposal for an ambitious research and innovation strategy to put Europe at the forefront of competitive, clean, safe and secure aviation by 2050.

La Commission européenne s'est félicitée aujourd'hui du soutien apporté par la plateforme «Aviation» à la stratégie à long terme «Vision 2050» pour la recherche et l'innovation dans le secteur de l'aviation. En effet, un groupe de représentants à haut niveau de l'industrie aéronautique et du secteur de l'aviation en Europe élabore actuellement une proposition de stratégie ambitieuse qui doit hisser l'Europe, d'ici à 2050, à la pointe d'un secteur de l'aviation compétitif, propre, offrant sûreté et sécurité.


The Aviation platform has been set up to give strategic advice to the Vice President in order to establish the basis for a sustainable future for air transport and a competitive future for the European aviation industry. The members of this platform are top-level personalities from the aviation sector – representing airlines, airports, trade unions, air traffic management and the aviation industry.

Elle a été établie pour donner des conseils stratégiques au vice-président, afin de jeter les bases d'un avenir durable pour les transports aériens, avec un secteur de l'aviation européenne compétitif. Elle se compose de personnalités de haut niveau du secteur de l'aviation – représentants des compagnies aériennes, des aéroports, des syndicats, des autorités de gestion du trafic aérien et de l'industrie aéronautique.


3. The Commission shall not later than . * submit a report on the funding of aviation security, examining the evolution of aviation security costs and the methods for funding aviation security.

3. La Commission soumet un rapport sur le financement de la sûreté aérienne, dans lequel elle examine l'évolution des coûts de la sûreté aérienne et des modes de financement de celle-ci, au plus tard . *.


26. Notes that aviation is responsible for between 4% and 9% of all GHG emissions worldwide and that emissions from aviation are increasing at an annual rate of 3%; emphasises the importance of severe reduction targets for the aviation sector; urges the Commission to take prompt action to reduce the climate impact from aviation, by creating a pilot emissions trading scheme for aviation emissions for the period 2008-2012, covering all flights to and from any EU airport, and that instruments to tackle the full climate impact of aviation be introduced in parallel; calls for parallel efforts to address emissions from maritime as well;

26. se rend compte que l'aviation mondiale est responsable de 4 à 9% des émissions globales de gaz à effet de serre et que ces émissions augmentent chaque année de 3%; souligne l'importance d'objectifs draconiens de réduction des émissions dans le secteur de la navigation aérienne; demande instamment à la Commission d'intervenir rapidement pour réduire l'incidence des transports aériens sur le climat en instaurant pour ce type de transport un système pilote d'échange de quotas d'émission pour la période 2008-2012, qui couvre tous les vols à destination et en provenance de tout aéroport situé sur le territoire de l'UE et, parallèlement, ...[+++]


30. Notes that aviation is responsible for between 4% and 9% of all GHG emissions worldwide and that emissions from aviation are increasing at an annual rate of 3%; emphasises the importance of severe reduction targets for the aviation sector; urges the Commission to take prompt action to reduce the climate impact from aviation, by creating a pilot emission trading scheme for aviation emissions for the period 2008-2012, covering all flights to and from any EU airport, and to ensure that instruments to tackle the full climate impact of aviation are introduced in parallel; calls for parallel efforts to address also emissions from shippi ...[+++]

30. se rend compte que l'aviation mondiale est responsable de 4 à 9% des émissions globales de gaz à effet de serre et que ces émissions augmentent chaque année de 3%; souligne l'importance d'objectifs draconiens de réduction des émissions dans le secteur de la navigation aérienne; demande instamment à la Commission d'intervenir rapidement pour réduire l'incidence des transports aériens sur le climat en instaurant pour ce type de transport un système pilote d'échange de quotas d'émission pour la période 2008-2012, qui couvre tous les vols à destination et en provenance de tout aéroport situé sur le territoire de l'UE et, parallèlement, ...[+++]


that air transport plays a vital role in the European economy and for international trade and cooperation and that the aviation sector has a major contribution to offer in improving the competitiveness of the European economy as set out in the Lisbon Agenda; that the achievements of the Community's internal aviation market for both EU industry and users have created significant benefits for consumers and significant opportunities for operators that can be explored in respect of the Community's aviation relations with third countries as well as providing useful references for third countries; that the negotiation of new or amended aviat ...[+++]

que le transport aérien joue un rôle essentiel dans l'économie européenne, mais aussi pour le commerce international et pour la coopération internationale, et que le secteur de l'aviation a un rôle majeur à jouer dans le renforcement de la compétitivité de l'économie européenne dont il est question dans l'agenda de Lisbonne; que les avancées réalisées par le marché intérieur de l’aviation de la Communauté tant en ce qui concerne les entreprises de l'UE que les usagers ont apporté aux consommateurs des avantages significatifs et aux opérateurs des perspectives significatives, dont il est possible de s'inspirer pour les relations entre la ...[+++]


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