Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid in the organisation of school events
Allocation of school time
Arrange operations within the fuel station
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Chair of the Schools Council
Chairman of the Schools Council
Chairwoman of the Schools Council
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Eurocontrol
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation
FM in the organisation
Facilities management in the organisation
Facilities management in the organization
Facility management in the organisation
Organise operations in the fuel station
Organise operations within the fuel station
Organising operations within the fuel station
Planning of the school year
President of the Schools Council
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education

Traduction de «organisation the school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


President of the Schools Council | Chairman of the Schools Council | Chairwoman of the Schools Council | Chair of the Schools Council

président de la commission scolaire | présidente de la commission scolaire


planning of the school year [ allocation of school time ]

calendrier scolaire [ aménagement du temps scolaire | emploi du temps scolaire ]


arrange operations within the fuel station | organise operations in the fuel station | organise operations within the fuel station | organising operations within the fuel station

organiser les opérations au sein de la station-service


facilities management in the organization | facility management in the organisation | facilities management in the organisation | FM in the organisation

gestion d’installations au sein d’une organisation


Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to encourage the free distribution of withdrawn fruit and vegetables to certain organisations, such as charitable organisations and schools and any other equivalent destinations approved by the Member States, 100 % of the maximum amounts fixed in Annex XI to Implementing Regulation (EU) No 543/2011 or in Annex I to this Regulation should also be applicable to producers who are not members of a recognised producer organisation.

En vue d'encourager la distribution gratuite des fruits et légumes retirés du marché auprès de certaines organisations, telles que les œuvres de bienfaisance, les écoles et toute autre destination équivalente approuvée par les États membres, il convient que 100 % des montants maximaux fixés à l'annexe XI du règlement d'exécution (UE) no 543/2011 ou à l'annexe I du présent règlement soient également accordés à des producteurs qui ne sont pas membres d'une organisation de producteurs reconnue.


Consultation of relevant stakeholders included workshops organized by European Audiovisual Culture Education Agency (EACEA) with the Erasmus Mundus community on visa and on Erasmus Mundus Joint Doctorates, workshops and discussions with National Platforms of youth exchange organisations (including school pupil and volunteering organisations), and a workshop on the views of the research Community in a meeting of the EURAXESS bridgehead organizations[7].

Les parties prenantes ont été consultées à l’occasion d’ateliers organisés par l’Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» (EACEA) en association avec la communauté Erasmus Mundus sur les visas et sur les doctorats communs Erasmus Mundus, d’ateliers et de débats avec les plateformes nationales d’organisations d’échanges de jeunes (dont des organisations d’élèves et de volontaires), et d’un atelier sur la position des milieux de la recherche, lors d’une réunion des organisations chefs de file d’EURAXESS[7].


18. Recommends extending governance to the mobilisation of citizens, and also to non-profit organisations and economic actors, with the emphasis, in the case of the latter, being on integrating biodiversity into company strategies; stresses the need to organise biodiversity awareness and information campaigns for all ages and social categories, on the understanding that awareness campaigns for children and adolescents should, as a priority, be organised at school; takes the view that education and professional training, particularly ...[+++]

18. recommande l'élargissement de la gouvernance à la mobilisation des citoyens, mais aussi à des organisations à but non lucratif et à des acteurs économiques, en mettant l'accent, pour ces derniers, sur l'intégration de la biodiversité dans les stratégies d'entreprise; souligne la nécessité de mener des campagnes d'information et de sensibilisation sur le thème de la biodiversité visant toutes les classes d'âge et toutes les catégories sociales, étant entendu que les enfants et les adolescents doivent être prioritairement sensibilisés dans leur cadre scolaire; considère que les programmes d'éducation et de formation professionnelle, ...[+++]


25. Advocates better careers guidance and high-quality work-experience schemes, as well as cultural and educational visits and exchanges, organised by schools, including exposure to entrepreneurialism, in order to demystify the world of work, thereby ensuring that students are in a position to make informed career choices; stresses that careers guidance counsellors must receive appropriate and ongoing training so that they can proactively engage with potential early school leavers;

25. préconise l'amélioration de l'orientation professionnelle et des programmes de stage de qualité, ainsi que des visites et des échanges culturels et éducatifs, organisés par les écoles, y compris le contact avec l'entrepreneuriat, afin d'expliquer le monde du travail aux élèves et de leur permettre ainsi de faire leur choix d'orientation en toute connaissance; souligne que les conseillers en orientation professionnelle doivent recevoir une formation appropriée et continue afin qu'ils puissent dialoguer préventivement avec les jeun ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Advocates better careers guidance and high-quality work-experience schemes, as well as cultural and educational visits and exchanges, organised by schools, including exposure to entrepreneurialism, in order to demystify the world of work, thereby ensuring that students are in a position to make informed career choices; stresses that careers guidance counsellors must receive appropriate and ongoing training so that they can proactively engage with potential early school leavers;

25. préconise l'amélioration de l'orientation professionnelle et des programmes de stage de qualité, ainsi que des visites et des échanges culturels et éducatifs, organisés par les écoles, y compris le contact avec l'entrepreneuriat, afin d'expliquer le monde du travail aux élèves et de leur permettre ainsi de faire leur choix d'orientation en toute connaissance; souligne que les conseillers en orientation professionnelle doivent recevoir une formation appropriée et continue afin qu'ils puissent dialoguer préventivement avec les jeun ...[+++]


Invites the Member States to create the framework for organising European School Championships and European University Championships, in order to prepare young people for performing and to encourage intercultural dialogue;

invite les États membres à mettre en place le cadre nécessaire à l'organisation de championnats d'écoles et d'universités européennes, afin de préparer les jeunes à la performance et d'encourager le dialogue interculturel.


Members of the European Commission, the European Parliament, the Committee of the Regions and the Economic and Social Committee are asked to encourage schools to take part in this campaign, and to take part themselves in the events organised in schools on 17 March 2005.

Les membres de la Commission européenne, du Parlement européen, du Comité des Régions et du Comité économique et social sont invités à encourager la participation des établissement scolaires à cette initiative et à prendre part, le 17 mars 2005, aux rencontres organisées dans les écoles.


It is not that I do not think the idea of organising inter-school competitions, of encouraging partnerships between academic organisations and sporting organisations, of benefiting from the symbolic and media impact of the flame is not both excellent and feasible – very much the opposite in fact – but the Commission itself has no authority to organise projects of this type.

Non pas que l'idée d'organiser des compétitions entre les écoles, de favoriser des partenariats entre organisations académiques et organisations sportives, de profiter de l'impact symbolique et médiatique de la flamme ne me paraisse pas à la fois excellente et réalisable, bien au contraire, mais la Commission n'a pas vocation à organiser elle-même des projets de ce type.


The idea of organised training (e.g. in research schools, graduate schools, or doctoral schools) is developing in some European countries, particularly in the Nordic countries [64], in the Netherlands and the UK, and on an experimental basis in other countries such as Germany or Spain [65].

L'idée de la formation organisée (par exemple, dans des écoles de chercheurs, des instituts universitaires de recherche ou des écoles doctorales) se développe dans certains pays européens, particulièrement dans les pays nordiques [64], aux Pays-Bas et au Royaume-Uni, et à titre expérimental dans d'autres pays, comme l'Allemagne ou l'Espagne [65].


In the school sector the Organising Bureau of European School Student Unions spent the autumn developing their statement about language learning, and specifically from the point of view that life-long learning starts in school [17] which will be published in the course of 2002.

S'agissant du secteur scolaire, le Bureau organisateur des syndicats et associations scolaires européens (OBESSU) a passé l'automne à élaborer une déclaration sur l'apprentissage des langues, plus particulièrement à partir de l'idée selon laquelle la formation tout au long de la vie commence à l'école [17], déclaration qui sera publiée au cours de 2002.


w