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Air actuated clamp
Air actuator
Air clamp
Air cylinder
Air motor actuator
Air operator
Air-operated actuator
Air-operated fixture
Compressed air clamp
Electro-pneumatic actuator
Full reverse thrust baulking pneumatic cylinder
Operate pneumatic conveyor chutes
Pneumatic actuated cylinder
Pneumatic actuation
Pneumatic actuator
Pneumatic clamping device
Pneumatic cylinder
Pneumatic jack
Pneumatic motor actuator
Pneumatic operator
Pneumatic-hydraulic actuator
Run pneumatic conveyor chutes
Throttle interlock actuator assembly
Throttle interlock actuator assy
Utilise pneumatic conveyor chutes
Work pneumatic conveyor chutes

Traduction de «pneumatic actuator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pneumatic actuator | air actuator | air motor actuator | air operator | pneumatic motor actuator | pneumatic operator | air-operated actuator

actionneur pneumatique | servomoteur pneumatique




electro-pneumatic actuator

actuateur électro-pneumatique


pneumatic cylinder | air cylinder | pneumatic actuated cylinder

vérin pneumatique


pneumatic jack | pneumatic actuated cylinder

vérin de levage pneumatique | vérin pneumatique | vérin de levage à air comprimé | vérin à air comprimé




full reverse thrust baulking pneumatic cylinder | throttle interlock actuator assembly | throttle interlock actuator assy

vérin d'interdiction


pneumatic-hydraulic actuator

échangeur de pression pneumatique-hydraulique


air actuated clamp | air clamp | air-operated fixture | compressed air clamp | pneumatic clamping device

dispositif de serrage pneumatique


utilise pneumatic conveyor chutes | work pneumatic conveyor chutes | operate pneumatic conveyor chutes | run pneumatic conveyor chutes

faire fonctionner des goulottes de convoyage pneumatiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
When the tractor is equipped according to point 2.1.4.1.3, of Annex I or, if it satisfies the requirements of point 2.2.1.17.1 of Annex I without assistance from the pneumatic control line, point 2.1.4.1.2 of Annex I, the actuation of the parking braking system on the tractor shall actuate a braking system on the towed vehicle via the electric control line.

si le tracteur est équipé conformément au point 2.1.4.1.3 de l'annexe I ou s'il satisfait aux prescriptions du point 2.2.1.17.1 de l'annexe I sans l'assistance de la conduite de commande pneumatique (point 2.1.4.1.2 de l'annexe I), l'actionnement du système de freinage de stationnement sur le tracteur doit aussi actionner un système de freinage sur le véhicule tracté par l'intermédiaire de la ligne de commande électrique.


When the tractor is equipped according to point 2.1.4.1.1 of Annex I, the actuation of the parking braking system of the tractor shall actuate a braking system on the towed vehicle via the pneumatic control line.

si le tracteur est équipé conformément au point 2.1.4.1.1 de l'annexe I, l'actionnement du système de freinage de stationnement du tracteur doit aussi actionner un système de freinage sur le véhicule tracté par l'intermédiaire de la conduite de commande pneumatique;


The towed vehicle's pneumatic supply line or hydraulic supplementary line may be branched from this feed line under the condition that a pressure drop in the lines mentioned above shall not be able to apply the spring brake actuators.

La conduite d'alimentation pneumatique ou la conduite supplémentaire hydraulique du véhicule tracté peut être branchée sur ce circuit d'alimentation, à condition qu'une baisse de pression dans les conduites susmentionnées ne puisse pas entraîner l'activation des actionneurs de frein à ressort.


4.5.1. For towed vehicles with a pneumatic control line the time elapsing between the moment when the pressure produced in the control line by the simulator reaches 65 kPa and the moment when the pressure in the brake actuator of the towed vehicle reaches 75 per cent of its asymptotic value shall not exceed 0,4 seconds.

4.5.1. Sur les véhicules tractés équipés d'une conduite de commande pneumatique, le temps s'écoulant entre le moment où la pression produite dans la conduite de commande par le simulateur atteint 65 kPa et le moment où la pression dans l'actionneur de frein du véhicule tracté atteint 75 % de sa valeur asymptotique ne doit pas dépasser 0,4 seconde.


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In the event of a failure (e.g. breakage) in one of the pneumatic connecting lines, interruption or defect in the electric control line, it shall nevertheless be possible for the driver, fully or partially, to actuate the brakes of the towed vehicle by means either of the service braking control device or of the secondary braking control device or of the parking braking control device, unless the failure automatically causes the towed vehicle to be braked with the performance prescribed in point 3.2.3 of Annex II.

En cas de défaillance (rupture par exemple) de l'une des conduites de liaison pneumatique, ou d'interruption ou de défaut de la ligne de commande électrique, il doit néanmoins être possible au conducteur d'actionner complètement ou partiellement les freins du véhicule tracté au moyen de la commande du frein de service, de la commande du frein de secours ou de la commande du frein de stationnement, sauf si ladite défaillance cause automatiquement le freinage du véhicule tracté avec l'efficacité prescrite au point 3.2.3 de l'annexe II.


21. Railway companies are responsible for the selection, maintenance, periodic test and adjustment of electric, pneumatic, hydraulic, mechanical or other control apparatus used to aid in the operation of boilers or to actuate protective or warning devices.

21. Il incombe aux compagnies de chemin de fer de faire le choix, l’entretien, les épreuves périodiques et le réglage des appareils de commande électriques, pneumatiques, hydrauliques, mécaniques ou autres qui servent à la conduite des chaudières ou au fonctionnement des dispositifs de protection ou d’avertissement.


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