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ASEAN Agreement on Preferential Trading Arrangements
ASEAN Preferential Trading Agreement
Airport of departure
Deal with accommodation departures
Deal with departures in accommodation
Deal with departures in hospitality
Dealing with departures in accommodation
Departure aerodrome
Departure airport
Departure city
Departure point
General Preferential Tariff Order
General Preferential Tariff Withdrawal Order
Log information on arrivals and departures
Origin
Oversee arrival and departure of ships into port
Oversee arrival and departure of vessels into port
Oversee vessel arrival and departure
PDR
Place of departure
Point of departure
Point of origin
Preferential departure route
Preferential duty
Preferential duty rate
Preferential rate
Preferential rate of duty
Register arrival and departure information
Register information on arrival and departure
Register information on arrivals and departures
Supervise arrival and departure of ships into port

Traduction de «preferential departure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
preferential departure route | PDR [Abbr.]

itinéraire de départ préferentiel


preferential departure route

route de départ préférentielle


deal with accommodation departures | deal with departures in hospitality | deal with departures in accommodation | dealing with departures in accommodation

s’occuper des départs dans une structure d’hébergement


register arrival and departure information | register information on arrival and departure | log information on arrivals and departures | register information on arrivals and departures

enregistrer des informations sur les arrivées et les départs


oversee arrival and departure of vessels into port | oversee vessel arrival and departure | oversee arrival and departure of ships into port | supervise arrival and departure of ships into port

surveiller l'arrivée et le départ de navires au port


preferential duty | preferential duty rate | preferential rate | preferential rate of duty

droit préférentiel


point of origin | origin | point of departure | departure point | place of departure | departure city

point d'origine | origine | point de départ | ville de départ


airport of departure | departure aerodrome | departure airport

aéroport de départ


ASEAN Agreement on Preferential Trading Arrangements [ ASEAN Preferential Trading Agreement ]

Accord relatif aux arrangements commerciaux préférentiels entre états membres de l'ANASE [ Accord de commerce préférentiel de l'ANASE ]


General Preferential Tariff Withdrawal Order [ General Preferential Tariff Order ]

Décret de retrait du tarif de préférence général [ Décret du Tarif de préférence général ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Noise abatement procedures are unique to each airport, but they can and do include things such as specified departure and arrival procedures, preferential runway determination, altitude restrictions, and night restrictions.

Les procédures d'atténuation du bruit sont spécifiques à chaque aéroport mais elles peuvent comprendre et en fait elles comprennent des procédures précises de départ et d'arrivée, la détermination des pistes d'atterrissage prioritaire, des restrictions d'altitude et des restrictions de nuit.


(Return tabled) Question No. 438 Hon. Marlene Jennings: With regard to each of the 13 airports in Canada that are designated as international airports, what are the required noise abatement procedures and noise control requirements specified by the Minister of Transport in the Canada Air Pilot and the Canada Flight Supplement, including the procedures and requirements relating to, but not limited to, (i) preferential runways, (ii) minimum noise routes, (iii) hours when aircraft operations are prohibited or restricted, (iv) arrival procedures, (v) departure procedure ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 438 L'hon. Marlene Jennings: En ce qui concerne les 13 aéroports canadiens qui sont désignés aéroports internationaux, quelles sont les procédures obligatoires d’atténuation du bruit et les exigences en matière de contrôle du bruit énoncées expressément par le ministre des Transports dans le Canada Air Pilot et le Supplément de vol-Canada, y compris les procédures et exigences visant notamment (i) les pistes prioritaires, (ii) les itinéraires à bruit minimal, (iii) les heures à exploitation aérienne interdite ou limitée, (iv) les procédures d’arrivée, (v) les formalités de sortie, (vi) la durée des vol ...[+++]


The departure point is that the current preferential trade arrangements in the Lomé Convention are not sufficient to trigger a lasting development dynamic and to enable the ACP States to maintain and increase their shares of the world market.

Nous avons constaté en effet que le régime actuel des préférences commerciales prévu dans la convention de Lomé ne suffit pas pour générer une dynamique de développement soutenue et pour permettre aux Etats ACP de conserver et accroître leurs parts dans le marché mondial.


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