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Ambursen dam
Ambursen slab and buttress dam
Auto deck
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Car deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Components of a m-phase linear quantity
Components of a polyphase linear quantity
Deck dam
Ensure suitable quantity of deck equipment
Flat slab and buttress dam
Flat slab dam
Flat-deck buttress dam
Flat-deck dam
Flat-slab buttress dam
Flat-slab dam
Flat-slab deck dam
Forecast production quantities
Forecast quantities for production
Forecasting production quantities
Handle deck equipment
Hurricane deck
Install stage decks
Predict production quantities
Prepare deck equipment
Promenade deck
Raised deck vessel
Raised quarter deck vessel
Raised quarter-deck ship
Raised-deck vessel
Set of components of a m-phase linear quantity
Set of components of a polyphase linear quantity
Set up stage deck
Set up stage decks
Setting up stage decks
Shade deck
Slab and buttress dam
Sun deck
The quantity that must be distilled
The quantity to be compulsorily distilled
The quantity to be distilled
Waggon deck

Traduction de «quantity deck » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ensure suitable quantity of deck equipment | handle deck equipment | ensure appropriate quantity and location of deck equipment | prepare deck equipment

pparer les équipements des ponts


forecast quantities for production | forecasting production quantities | forecast production quantities | predict production quantities

prévoir des volumes de production


set of components of a polyphase linear quantity | set of components of a m-phase linear quantity | components of a polyphase linear quantity | components of a m-phase linear quantity

système de composantes d'une grandeur linéaire polyphasée | système de composantes d'une grandeur linéaire m-phasée | composantes d'une grandeur linéaire polyphasée | composantes d'une grandeur linéaire m-phasée


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans


set up stage deck | setting up stage decks | install stage decks | set up stage decks

installer des estrades


the quantity that must be distilled | the quantity to be compulsorily distilled | the quantity to be distilled

la quantité à distiller obligatoirement


raised deck vessel | raised-deck vessel | raised quarter deck vessel | raised quarter-deck ship

navire à pont surélevé | navire à pont arrière surélevé | raised-deck


flat-slab dam [ flat slab dam | flat-slab deck dam | flat-slab buttress dam | flat slab and buttress dam | flat-deck dam | flat-deck buttress dam | slab and buttress dam | deck dam | Ambursen dam | Ambursen slab and buttress dam ]

barrage à dalles planes [ barrage à contreforts à dalle plane | barrage à contreforts et dalle plane | barrage à bouchure en dalle plane | barrage à contreforts minces | barrage du type Ambursen ]


promenade deck | sun deck | shade deck | hurricane deck

pont promenade


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) The type and quantity of extinguishing agent shall be suitable for extinguishing fires that are likely to occur in the flight deck, passenger compartment or cargo compartment where the extinguisher is intended to be used and, in the case of the extinguishing agent for extinguishers intended to be used in the passenger compartment, shall be designed to minimize the hazard of toxic gas concentrations.

(2) Le type et la quantité d’agent extincteur doivent convenir pour éteindre les incendies susceptibles de s’allumer dans le poste de pilotage, la cabine passagers ou les soutes où l’extincteur est destiné à être utilisé et, s’il s’agit d’un agent extincteur pour un extincteur devant être utilisé dans la cabine passagers, être conçus de façon à minimiser le danger de concentration de gaz toxiques.


(g) notwithstanding the quantity requirements of paragraph (a), where the stowage of life rafts in accordance with subparagraph (d)(ii) is impracticable because of insufficient deck space, fewer lifeboats, except that

g) malgré les exigences de l’alinéa a) relatives au nombre d’embarcations de sauvetage, s’il est impossible d’arrimer des radeaux de sauvetage selon les exigences du sous-alinéa d)(ii) à cause de l’insuffisance d’espace sur le pont, un nombre moindre d’embarcations de sauvetage, à la condition :


(d) notwithstanding the quantity requirements of paragraph (a), where the stowage of life rafts in accordance with subparagraph (b)(ii) is impracticable because of insufficient deck space, fewer lifeboats, except that

d) malgré les exigences de l’alinéa a) relatives au nombre d’embarcations de sauvetage, s’il est impossible d’arrimer les radeaux de sauvetage selon les exigences du sous-alinéa b)(ii) à cause de l’insuffisance d’espace sur le pont, un nombre moindre d’embarcations de sauvetage, à la condition :


(f) notwithstanding the quantity requirements of paragraph (a), where the stowage of life rafts as set out in subparagraph (c)(ii) is impracticable because of insufficient deck space, fewer lifeboats, except that

f) par dérogation aux exigences de l’alinéa a) relatives au nombre d’embarcations de sauvetage, s’il est impossible d’arrimer les radeaux de sauvetage selon les exigences du sous-alinéa c)(ii) à cause de l’insuffisance d’espace sur le pont, un nombre moindre d’embarcations de sauvetage, à la condition :


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(d) notwithstanding the quantity requirements of paragraph (a), where the stowage of life rafts in accordance with subparagraph (b)(ii) is impracticable because of insufficient deck space, fewer lifeboats, except that

d) malgré les exigences de l’alinéa a) relatives au nombre d’embarcations de sauvetage, s’il est impossible d’arrimer les radeaux de sauvetage selon les exigences du sous-alinéa b)(ii) à cause de l’insuffisance d’espace sur le pont, un nombre moindre d’embarcations de sauvetage, à la condition :


Note: Revised limiting operational KG/GM Curves may be derived by iteration, whereby the minimum excess GM resulting from damage stability calculations with water on deck is added to the input KG (or deducted from the GM) used to determine the damaged freeboards (fr ), upon which the quantities of water on deck are based, this process being repeated until the excess GM becomes negligible.

Remarque: Les courbes révisées du KG ou du GM en exploitation peuvent être établies par itération. Le GM minimum excédentaire obtenu au terme du calcul de stabilité après avarie intégrant le volume d'eau sur le pont est ajouté à la valeur du KG (ou déduit du GM) servant à calculer les valeurs de franc-bord (fr ) après avarie, qui déterminent les volumes d'eau de mer accumulée sur le pont. Cette procédure est répétée jusqu'à ce que le GM excédentaire atteigne une valeur négligeable.


Studies and experience have shown that, to this end, the quantity of water on deck must be limited as much as possible.

Les études réalisées et l'expérience connue démontrent que pour cela, il faut limiter au maximum la quantité d'eau sur un pont.


Experience, and studies carried out in this area, show that the greatest danger threatening a ro-ro ferry with an enclosed ro-ro deck lies in the build-up of a significant quantity of water on the deck.

L'expérience et les études réalisées à ce sujet montrent que le plus grand danger qui menace un navire roulier à passagers doté d'un pont fermé réside dans l'accumulation d'une quantité importante d'eau sur le pont.


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