Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check the reading comprehension level
Comprehension test
Paragraph reading comprehension skill
Reading comprehension
Reading comprehension test
SLE Reading Test
Second Language Evaluation Reading Test
Test of Reading Comprehension

Traduction de «reading comprehension skill » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


paragraph reading comprehension skill

aptitude à comprendre des mots écrits


comprehension test [ reading comprehension test | Test of Reading Comprehension ]

test de compréhension de lecture


SLE - Test of Reading Comprehension in the Second Official Language [ Second Language Evaluation: Reading Test | SLE Reading Test ]

ÉLS - Test de compréhension de l'écrit dans la seconde langue officielle [ Évaluation de langue seconde : Test de compréhension de l'écrit | ELS - Test de compréhension de l'écrit ]




check the reading comprehension level

rifier le niveau de compréhension


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the first round of data-gathering, tests will be developed on three language skills: reading comprehension ; listening comprehension ; and writing.

La première opération de collecte des données nécessitera la mise au point de tests portant sur trois compétences linguistiques: lire, écouter et écrire.


The Council conclusion of May 2006 stated that for practical reasons it would be advisable, in the first round of data-gathering, for tests to be made available in the three language skills which may be assessed most readily (listening comprehension, reading comprehension and writing).

Les conclusions du Conseil de mai 2006 indiquaient que, pour des raisons pratiques, il serait souhaitable, lors de la première opération de collecte des données, d’évaluer les trois compétences linguistiques qui s’y prêtent le mieux (compréhension orale et écrite, et expression écrite).


In the first round of data-gathering, tests will be developed on three language skills: reading comprehension ; listening comprehension ; and writing .

La première opération de collecte des données nécessitera la mise au point de tests portant sur trois compétences linguistiques: lire, écouter et écrire .


The purpose of the indicator is to measure the proficiency of European citizens in foreign languages in four linguistic skills: reading, comprehension, speaking and writing.

L’objectif de l’indicateur est de mesurer les connaissances des citoyens européens en langues étrangères dans quatre compétences linguistiques: la compréhension à la lecture, la compréhension à l’audition, l’expression orale et l’expression écrite.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
PIRLS assessed a range of reading comprehension skills for two main purposes: reading for literary experience and reading for informational acquisition and use thus complementing the OECD PISA results (published in December 2001).

PIRLS a passé en revue une série de critères de compréhension de l'écrit au regard de deux principaux objectifs : la capacité de lire en tant qu'expérience littéraire et la capacité de lire à des fins d'acquisition et d'utilisation d'informations. Cette étude complète ainsi l'étude PISA de l'OCDE (publié en décembre 2001).


I am sure members of both opposition parties who have basic reading comprehension skills must know that.

Je suis sûre que les députés des deux partis de l'opposition qui possèdent les aptitudes de base pour comprendre un texte le savent.


In order to enhance communication skills particular attention should be paid to methods which develop reading comprehension and writing as well as listening comprehension and speaking.

Dans le souci de développer l'aptitude à la communication, une attention particulière devrait être apportée aux méthodes susceptibles de développer aussi bien la compréhension auditive et l'expression orale que la compréhension et l'expression écrites.


1. In order to enhance communication skills particular attention should be paid to methods which develop reading comprehension and writing as well as listening comprehension and speaking.

1. Dans le souci de développer l'aptitude à la communication, une attention particulière devrait être apportée aux méthodes susceptibles de développer aussi bien la compréhension auditive et l'expression orale que la compréhension et l'expression écrites.


the development of the Indicator should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned; the method for data-gathering should take account of previous work in the field at international, Union and Member State level, and be devised and implemented in a cost-effective manner; the European Indicator of Language Competence shall be put in place as soon as possible, in accordance with the following terms of reference: data should be gathered on ...[+++]

qu'il convient, lors de la mise au point de l'indicateur, de respecter pleinement la responsabilité des États membres quant à l'organisation de leurs systèmes éducatifs et de ne pas imposer à l'organisation et aux institutions concernées une charge administrative ou financière excessive; que la méthode de collecte des données devrait tenir compte des travaux antérieurs réalisés dans ce domaine aux niveaux international, communautaire ou des États membres, et être conçue et appliquée d'une manière efficace en termes de coûts; que l'indicateur européen des compétences linguistiques doit être mis en place le plus rapidement possible, selon les modalités suivantes: il convient de recueillir des données concernant les compétences dans les prem ...[+++]


Reading with older children stimulates listening and comprehension skills, builds vocabulary and concentration, and improves general knowledge.

Lire avec des enfants plus vieux stimule les habilités d'écoute et de compréhension, enrichit le vocabulaire, renforce la concentration et améliore la culture générale.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'reading comprehension skill' ->

Date index: 2021-11-05
w