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Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Common Framework of Science Learning Outcomes K to 12
Graduate outcomes
Learning achievements
Learning attainments
Learning outcomes
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
Unit of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «recognition learning outcomes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


graduate outcomes | learning achievements | learning attainments | learning outcomes

acquis d'apprentissage | acquis pédagogiques | résultat de l'apprentissage


recognition of learning outcomes

reconnaissance des acquis d'apprentissage


Readiness to Learn, Child Development and Learning Outcomes: Potential Measures of Readiness to Learn

Readiness to Learn, Child Development and Learning Outcomes : Potential Measures of Readiness to Learn


unit of learning outcomes

unité d'acquis d'apprentissage


Second National Forum on Prior Learning Assessment and Recognition, Learning has no Boundaries: Bringing PLAR into the Workplace

Deuxième forum national sur l'évaluation et la reconnaissance des acquis, l'apprentissage est sans limites... Faire entrer l'ERA sur les lieux de travail


Common Framework of Science Learning Outcomes K to 12

Cadre commun de résultats d'apprentissage en sciences de la nature M à 12


recognition of prior learning

prise en compte des acquis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, this is generally not done in external programme accreditation.[31] By ensuring the proper application of other transparency tools based on learning outcomes – qualifications frameworks, the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS), the Diploma Supplement – QA can support learning outcomes as the building blocks of higher education delivery – and so support also the better recognition of academic qualifications from other countries[32].

La prise en compte de l’AQ dans l’élaboration des programmes peut aider les universitaires à concevoir et à évaluer les cours en fonction d’acquis clairs et pertinents et à attribuer des unités de cours capitalisables de manière cohérente. Toutefois, cette prise en compte n’est généralement pas effectuée en ce qui concerne l’accréditation des programmes externes[31]. En veillant à la bonne application d’autres outils favorisant la transparence fondés sur les acquis d’apprentissage – cadres de certification, système européen de transfe ...[+++]


For example, the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) was originally an Erasmus project before becoming the major tool for managing study credits and for fostering mobility (ECTS allocates credit points to each part of a study programme, based on the student workload, to achieve specified learning outcomes. This simplifies the recognition of study abroad in home institutions).

Ainsi, avant de devenir un instrument essentiel de gestion des crédits et de promotion de la mobilité, le système européen de transfert et d’accumulation de crédits (ECTS) était à l’origine un projet Erasmus (Avec ce système, des crédits sont alloués à chaque partie d’un programme d’études, sur la base du travail que l’étudiant doit accomplir pour atteindre des objectifs d’apprentissage spécifiques, ce qui simplifie la reconnaissance des périodes d’études accomplies à l’étranger).


The Scoreboard indicators focus on five areas: information and guidance; foreign language preparation; portability of public grants and loans; recognition of learning outcomes and mobility support to students from a low socio-economic background.

Les indicateurs du tableau de bord mettent l'accent sur cinq domaines: les informations et conseils fournis; la préparation en matière de langues étrangères; la portabilité des bourses et des prêts publics; la reconnaissance des acquis d'apprentissage et le soutien à la mobilité apporté aux étudiants issus d'un milieu socio-économique défavorisé.


For example, the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) was originally an Erasmus project before becoming a major tool to foster mobility (ECTS allocates credit points for each part of a study programme, based on the student workload and specified learning outcomes. This makes it more straightforward for students to accumulate credits earned under different programmes, and simplifies the recognition of study abroad in their home institution).

Ainsi, avant de devenir un instrument essentiel de la mobilité, le système européen de transfert et d’accumulation de crédits (ECTS) était à l’origine un projet Erasmus (Avec ce système, des crédits sont alloués à chaque partie d’un programme d’études, sur la base du travail que l’étudiant doit accomplir et des objectifs d’apprentissage spécifiques à atteindre. L’ECTS facilite le cumul des crédits attribués aux différents programmes et simplifie la reconnaissance des périodes d’études accomplies à l’étranger dans l’établissement d’origine.)


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For example, the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS), was originally an Erasmus project before becoming a major tool to foster mobility that is now used throughout Europe (ECTS allocates credit points to each part of a study programme, based on the student workload, to achieve specified learning outcomes. This makes it more straightforward for students to accumulate credits earned under different programmes, and simplifies the recognition of study abroad).

Ainsi, avant de devenir un instrument essentiel de la mobilité utilisé dans toute l’Europe, le système européen de transfert et d’accumulation de crédits (ECTS) était à l’origine un projet Erasmus (Avec ce système, des crédits sont alloués à chaque partie d’un programme d’études, sur la base du travail que l’étudiant doit accomplir pour atteindre des objectifs d’apprentissage spécifiques. L’ECTS facilite le cumul des crédits attribués aux différents programmes et simplifie la reconnaissance des périodes d’études accomplies à l’étranger.)


For applying ECVET to learning outcomes achieved in a non-formal and informal learning context or outside the framework of an MoU, the competent institution which is empowered to award qualifications or units or to give credit should establish procedures and mechanisms for the identification, validation and recognition of these learning outcomes through the award of the corresponding units and the associated ECVET points.

En ce qui concerne l'application d' ECVET aux acquis d'apprentissage obtenus dans un contexte non formel ou informel, ou en dehors du cadre d'un AP, il appartient à l'institution compétente habilitée à délivrer les certifications ou les unités, ou à octroyer les crédits, de mettre en place des procédures et des mécanismes pour l'identification, la validation et la reconnaissance de ces acquis par l'attribution des unités correspondantes et des points ECVET associés.


‘Recognition of learning outcomes’ means the process of attesting officially achieved learning outcomes through the awarding of units or qualifications.

«reconnaissance des acquis d'apprentissage», le processus d'attestation officielle des acquis d'apprentissage réalisés par la délivrance d'unités ou de certifications.


In particular, work is needed to ensure the development of national qualifications frameworks based on relevant learning outcomes and their link to the European Qualifications Framework, the establishment of more flexible learning pathways — including better transitions between the various education and training sectors, greater openness towards non-formal and informal learning, and increased transparency and recognition of learning outcomes.

Il est notamment nécessaire de s'employer à établir des cadres de qualifications nationaux sur la base des acquis pertinents en matière d'éducation et de formation et à les relier au Cadre européen des certifications, à mettre en place des parcours de formation plus flexibles — y compris des transitions facilitées entre les différents secteurs de l'éducation et de la formation —, à élargir l'ouverture à l'éducation et à la formation non formelles et informelles et à renforcer la transparence et la reconnaissance des acquis de l'éducation et de la formation.


improve recognition of mobility-related learning outcomes by generalising as far as possible validation of learning outcomes for all periods of mobility in Europe — an objective facilitated by the forthcoming correlation, by 2010, of the qualifications systems of the Member States with the European Qualifications Framework and by European instruments such as EuropassYouthpass, ECTS credits and the ECVET system.

améliorer la reconnaissance des acquis liés à la mobilité, en généralisant autant que possible la validation des acquis d'apprentissage pour toute période de mobilité effectuée en Europe, facilitée par l'établissement, d'ici 2010, de correspondances entre les systèmes de certification des États membres et le cadre européen des certifications, et par les instruments européens que sont Europass, Youthpass, les crédits ECTS et le système ECVET.


In this context, the Commissioner announced her intention to propose during 2011 a Council recommendation on the recognition of non-formal and informal learning outcomes.

À cet égard, la Commissaire a annoncé qu'elle avait l'intention de proposer, dans le courant de l'année 2011, une recommandation du Conseil sur la reconnaissance des résultats de l'apprentissage non formel et informel.


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