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Close relations between educational systems
Educate patient's relations in care work
Educate patient's relations on care
Education law
Field of study related position
Give lessons to patient's relations in care
Interconnections between educational systems
Law relating to education
Other problems related to education and literacy
Position related to educational goals
Position related to field of study
Problem related to education and literacy
Problems related to education and literacy
Teach patient's relations how to care

Traduction de «related to education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Problems related to education and literacy

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


Problem related to education and literacy

Difficulté liée à l'éducation et l'alphabétisation


Other problems related to education and literacy

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


field of study related position [ position related to field of study | position related to educational goals ]

poste axé sur le domaine d'études [ poste lié au domaine d'études ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs


promotion of closer relations between educational systems

amélioration de la correspondance entre les systèmes éducatifs


education law [ law relating to education ]

droit scolaire


Annual College and Related Institutions Educational Staff Survey

Enquête annuelle sur le personnel enseignant des collèges et établissements analogues


educate patient's relations in care work | give lessons to patient's relations in care | educate patient's relations on care | teach patient's relations how to care

informer les proches d’un patient sur les soins


International Consultative Conference on School Education in relation with Freedom of Religion and Belief, Tolerance and Non-discrimination

Conférence internationale consultative sur l'éducation scolaire en relation avec la liberté de religion et de conviction, la tolérance et la non-discrimination | Conférence sur la tolérance religieuse dans l'éducation scolaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Is the condition imposed on students not residing in the Grand Duchy of Luxembourg by Article 2 bis of the Law of 22 June 2000 on State financial aid for higher education — which was added by the Law of 19 July 2013 and which does not take into account any other connecting factor —, namely that they must be the children of workers who have been employed or have carried out their activity in Luxembourg for a continuous period of at least five years at the time the application for financial aid is made, justified by the consi ...[+++]

La condition imposée aux étudiants ne résidant pas au Grand-Duché de Luxembourg par l’article 2 bis de la loi du 22 juin 2000 concernant l’aide financière de l’État pour études supérieures, tel qu’ajoutée par la loi du 19 juillet 2013, à l’exclusion de la prise en compte de tout autre critère de rattachement, à savoir d’être enfants de travailleurs ayant été employés ou ayant exercé leur activité au Luxembourg pendant une durée ininterrompue d’au moins cinq ans au moment de la demande de l’aide financière, est-elle justifiée par les considérations de politique d’éducation et de pol ...[+++]


The Council conclusions of 26 November 2012 on Education and training in Europe 2020 — the contribution of education and training to economic recovery, growth and jobs (7), which agreed that the education and training sector, including ministerial level, should play a more prominent role both in defining common approaches and objectives relating to education and training, as well as in implementing the education and training aspects of the European Semester of Europe 2020.

des conclusions du Conseil du 26 novembre 2012 sur l'éducation et la formation dans le contexte de la stratégie Europe 2020 — la contribution de l'éducation et de la formation à la reprise économique, à la croissance et à l'emploi (7), dans lesquelles le Conseil convenait que le secteur de l'éducation et de la formation, y compris au niveau ministériel, devrait jouer un rôle plus en vue, tant dans la définition d'approches et d'objectifs communs en matière d'éducation et de formation que dans la mise en œuvre des aspects du Semestre européen concernant l'éducation et la formation dans le contexte de la stratégie Europe 2020;


31. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securin ...[+++]

31. estime qu’une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d’efficacité des instruments de protection s’accompagne d’un renforcement déterminé des parcours d’éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d’éducation plus inclusifs qui combattent l’abandon scolaire et permettent l’accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securin ...[+++]

32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so ...[+++]


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32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securin ...[+++]

32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des jeunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so ...[+++]


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan d'action.


1. Calls on the Commission, in connection with the employment guidelines and the open methods of cooperation used in the fight against poverty and exclusion, and also in relation to education and training, to propose specific indicators and benchmarks relating to illiteracy and to do this in close cooperation with all the social players, particularly those who act as spokesmen for the most deprived sections of society;

1. demande à la Commission d'établir, dans le cadre des lignes directrices pour l'emploi et des méthodes de coordination ouvertes visant à lutter contre la pauvreté et l'exclusion ainsi que dans le cadre de l'enseignement et de la formation, des indicateurs et des repères concrets dans le domaine de l'analphabétisme, et ce en étroite collaboration avec les acteurs sociaux, notamment ceux qui donnent la parole aux populations les plus défavorisées;


3.1.1. Though the Commission has produced a valuable survey of the issues for seafarers' education and training in the shipping industry, it has missed the opportunity to provide a wider, in-depth survey of the maritime sector professions and the relations between shore-based occupations and labour markets in the maritime sector and seafaring occupations and labour markets. A further missing element in the Commission's approach is the absence of any attempt to compare the situation with other analogous professions in relation to educa ...[+++]

3.1.1. La Commission a certes élaboré une vue d'ensemble satisfaisante des questions liées à l'éducation et à la formation des gens de mer dans la marine marchande, mais elle a omis de mener une étude plus large et plus approfondie des professions maritimes et des liens entre, d'une part, les professions à terre et les marchés de l'emploi dans le secteur maritime et, de l'autre, les emplois maritimes et les marchés de l'emploi. L'approche de la Commission pèche également par l'absence de toute tentative de comparer la situation avec d'autres professions analogues s'agissant des systèmes d'éducation et de formation.


Following a proposal from the Commission, the Council of Education Ministers, on 6 May 1996, adopted a resolution [1] relating to educational multimedia software in the fields of education and training. This was followed on 22 September 1997 by the Council's Conclusions on education, information and communication technology and teacher-training for the future [2].

Le 6 mai 1996, le Conseil des Ministres de l'Education a adopté, sur proposition de la Commission, une Résolution [1] relative aux logiciels éducatifs multimédias dans les domaines de l'éducation et de la formation, puis le 22 septembre 1997, des Conclusions [2] sur le thème de l'éducation, les technologies de l'information et de la communication (TIC) et la formation des enseignants de demain.


Since the Lisbon European Council (23-24 March 2000), which set the strategic goal of creating a competitive and dynamic knowledge-based economy and specific objectives relating to ICT and education, several initiatives have been taken: the 2001 employment guidelines, the resolution relating to educational multimedia software, the communication on eLearning and the eLearning action plan.

Suite au Conseil européen de Lisbonne (23-24 mars 2000), fixant l'objectif stratégique de créer une économie compétitive, dynamique et fondée sur la connaissance et des objectifs spécifiques en matière de technologies de l'information et des communications (TIC) et d'éducation, plusieurs initiatives se sont succédées: les lignes directrices pour l'emploi 2001, la résolution du Conseil relative aux logiciels éducatifs et multimédias, la communication intitulée e-Learning et celle relative au Plan d'action.




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'related to education' ->

Date index: 2023-12-04
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