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Accelerator factor
Antihemophilic factor
Antihemophilic factor A
Autoprothrombin C
Coagulation factor X
FX
Factor V
Factor VIII
Factor VIII C
Factor X
Labile factor
Owren factor
Plasma accelerator globulin
Plasma labile factor
Plasma prothrombins conversion factor
Proaccelerin
Prothrombin accelerator
Prower factor
RPA
RPA factor
RPB factor
Radiation protection adviser
Radiation protection advisor
Radiological Protection Act of 22 March 1991
Remaining principal amount factor
Remaining principal balance factor
Stuart factor
Stuart-Prower factor
TB RPA Policy
Treasury Board Real Property Accessibility Policy

Traduction de «rpa factor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
remaining principal amount factor | RPA factor | RPB factor | remaining principal balance factor

indice du principal restant


factor V | proaccelerin | accelerator factor | Owren factor | labile factor | plasma accelerator globulin | plasma labile factor | plasma prothrombins conversion factor | prothrombin accelerator

facteur V | proaccélérine | accélérine | facteur labile | facteur accélérateur | facteur d'Owren


Stuart factor [ Stuart-Prower factor | factor X | FX | coagulation factor X | autoprothrombin C | Prower factor ]

facteur Stuart [ facteur X ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


Radiological Protection Act of 22 March 1991 [ RPA ]

Loi du 22 mars 1991 sur la radioprotection [ LRaP ]


radiation protection advisor [ RPA | radiation protection adviser ]

conseiller en radioprotection [ conseillère en radioprotection ]


Treasury Board Real Property Accessibility Policy [ TB RPA Policy ]

Politique du Conseil du Trésor sur l'accessibilité aux biens immobiliers [ PCTABI ]


factor VIII:C | factor VIII | antihemophilic factor | antihemophilic factor A

facteur VIII : C | facteur VIII coagulant | facteur VIII | facteur antihémophilique A | facteur VIII : C Ag


An inherited bleeding disorder caused by the reduction in activity and antigen levels of both factor V and factor VIII with manifestation of mild-to-moderate bleeding symptoms. Caused by mutations either in the LMAN1 gene (chromosome 18; q21) or in t

déficit combiné en facteurs V et VIII


Syndrome that is characterized by the association of multiple sclerosis with lamellar ichthyosis and hematological anomalies (beta thalassemia minor and a quantitative deficit of factor VIII-von Willebrand complex). Other clinical manifestations may

syndrome de sclérose en plaques-ichtyose-déficit en facteur VIII
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;

18. relève que l'influence des systèmes d'aéronefs télépilotés sur le trafic des aéronefs avec pilote est limitée en raison de la faible proportion des premiers par rapport aux seconds; reconnaît, toutefois, que les pressions liées à la gestion du trafic aérien pourraient augmenter en raison de la popularité croissante et bienvenue des systèmes d'aéronefs télépilotés à des fins de sport et de loisir qui pourraient, dans certains cas, menacer la sécurité du trafic aérien; demande, dès lors, que cet aspect soit pris en compte par les autorités compétentes et dans les futures dispositions de l'Union afin que le respect de normes efficaces ...[+++]


18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;

18. relève que l'influence des systèmes d'aéronefs télépilotés sur le trafic des aéronefs avec pilote est limitée en raison de la faible proportion des premiers par rapport aux seconds; reconnaît, toutefois, que les pressions liées à la gestion du trafic aérien pourraient augmenter en raison de la popularité croissante et bienvenue des systèmes d'aéronefs télépilotés à des fins de sport et de loisir qui pourraient, dans certains cas, menacer la sécurité du trafic aérien; demande, dès lors, que cet aspect soit pris en compte par les autorités compétentes et dans les futures dispositions de l'Union afin que le respect de normes efficaces ...[+++]


18. Recognises that the impact of RPAS on manned traffic is limited due to the small ratio of RPAS to manned aircraft; notes, however, that ATM pressures may increase due to the welcome growth of sports and recreational RPAS, which may in some circumstances pose a threat to air traffic safety, and calls for this factor to be taken into account by the relevant authorities and by future EU rules, in order to ensure a continued efficient standard of ATM across the Member States;

18. relève que l'influence des systèmes d'aéronefs télépilotés sur le trafic des aéronefs avec pilote est limitée en raison de la faible proportion des premiers par rapport aux seconds; reconnaît, toutefois, que les pressions liées à la gestion du trafic aérien pourraient augmenter en raison de la popularité croissante et bienvenue des systèmes d'aéronefs télépilotés à des fins de sport et de loisir qui pourraient, dans certains cas, menacer la sécurité du trafic aérien; demande, dès lors, que cet aspect soit pris en compte par les autorités compétentes et dans les futures dispositions de l'Union afin que le respect de normes efficaces ...[+++]


G. whereas all RPAS rules in place in Europe are tailored to assessing the safety risk of the operation; whereas such RPAS rules are ‘operator centric’ and do not take the ‘aircraft centric’ approach used in manned aviation; whereas the risk depends not only on the type of machine and its characteristics (weight, speed, etc.), but also on additional factors, such as the area overflown, the altitude, the expertise of the operator and the particular type of operation and the ability of the operator to deal with unforeseen circumstances;

G. considérant que toutes les règles qui s'appliquent aux systèmes d'aéronefs télépilotés en Europe sont adaptées à l'évaluation du risque pour la sécurité lié à l'exploitation; que ces règles sont définies par rapport à l'exploitant et non par rapport à l'aéronef, comme c'est le cas pour les vols avec pilote à bord; que le risque ne dépend pas seulement du type de machine et de ses caractéristiques (poids, vitesse, etc.), mais aussi d'autres facteurs, comme la zone survolée, l'altitude, l'expérience de l'exploitant, le type d'exploitation et la capacité de l'exploitant à faire face à des circonstances imprévues;


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G. whereas all RPAS rules in place in Europe are tailored to assessing the safety risk of the operation; whereas such RPAS rules are ‘operator centric’ and do not take the ‘aircraft centric’ approach used in manned aviation; whereas the risk depends not only on the type of machine and its characteristics (weight, speed, etc.), but also on additional factors, such as the area overflown, the altitude, the expertise of the operator and the particular type of operation and the ability of the operator to deal with unforeseen circumstances;

G. considérant que toutes les règles qui s'appliquent aux systèmes d'aéronefs télépilotés en Europe sont adaptées à l'évaluation du risque pour la sécurité lié à l'exploitation; que ces règles sont définies par rapport à l'exploitant et non par rapport à l'aéronef, comme c'est le cas pour les vols avec pilote à bord; que le risque ne dépend pas seulement du type de machine et de ses caractéristiques (poids, vitesse, etc.), mais aussi d'autres facteurs, comme la zone survolée, l'altitude, l'expérience de l'exploitant, le type d'exploitation et la capacité de l'exploitant à faire face à des circonstances imprévues;




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'rpa factor' ->

Date index: 2024-02-07
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