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..general secondary school
Comprehensive school
Comprehensive secondary school
General secondary education
High school diploma
High school physical education teacher
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
Physical education teacher secondary school
Physics teacher
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Secondary school diploma
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Secondary school vice-principal
Secondary school vocational teacher
Secondary school-leaving certificate
Secondary vice-principal
Teacher of physics in high school
Training course for secondary school teachers
Vocational high school teacher
Vocational secondary school teacher

Traduction de «secondary school physical » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

professeur d’EPS/professeure d’EPS | professeure d’EPS | professeur d’éducation physique et sportive/professeure d’éducation physique et sportive | professeur d’EPS


physics teacher | teacher of physics in high school | physics teacher in high school | physics teacher secondary school

professeur de physique-chimie | professeure de physique-chimie | professeur de physique/professeure de physique | professeur de physique-chimie/professeure de physique-chimie


manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

gérer un département d'enseignement secondaire


high school diploma [ secondary school diploma | secondary school graduation diploma | secondary school-leaving certificate ]

diplôme d'études secondaires [ DES | diplôme de fin d'études secondaires | certificat de fin d'études secondaires ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

formation des professeurs de l'enseignement secondaire


vocational high school teacher [ vocational secondary school teacher | secondary school vocational teacher ]

professeur d'enseignement professionnel au niveau secondaire [ professeure d'enseignement professionnel au niveau secondaire | professeur de formation professionnelle au niveau secondaire | professeure de formation professionnelle au niveau secondaire ]


secondary vice-principal [ secondary school vice-principal ]

vice-directeur d'école secondaire [ vice-directrice d'école secondaire ]


..general secondary school | general secondary education

enseignement secondaire général


secondary education [ secondary school ]

enseignement secondaire [ école secondaire ]


comprehensive school | comprehensive secondary school

école secondaire polyvalente
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
E.g. Under the European Social Fund: reducing early school-leaving and promoting equal access to good quality early-childhood, primary and secondary education; or combating all forms of discrimination and promoting equal opportunities. Under the European Regional Development Fund: social, health or education infrastructure or support for the physical, economic and social regeneration of deprived communities.

Par exemple, au titre du Fonds social européen: la réduction de l’abandon scolaire précoce et la promotion de l’égalité d’accès à un enseignement préscolaire, primaire et secondaire de bonne qualité ou la lutte contre toutes les formes de discrimination et la promotion de l’égalité des chances; au titre du Fonds européen de développement régional: les infrastructures sociales, sanitaires ou d’enseignement ou le soutien à la revitalisation physique, économique et sociale des communautés défavorisées.


25. For the purposes of subsection 13(1) of the Act, “severe permanent disability” means a functional limitation caused by a physical or mental impairment that prevents a borrower from performing the daily activities necessary to participate in studies at a post-secondary school level and the labour force and is expected to remain with the person for their expected life.

25. Pour l’application du paragraphe 13(1) de la Loi, « invalidité grave et permanente » s’entend de la limitation fonctionnelle causée par un état d’incapacité physique ou mentale qui empêche un emprunteur d’exercer les activités quotidiennes nécessaires pour participer à des études de niveau postsecondaire et au marché du travail et dont la durée prévue est la durée de vie probable de celui-ci.


Physical education in primary and secondary schools

Éducation physique dans les écoles primaires et secondaires


Physical education in primary and secondary schools

Éducation physique dans les écoles primaires et secondaires


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(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada undertaken for ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


whereas the number of hours of physical education in both primary and secondary schools has declined over the last decade, and there are major differences between Member States with regard to sporting facilities and the stock of equipment; whereas sport offers young people welcome opportunities for participation and personal commitment within society and can help to steer them away from delinquency,

considérant que le nombre d'heures d'éducation physique dans les écoles primaires et secondaires a baissé ces dix dernières années et qu'il existe de fortes disparités entre États membres en ce qui concerne les installations et les équipements sportifs; considérant que le sport offre également aux jeunes des possibilités attrayantes de s'engager dans la société et qu'il peut avoir une incidence positive en les aidant à se détourner de la délinquance,


He also received the McGill University award of excellence for his studies in physics and the Lieutenant Governor's medal for his fifth year of secondary school.

Il s'est aussi vu décerner le Prix d'excellence de l'Université McGill pour ses études en physique ainsi que la médaille du Lieutenant-gouverneur du Québec pour sa cinquième année du secondaire.


Ø Physical education is at risk of increased marginalisation within the school day; over the last years the time allocated to PE across the EU has been gradually eroded: since 2002 time allocation has been reduced from 121 to 109 minutes per week for primary school, and from 117 to 101 minutes for secondary school - research recommends that children and adolescents perform some form of physical activity for 60 minutes every day!

Ø L’éducation physique risque de plus en plus d’être marginalisée dans le programme scolaire ; au cours des dernières années, le temps attribué à l’éducation physique dans l’UE s'est peu à peu érodé : depuis 2002, le temps est passé de 121 à 109 minutes par semaine pour l’école primaire, et de 117 à 101 minutes pour l’école secondaire - la recherche recommande que les enfants et les adolescents fassent de l’exercice physique 60 minutes par jour!


Dr. Stavros Naxakis is a chemistry and physics teacher at Vaughan Secondary School.

Stavros Naxakis est professeur de chimie et de physique à l'école secondaire Vaughan.


That is exactly the position young women find themselves in when they do less physical activity coming into secondary school, or perhaps even at the intermediate level.

C'est exactement la situation des jeunes filles qui délaissent l'activité physique quand elles arrivent au secondaire et peut-être même au niveau intermédiaire.


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