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Exchange arrangements with no separate legal tender
Family separation
Judicial separation
Judicially separated
Legal separation
Legal tender
Legal tender bank note
Legal tender note
Legal tender status
Legally separated
Limited legal tender
Non-legal tender
Partial legal tender
Separated from bed and board
Separated judicially
Separated legally
Separation of property
Without legal tender status

Traduction de «separate legal tender » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exchange arrangements with no separate legal tender

régime des pays n'ayant pas de monnaie officielle distincte


non-legal tender | without legal tender status

n'ayant pas cours légal




separated from bed and board | legally separated | separated legally | judicially separated | separated judicially

séparé de corps | séparé légalement | séparé judiciairement | séparé


judicial separation [ family separation | legal separation | separation of property ]

séparation judiciaire [ séparation de biens | séparation de corps | séparation familiale ]


legal tender bank note [ legal tender note ]

billet de banque ayant cours légal [ billet ayant cours légal ]


partial legal tender [ limited legal tender ]

cours légal partiel [ cours légal limité ]


judicial separation [ legal separation ]

séparation judiciaire


judicial separation | legal separation

séparation de corps


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Considers it premature to assess the effects of the public procurement directives and therefore is against a review of these directives; opposes the creation of a separate legal regime for PPPs but considers that there is a need for legislative initiatives in the areas of concessions, respecting the principles of the internal market and threshold values and providing simple rules for tendering procedures, and for clarification with regard to institutionalised public-private partnerships (I ...[+++]

2. juge prématuré de se livrer à une appréciation des incidences des directives gouvernant les marchés publics et, par conséquent, se prononce contre un réexamen de ces directives; se déclare opposé à l'instauration d'un régime juridique propre aux PPP, mais juge nécessaire une initiative législative dans le domaine des concessions qui respecte les principes du marché intérieur et les seuils et prévoie pour les procédures d'appel d'offres des règles simples, ainsi qu'une clarification dans le domaine des partenariats publics-privés institutionnalisés (PPPI);


2. Considers it premature to assess the effects of the public procurement directives and therefore is against a review of these directives; opposes the creation of a separate legal regime for PPPs but considers that there is a need for legislative initiatives in the areas of concessions, respecting the principles of the internal market and threshold values and providing simple rules for tendering procedures, and for clarification with regard to institutionalised public-private partnerships (I ...[+++]

2. juge prématuré de se livrer à une appréciation des incidences des directives gouvernant les marchés publics et, par conséquent, se prononce contre un réexamen de ces directives; se déclare opposé à l'instauration d'un régime juridique propre aux PPP, mais juge nécessaire une initiative législative dans le domaine des concessions qui respecte les principes du marché intérieur et les seuils et prévoie pour les procédures d'appel d'offres des règles simples, ainsi qu'une clarification dans le domaine des partenariats publics-privés institutionnalisés (PPPI);


2. Considers it premature to assess the effects of the public procurement directives and therefore opposes the creation of a separate legal regime for PPPs but considers that there is a need for legislative initiatives in the areas of concessions, respecting the principles of the internal market and threshold values and providing simple rules for tendering procedures, and for clarification with regard to institutionalised public-private partnerships (IPPPs);

2. juge prématurée une appréciation sur les incidences des directives gouvernant les marchés publics et, par conséquent, se prononce contre une ouverture de ces directives; se déclare opposé à l'instauration d'un régime juridique propre aux PPP, mais juge nécessaire une initiative législative dans le domaine des concessions qui respecte les principes du marché intérieur et les seuils et prévoie pour les procédures d'appel d'offres des règles simples, ainsi qu'une clarification dans le domaine des partenariats publics-privés institutionnalisés (PPPI);


The Italian authorities objected that Commission Regulation (EEC) No 859/89 of 29 March 1989 laying down detailed rules for the application of intervention measures in the beef and veal sector did not authorise them to intervene where tenders were made by separate legal entities.

Les autorités italiennes ont opposé que le règlement (CEE) n 859/89 de la Commission, du 29 mars 1989, relatif aux modalités d'application des mesures d'intervention dans le secteur de la viande bovine, ne les autorisait pas à intervenir dès lors que les offres émanaient de personnalités juridiques distinctes.


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In response to the Commission's argument that the competent national authorities should have intervened in order to stop such practices, the Danish authorities objected that Regulation No 859/89 Commission Regulation (EEC) No 859/89 of 29 March 1989 laying down detailed rules for the application of intervention measures in the beef and veal sector did not authorise them to intervene where tenders were made by separate legal entities.

En réponse à la Commission, selon laquelle les autorités nationales compétentes auraient dû intervenir pour faire cesser ces pratiques, les autorités danoises ont opposé que le règlement (CEE) n 859/89 de la Commission, du 29 mars 1989, relatif aux modalités d'application des mesures d'intervention dans le secteur de la viande bovine, ne les autorisait pas à intervenir dès lors que les offres émanaient de personnalités juridiques distinctes.


In response to the Commission's argument that the competent national authorities should have intervened in order to stop such practices, the Irish authorities objected that Commission Regulation (EEC) No 859/89 of 29 March 1989 laying down detailed rules for the application of intervention measures in the beef and veal sector did not authorise them to intervene where tenders were made by separate legal entities.

En réponse à la Commission, selon laquelle les autorités nationales compétentes auraient dû intervenir pour faire cesser ces pratiques, les autorités irlandaises ont opposé que le règlement (CEE) n 859/89 de la Commission, du 29 mars 1989, relatif aux modalités d'application des mesures d'intervention dans le secteur de la viande bovine, ne les autorisait pas à intervenir dès lors que les offres émanaient de personnalités juridiques distinctes.


In response to the Commission's argument that the competent national authorities should have intervened in order to stop such practices, the United Kingdom authorities objected that Commission Regulation (EEC) No 859/89 of 29 March 1989 laying down detailed rules for the application of intervention measures in the beef and veal sector did not authorise them to intervene where tenders were made by separate legal entities.

En réponse à la Commission, selon laquelle les autorités nationales compétentes auraient dû intervenir pour faire cesser ces pratiques, les autorités britanniques ont opposé que le règlement (CEE) n 859/89 de la Commission, du 29 mars 1985, relatif aux modalités d'application des mesures d'intervention dans le secteur de la viande bovine, ne les autorisait pas à intervenir dès lors que les offres émanaient de personnalités juridiques distinctes.


In response to the Commission's argument that the competent national authorities should have intervened in order to stop such practices, the French authorities objected that Commission Regulation (EEC) No 859/89 of 29 March 1989 laying down detailed rules for the application of intervention measures in the beef and veal sector did not authorise them to intervene where tenders were made by separate legal entities.

En réponse à la Commission, selon laquelle les autorités nationales compétentes auraient dû intervenir pour faire cesser ces pratiques, les autorités françaises ont opposé que le règlement (CEE) n 859/89 de la Commission, du 29 mars 1989, relatif aux modalités d'application des mesures d'intervention dans le secteur de la viande bovine, ne les autorisait pas à intervenir dès lors que les offres émanaient de personnalités juridiques distinctes.




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'separate legal tender' ->

Date index: 2021-08-13
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