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ETOPS
Extended range operations by twin-engined aeroplanes
Extended range operations of twin-engined aeroplanes
Extended-range twin-engined aircraft operations
Extended-range twin-engined operations
First come first served
Interim Policy Advanced Ultra-light Aeroplanes
MET aeroplane
Multi-engine turboprop aeroplane
Multi-engine turbopropeller aeroplane
Prepare food and drink served on aeroplanes
Prepare meals for flights
Prepare meals served by air crew
Prepare meals served in aircraft
School aeroplane
Serve alcoholic beverages
Serve alcoholic drinks
Serve beverages
Serve champagne
Serve non-alcoholic beverages
Serve still wines
Serve wines
Serving wine
The official shall serve a period of probation
The official shall serve a probationary period
Training aeroplane
Training aircraft
Turbo-propeller aeroplane
Turbo-propeller aircraft
Turboprop aeroplane
Turboprop aircraft
Ultra-light Aeroplane Policy
Ultra-light Aeroplane Transition Strategy

Traduction de «served on aeroplanes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prepare food and drink served on aeroplanes | prepare meals served by air crew | prepare meals for flights | prepare meals served in aircraft

préparer des repas pour les vols


serve champagne | serve still wines | serve wines | serving wine

ouvrir et servir les vins | servir les vins de table | servir des vins | servir les vins pétillants


serve alcoholic beverages | serve non-alcoholic beverages | serve alcoholic drinks | serve beverages

proposer des boissons alcoolisées et non alcoolisées | servir des boissons alcoolisées et non alcoolisées | distribuer des boissons | servir des boissons


multi-engine turboprop aeroplane [ multi-engine turbopropeller aeroplane | MET aeroplane ]

avion multimoteur à turbopropulseur


extended range operations by twin-engined aeroplanes [ ETOPS | extended range operations by aeroplanes with two turbine power-units | extended-range twin-engined aircraft operations | extended range operations of twin-engined aeroplanes | extended-range twin-engined operations ]

vol à grande distance des avions à deux turbomachines [ ETOPS | vol de biréacteurs long-courriers | exploitation d'avions bimoteurs sur de grandes distances | exploitation sur de grandes distances des avions bimoteurs | exploitation des biréacteurs long-courriers ]


Ultra-light Aeroplane Transition Strategy [ Ultra-light Aeroplane Policy | Interim Policy Advanced Ultra-light Aeroplanes ]

Stratégie de transition relative aux avions ultra-légers [ Politique relative aux avions ultra-légers | Politique provisoire relative aux avions ultra-légers de type évolué ]


turboprop aeroplane | turboprop aircraft | turbo-propeller aeroplane | turbo-propeller aircraft

avion à turbopropulsion


first come first served | first come, first served basis

principe du premier venu, premier servi


the official shall serve a period of probation | the official shall serve a probationary period

le fonctionnaire est tenu d'effectuer un stage


training aircraft | training aeroplane | school aeroplane

avion d'entraînement | avion-école
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(5) The operator of a heliport located on an aerodrome primarily designed to serve aeroplanes shall ensure that the heliport meets the special requirements for a heliport located on an aerodrome set out in the applicable heliport standard in respect of

(5) L’exploitant d’un héliport situé sur un aérodrome principalement conçu pour desservir les avions doit veiller à ce que cet héliport soit conforme aux exigences spéciales qui se rapportent à un héliport situé sur un aérodrome et qui figurent dans la norme sur les héliports applicable en ce qui concerne :


(2) Co-pilot. A co-pilot does not serve at the flight controls during take-off and landing unless he has served as a pilot at the controls during take-off and landing in an aeroplane of the same type or a flight simulator qualified and approved for the purpose in accordance with the applicable regulations in the field of Synthetic Training Devices of the aeroplane type to be used, in the preceding 90 days.

(2) Copilote Un copilote n'est pas désigné pour exercer aux commandes lors des décollages et atterrissages s'il n'a pas exercé dans les 90 jours qui précèdent, en tant que PIC ou en tant que copilote aux commandes, lors d'un décollage et d'un atterrissage sur le type d'avion sur lequel il exerce ou sur un simulateur de vol agréé conformément à la réglementation en vigueur dans le domaines des appareils de simulation pour l'entraînement.


(b) not less than one year thereafter each operator may be required by the competent authority to remove marginally compliant aeroplanes from their fleet at an annual rate of not more than 20% of that operator’s fleet of aeroplanes serving that airport.

(b) au minimum un an à compter de ce moment, l'autorité compétente peut exiger de chaque exploitant qu'il retire de sa flotte les avions qui présentent une faible marge de conformité, à un rythme annuel qui ne dépasse pas 20% du nombre d'aéronefs présentant une faible marge de conformité qui sont utilisés par cet exploitant dans cet aéroport.


(b) not less than one year thereafter each operator may be required by the competent authority to remove marginally compliant aeroplanes from their fleet at an annual rate of not more than 25 % of the movements of that operator’s initial fleet of marginally compliant aeroplanes serving that airport.

(b) au minimum un an à compter de ce moment, l'autorité compétente peut exiger de chaque exploitant qu'il retire de sa flotte les avions qui présentent une faible marge de conformité, à un rythme annuel qui ne dépasse pas 25% des mouvements du nombre initial d'aéronefs présentant une faible marge de conformité qui sont utilisés par cet exploitant dans cet aéroport.


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not less than six months thereafter, each operator may be required to reduce the number of movements of his marginally compliant aeroplanes serving that airport at an annual rate of not more than 20% of the initial total number of these movements.

au minimum six mois à compter de ce moment, chaque exploitant peut être tenu de réduire le nombre de mouvements de ses aéronefs présentant une faible marge de conformité qui sont utilisés dans cet aéroport, à un rythme annuel qui ne dépasse pas 20% du nombre initial total de ces mouvements.


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