Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic power supply
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Ensure power supply for the tram system
Ensure tram system power supply
Ferry-boat Liner
HF power supply inverter
High frequency power supply inverter
Hovercraft
Maintain electric equipment
Maintain electrical equipment
Maintain tramline power supply
Maintain tramway power supply
Maintaining electrical equipment
Power failure
Power outage
Power supply failure
Power supply of analog trunk
Power supply of analogue trunk
Ship's power plant
Ship's power supply
Surf-board Windsurfer
Test and maintain power supply
Yacht

Traduction de «ship's power supply » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




ensure power supply for the tram system | maintain tramway power supply | ensure tram system power supply | maintain tramline power supply

assurer l'alimentation électrique du système de tramway


machinery, industrial equipment, ships and aircraft logistics manager | trainee machinery, industrial equipment, ships and aircraft distribution manager | machinery, industrial equipment, ships and aircraft distribution manager | machinery, industrial equipment, ships and aircraft supply chain planner

responsable de la logistique distribution de machines, équipements industriels, navires et aéronefs


HF power supply inverter | high frequency power supply inverter

convertisseur haute fréquence | convertisseur HF


power supply of analog trunk | power supply of analogue trunk

alimentation d'un circuit analogique




power failure | power outage | power supply failure

panne d'alimentation


maintain electric equipment | maintaining electrical equipment | maintain electrical equipment | test and maintain power supply

entretenir des équipements électriques


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
46. Every ship of 150 tons or more that is engaged on an international voyage shall be fitted with a daylight signalling lamp, or other means, that can be used to communicate by light signals during the day and the night using a source of electrical power not solely dependent on the ship’s power supply.

46. Tout navire de 150 tonneaux ou plus qui effectue un voyage international doit être muni d’un fanal de signalisation de jour, ou d’autres moyens, permettant de communiquer, de jour comme de nuit, au moyen de signaux lumineux alimentés par une source d’énergie électrique ne dépendant pas uniquement de l’alimentation en énergie du navire.


55. Every ship of 500 tons or more that is engaged on a foreign voyage or a home-trade voyage, Class I, II or III, shall be fitted with a daylight signalling lamp, or other means, that can be used to communicate by light signals during the day and the night using a source of electrical power not solely dependent on the ship’s power supply.

55. Tout navire de 500 tonneaux ou plus qui effectue un voyage de long cours ou un voyage de cabotage, classes I, II ou III, doit être muni d’un fanal de signalisation de jour, ou d’autres moyens, permettant de communiquer, de jour comme de nuit, au moyen de signaux lumineux alimentés par une source d’énergie électrique ne dépendant pas uniquement de l’alimentation en énergie du navire.


(b) stored mechanical power that is independent of the ship’s power supply.

b) soit au moyen de l’énergie mécanique accumulée qui est indépendante de l’approvisionnement du navire en énergie.


38. Every ship of more than 150 tons that is engaged on an international voyage shall be fitted with a daylight signalling lamp capable of being operated independently of the ship’s main power supply.

38. Tout navire de plus de 150 tonneaux qui effectue un voyage international doit être muni d’un fanal de signalisation de jour pouvant fonctionner indépendamment de la source principale d’alimentation en énergie du navire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40 (1) Every ship shall be fitted with a properly adjusted standard magnetic compass, or other means, independent of any power supply, that can be used to determine the ship’s heading and display it at the main steering position.

40 (1) Tout navire doit être muni d’un compas-étalon magnétique correctement compensé, ou d’autres moyens, indépendant de toute source d’alimentation en énergie et permettant d’en déterminer le cap et de l’afficher au poste de gouverne principal.


In this regard the Commission is analysing the contributions of all stakeholders which deal with emissions trading and shipping, renewable forms of energy such as wind and solar power for ships, land-based power supply for ships in ports, offshore wind energy, ship dismantling and others.

Dans ce domaine, la Commission analyse les contributions de tous les acteurs ayant trait à l’échange des droits d’émission et à la navigation, aux formes d’énergie renouvelables, comme le vent et le soleil, pour les navires, à l’approvisionnement en électricité provenant de la terre lorsque les navires sont dans les ports, en énergie éolienne en mer, au démantèlement des navires, etc.


In this regard the Commission is analysing the contributions of all stakeholders which deal with emissions trading and shipping, renewable forms of energy such as wind and solar power for ships, land-based power supply for ships in ports, offshore wind energy, ship dismantling and others.

Dans ce domaine, la Commission analyse les contributions de tous les acteurs ayant trait à l’échange des droits d’émission et à la navigation, aux formes d’énergie renouvelables, comme le vent et le soleil, pour les navires, à l’approvisionnement en électricité provenant de la terre lorsque les navires sont dans les ports, en énergie éolienne en mer, au démantèlement des navires, etc.


Emissions trading in shipping, renewable forms of energy such as wind and solar power for ships, land-based power supply for ships in ports, offshore wind energy and others must more strongly determine the European policy agenda in future.

Les échanges de quotas d'émissions dans le transport maritime, les énergies renouvelables, telles que l'énergie éolienne et l'énergie solaire, pour la propulsion des navires, l'approvisionnement énergétique des navires à quai à partir de la terre, l'énergie éolienne produite en mer et d'autres types d'énergie doivent imprimer plus fortement leur marque sur l'ordre du jour futur de la politique européenne.


58. Calls on the Member States and the Commission, in view of the air pollution in many port cities and regions, to significantly increase incentives for the use of land-based power supplies to ships in port when this is cost-effective and results in environmental benefits; calls, therefore, for Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity to be revised in order that those Member States taking advantage of tax-free bunker oil, as provided for by Article 14 of that Directive, be obliged to exempt land-based electricity from t ...[+++]

58. invite les États membres et la Commission, compte tenu de la pollution atmosphérique de nombreuses villes et régions portuaires, à renforcer notablement les mesures incitatives pour le ravitaillement énergétique des navires à quai à partir de la terre, lorsque cela est économique et qu'il en résulte des avantages environnementaux; demande, par conséquent, que la directive 2003/96/CE du Conseil du 27 octobre 2003 restructurant le cadre communautaire de taxation des produits énergétiques et de l'électricité soit révisée, afin que l ...[+++]


56. Calls on the Member States and the Commission, in view of the air pollution in many port cities and regions, to significantly to increase incentives for land-based power supplies to ships in port when this is cost-effective and results in environmental benefits; calls, therefore, for Council Directive 2003/96/EC of 27 October 2003 restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity to be revised in order that those Member States taking advantage of tax-free bunker oil ,as provided for by Article 14 of that Directive, would be obliged to exempt land-based electricity from tax ...[+++]

56. invite les États membres et la Commission, compte tenu de la pollution atmosphérique de nombreuses villes et régions portuaires, à renforcer notablement les mesures incitatives pour le ravitaillement énergétique des navires à quai à partir de la terre, lorsque cela est économique et qu'il en résulte des avantages environnementaux; demande, par conséquent, que la directive 2003/96/CE du Conseil du 27 octobre 2003 restructurant le cadre communautaire de taxation des produits énergétiques et de l'électricité soit révisée, afin que l ...[+++]


w