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ASI
Airspeed
Airspeed and Mach indicator
Airspeed bug
Airspeed gauge
Airspeed index marker
Airspeed indicator
Airspeed indicator reading
Airspeed input
Airspeed input data
Airspeed machmeter
Airspeed meter reading
Airspeed reminder bug
Airspeed set index marker
CAS
Calibrated airspeed
Chase the airspeed
Hunt the airspeed
Mach indicator
RAS
Rectified airspeed
True air speed
True airspeed

Traduction de «the airspeed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
chase the airspeed [ hunt the airspeed ]

chasser la vitesse


airspeed set index marker [ airspeed index marker | airspeed reminder bug | airspeed bug ]

curseur de vitesse [ index de vitesse ]


airspeed bug | airspeed set index marker | airspeed reminder bug

curseur de vitesse


calibrated airspeed | rectified airspeed | CAS [Abbr.] | RAS [Abbr.]

vitesse conventionnelle | vitesse corrigée | vitesse rectifiée


airspeed indicator reading | airspeed meter reading

lecture d'anémomètre


airspeed and Mach indicator | airspeed machmeter

anémomètre | badin


airspeed input data | airspeed input

données d'entrée de vitesse


airspeed indicator | ASI | airspeed gauge

anémomètre | indicateur de vitesse | badin | ASI | indicateur de vitesse air


Mach/airspeed indicator [ airspeed/Mach indicator | Mach indicator ]

anémo-machmètre [ anémomètre-machmètre | anémomachmètre ]


airspeed (1) | true airspeed (2) | true air speed (3)

vitesse vraie | vitesse de vol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Variation in true airspeed: if the average true airspeed at cruising level between reporting points varies or is expected to vary by plus or minus 5 per cent of the true airspeed, from that given in the flight plan, the appropriate air traffic services unit shall be so informed.

variation de la vitesse vraie: si la vitesse vraie moyenne au niveau de croisière, entre points de compte rendu, diffère ou risque de différer de plus ou moins 5 % par rapport à la valeur indiquée dans le plan de vol, l’organisme compétent des services de la circulation aérienne en est avisé.


For VFR flights a speed limitation of 250 kts indicated airspeed (IAS) applies below 3 050 m (10 000 ft) AMSL, except where approved by the competent authority for aircraft types, which for technical or safety reasons, cannot maintain this speed.

Dans le cas des vols VFR, une limitation de la vitesse air indiquée (IAS) à 250 kts s'applique en dessous de 3 050 m (10 000 ft) AMSL, sauf dans les cas approuvés par l'autorité compétente pour les types d'aéronef qui, pour des raisons techniques ou liées à la sécurité, ne peuvent maintenir cette vitesse.


For VFR flights a speed limitation of 250 kts indicated airspeed (IAS) applies below 3 050 m (10 000 ft) AMSL, except where approved by the competent authority for aircraft types, which for technical or safety reasons, cannot maintain this speed.

Dans le cas des vols VFR, une limitation de la vitesse air indiquée (IAS) à 250 kts s’applique en dessous de 3 050 m (10 000 ft) AMSL, sauf dans les cas approuvés par l’autorité compétente pour les types d’aéronef qui, pour des raisons techniques ou liées à la sécurité, ne peuvent maintenir cette vitesse.


(3) If the minimum safe airspeed for the flight configuration of an aircraft is greater than the airspeed referred to in subsection (1), the aircraft shall be operated at the minimum safe airspeed.

(3) L’aéronef dont la vitesse minimale de sécurité, selon sa configuration de vol, est supérieure à la vitesse visée au paragraphe (1) doit être utilisé à sa vitesse minimale de sécurité.


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(d) in the case of a flight plan, the true airspeed at the cruising altitude or cruising flight level, where the change intended is five per cent or more of the true airspeed specified in the IFR flight plan; or

d) dans le cas d’un plan de vol, la vitesse vraie à l’altitude de croisière ou au niveau de vol de croisière, lorsque la modification prévue correspond à cinq pour cent ou plus de la vitesse vraie indiquée dans le plan de vol IFR;


(2) A person may operate an aircraft at an indicated airspeed greater than the airspeeds referred to in subsection (1) if the aircraft is being operated in accordance with a special flight operations certificate – special aviation event issued pursuant to section 603.02.

(2) Il est permis d’utiliser un aéronef à une vitesse indiquée supérieure à celles visées au paragraphe (1) lorsque l’aéronef est utilisé aux termes d’un certificat d’opérations aériennes spécialisées — manifestation aéronautique spéciale délivré en vertu de l’article 603.02.


(b) an alternate source of static pressure for the altimeter and the airspeed and vertical speed indicators;

b) une source auxiliaire de pression statique pour l’altimètre, l’indicateur de vitesse et le variomètre;


The TBS support tool shall provide automatic monitoring and alerting on non-conformant final approach airspeed behaviour, automatic monitoring and alerting of separation infringement and automatic monitoring and alerting for the wrong aircraft being turned on to a separation indicator

L'outil d'aide au TBS doit assurer une surveillance et une alerte automatiques en cas de comportement non conforme de la vitesse air lors de l'approche finale, une surveillance et une alerte automatiques en cas d'infraction aux règles d'espacement et une surveillance et une alerte automatiques en cas d'assignation erronée d'un aéronef à un indicateur d'espacement.


by 7 June 2020 at the latest, aircraft with a maximum certified take-off mass exceeding 5 700 kg or having a maximum cruising true airspeed capability greater than 250 knots, operating flights referred to in Article 2(2), with an individual certificate of airworthiness first issued before 8 June 2016 are equipped with secondary surveillance radar transponders having, in addition to the capabilities set out in Part A of Annex II, the capabilities set out in Part B of that Annex;

le 7 juin 2020 au plus tard, les aéronefs ayant une masse maximale certifiée au décollage supérieure à 5 700 kg ou ayant une capacité maximale de vitesse vraie au niveau de vol de croisière supérieure à 250 nœuds, assurant des vols visés à l'article 2, paragraphe 2, et dont le certificat de navigabilité individuel a été délivré pour la première fois avant le 8 juin 2016, soient équipés de transpondeurs SSR dotés, en plus des capacités prévues dans la partie A de l'annexe II, des capacités prévues dans la partie B de ladite annexe;


Perhaps General Deschamps would want to expand on the capability of the aircraft and the airspeed.

Peut-être que le général Deschamps pourrait parler davantage de la capacité et de la vitesse de l'appareil.




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'the airspeed' ->

Date index: 2023-03-22
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