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Apprentice training center
Apprentice training centre
Apprentice training program
Apprenticeship
Apprenticeship agreement
Apprenticeship centre
Apprenticeship contract
Apprenticeship or occupational training program
Apprenticeship or professional training program
Apprenticeship program
Apprenticeship training
Apprenticeship training agreement
Apprenticeship training center
Apprenticeship training program
Articles of apprenticeship
Contract of apprenticeship
Indenture
Indentured apprenticeship
Practical training
Practicum
Regional Training Centre for Sea Activities
Training agreement
Training contract
Training period

Traduction de «trained under apprenticeship » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
apprenticeship or professional training program [ apprenticeship or occupational training program ]

programme d'apprentissage ou de formation professionnelle


apprenticeship training center [ apprentice training centre | apprentice training center | apprenticeship centre ]

centre d'apprentissage [ centre de formation d'apprentis ]


apprentice training program | apprenticeship training program | apprenticeship program

programme d'apprentissage


European pathway for work-linked training and apprenticeship

parcours européen de formation en alternance


Regional Centre for Maritime Training and Apprenticeship [ Regional Training Centre for Sea Activities ]

Centre régional de l'enseignement et de l'apprentissage maritimes [ CREAM | Centre régional d'apprentissage maritime ]


indentured apprenticeship | contract of apprenticeship | training agreement | indenture | apprenticeship training agreement

contrat d'apprentissage


apprenticeship agreement | apprenticeship contract | training contract

contrat d'apprentissage




practical training | articles of apprenticeship | practicum | training period

stage


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
78. Calls on the EIB to pay special attention to the first pillar criterion of contribution to growth and employment, and in particular to youth employment, when selecting its projects under the three-pillar assessment method; stresses the importance of jobs, training and apprenticeships for young people as part of a move towards a sustainable, job-creating model;

78. invite la BEI à porter une attention particulière au critère du premier pilier, à savoir la contribution à la croissance et à l'emploi, notamment à l'emploi des jeunes, lors du choix de ses projets selon la méthode d'évaluation en trois piliers; souligne l'importance de l'emploi, de la formation et de l'apprentissage des jeunes pour le passage à un modèle durable et créateur d'emplois;


18. Calls on the EIB to pay special attention to the first pillar criterion of contribution to growth and employment, and in particular to youth employment, when selecting its projects under the three-pillar assessment method; stresses the importance of jobs, training and apprenticeships for young people as part of a move towards a sustainable, job-creating model;

18. invite la BEI à porter une attention particulière au critère du premier pilier, à savoir la contribution à la croissance et à l'emploi, notamment à l'emploi des jeunes, lors du choix de ses projets selon la méthode d'évaluation en trois piliers; souligne l'importance de l'emploi, de la formation et de l'apprentissage des jeunes pour le passage à un modèle durable et créateur d'emplois;


78. Calls on the EIB to pay special attention to the first pillar criterion of contribution to growth and employment, and in particular to youth employment, when selecting its projects under the three-pillar assessment method; stresses the importance of jobs, training and apprenticeships for young people as part of a move towards a sustainable, job-creating model;

78. invite la BEI à porter une attention particulière au critère du premier pilier, à savoir la contribution à la croissance et à l'emploi, notamment à l'emploi des jeunes, lors du choix de ses projets selon la méthode d'évaluation en trois piliers; souligne l'importance de l'emploi, de la formation et de l'apprentissage des jeunes pour le passage à un modèle durable et créateur d'emplois;


In Greece a roadmap on vocational education and training, which is part of the Memorandum of Understanding under the economic adjustment programme, is intended to increase the number and the quality of apprenticeships and the provision of vocational training.

En Grèce, la Feuille de route en matière d’enseignement et de formation professionnels (EFP), qui fait partie du protocole d’entente conclu dans le cadre du programme d’ajustement économique, a pour finalité d’accroître le nombre et la qualité des possibilités d’apprentissage et de renforcer les filières de formation professionnelle.


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Key focus areas under the 2016 European Semester were active labour market policies, early school-leaving, better access to education and training to vulnerable groups, the relevance of education for labour market needs, work-based learning and apprenticeships and targeted support to young people who are not in employment, education or training.

Les principaux domaines prioritaires ciblés par le Semestre européen 2016 étaient les politiques actives du marché du travail, l’abandon scolaire prématuré, l’amélioration de l’accès à l’éducation et à la formation pour les groupes vulnérables, l’adéquation de l'éducation par rapport aux besoins du marché du travail, la formation et l’apprentissage en entreprise et un soutien ciblé aux jeunes ne travaillant pas et ne suivant ni études ni formation.


Most Member States took measures to improve their vocational education and training systems (VET) to better reflect the needs of the labour market (Belgium, the Czech Republic, Denmark, Estonia, Spain, France, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, the Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Sweden and the United Kingdom, in general linked to their Youth Guarantee scheme and commitments taken under the European Alliance for Apprenticeships. Several countries ...[+++]

La plupart des États membres ont pris des mesures destinées à améliorer leurs systèmes d’EFP afin de mieux prendre en compte les besoins du marché du travail (Belgique, République tchèque, Danemark, Estonie, Espagne, France, Hongrie, Irlande, Italie, Lettonie, Lituanie, Pays-Bas, Pologne, Portugal, Roumanie, Slovaquie, Suède et Royaume-Uni). En général, ces mesures sont liées aux dispositifs nationaux de la GJ, de même qu’aux engagements pris au titre de l’alliance européenne pour l’apprentissage. Plusieurs pays ont révisé le cadre législatif régissant leur système d’EFP (Danemark, Grèce, Espagne, France, Hongrie, Irlande, Portugal, Slov ...[+++]


The children of a national of a Member State who is or has been employed in the territory of another Member State shall be admitted to that State’s general educational, apprenticeship and vocational training courses under the same conditions as the nationals of that State, if such children are residing in its territory.

Les enfants d’un ressortissant d’un État membre qui est ou a été employé sur le territoire d’un autre État membre sont admis aux cours d’enseignement général, d’apprentissage et de formation professionnelle dans les mêmes conditions que les ressortissants de cet État, si ces enfants résident sur son territoire.


36. Supports the aim of reducing the global volume of aid to enterprises, but points to the usefulness of certain types of aid in offsetting shortcomings in the market, such as aid for research and development, for training, particularly professional training and apprenticeship, for advisory services and for economic development assistance for enterprises; considers it vital to make industry more attractive to young people, for example through aid for research and development and information on industrial trades and skills together w ...[+++]

36. soutient l'objectif de réduction du volume global des aides aux entreprises, mais rappelle l'utilité de certaines aides pour pallier certaines carences du marché, telles que les aides à la RD, à la formation, en particulier la formation et l'apprentissage professionnels, ainsi que celles au conseil et à l'accompagnement du développement économique des entreprises; estime indispensable de développer l'attractivité de l'industrie auprès des jeunes grâce à des aides à la RD par exemple ainsi que d'informer sur les métiers et les savoir-faire industriels, s'accompagnant d'une politique européenne de reconnaissance des qualifications et ...[+++]


36. Supports the aim of reducing the global volume of aid to enterprises, but points to the usefulness of certain types of aid in offsetting shortcomings in the market, such as aid for research and development, for training, particularly professional training and apprenticeship, for advisory services and for economic development assistance for enterprises; considers it vital to make industry more attractive to young people, for example through aid for research and development and information on industrial trades and skills together w ...[+++]

36. soutient l’objectif de réduction du volume global des aides aux entreprises, mais rappelle l’utilité de certaines aides pour pallier certaines carences du marché, telles que les aides à la RD, à la formation, en particulier la formation et l’apprentissage professionnels, ainsi que celles au conseil et à l’accompagnement du développement économique des entreprises; estime indispensable de développer l'attractivité de l'industrie auprès des jeunes grâce à des aides à la RD par exemple ainsi que d'informer sur les métiers et les savoir-faire industriels, s'accompagnant d'une politique européenne de reconnaissance des qualifications et ...[+++]


EUROPASS-Training: document proving that the holder has completed one or more periods of work-linked training or apprenticeship in another Member State under the conditions set out in the Decision.

EUROPASS-Formation [EN]: document établissant que son possesseur a accompli une ou plusieurs périodes de formation en alternance, dont l'apprentissage dans un autre État membre dans les conditions définies par la décision.


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