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Aircraft dispatcher
Aircraft familiarization flight
Aircraft flight control system characteristics
Aircraft flight control systems
Aircraft information expediter
Airline dispatcher
Complete procedures required for aircraft flights
Comply with required procedures for aircraft flights
Flight by State aircraft
Flight information expediter
Meteorological information for aircraft in flight
New Zealand Service Aircraft Over-Flight Regulations
State flight
Systems used to control aircraft movement
Systems used to control flight of aeroplanes

Traduction de «another aircraft in flight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Collision of powered aircraft with another aircraft in flight

collision entre un avion motorisé avec un autre avion en vol


Collision of aircraft with another aircraft, while in transit, occupant of other powered aircraft injured

collision d'un avion avec un autre avion, pendant le transit, passager d'un autre avion motorisé blessé


Collision of aircraft with another aircraft, while in transit, occupant of military aircraft injured

collision d'un avion avec un autre avion, pendant le transit, passager d'un avion militaire blessé




aircraft information expediter | airline dispatcher | aircraft dispatcher | flight information expediter

régulateur de vols | régulateur de vols/régulatrice de vols | régulatrice de vols


meteorological information for aircraft in flight

renseignements météorologiques destinés aux aéronefs en vol | VOLMET [Abbr.]




New Zealand Service Aircraft Over-Flight Regulations [ Regulations respecting flights of New Zealand service aircraft over Canadian territory ]

Règlement sur le survol par les aéronefs militaires de la Nouvelle-Zélande [ Règlement concernant le survol du territoire canadien par les aéronefs militaires de la Nouvelle-Zélande ]


comply with required procedures for aircraft flights | undertake procedures to meet requirements for aircraft flights | complete procedures required for aircraft flights | undertake procedures to meet aircraft flight requirements

entreprendre des procédures pour répondre aux exigences de vol des avions


aircraft flight control system characteristics | systems used to control flight of aeroplanes | aircraft flight control systems | systems used to control aircraft movement

systèmes de commande de vol d'un avion
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Subject to subsection (3), the pilot-in-command of an aircraft shall ensure that the aircraft is operated at a cruising altitude or cruising flight level appropriate to the track, as set out in the table to this section, unless the pilot-in-command is assigned another altitude or flight level by an air traffic control unit and the aircraft is operated in level cruising flight

(2) Sous réserve du paragraphe (3), le commandant de bord d’un aéronef doit s’assurer que l’aéronef est utilisé à une altitude de croisière ou au niveau de vol de croisière appropriés à la route selon le tableau du présent article, à moins qu’une unité de contrôle de la circulation aérienne ne lui ait assigné une altitude ou un niveau de vol autre, lorsque l’aéronef est en vol de croisière en palier :


8.2 (1) For the purposes of section 60 of the Act and subject to section 8.3, approval of the Agency is required before a person may provide all or part of an aircraft, with a flight crew, to a licensee for the purpose of providing an air service pursuant to the licensee’s licence and before a licensee may provide an air service using all or part of an aircraft, with flight crew, provided by another person.

8.2 (1) Pour l’application de l’article 60 de la Loi, la fourniture de tout ou partie d’un aéronef, avec équipage, à un licencié en vue de la prestation d’un service aérien conformément à sa licence et la fourniture, par un licencié, d’un service aérien utilisant tout ou partie d’un aéronef, avec équipage, appartenant à un tiers sont, sous réserve de l’article 8.3, assujetties à l’autorisation préalable de l’Office.


27.1 (1) Every person on an aircraft in flight is justified in using as much force as is reasonably necessary to prevent the commission of an offence against this Act or another Act of Parliament that the person believes on reasonable grounds, if it were committed, would be likely to cause immediate and serious injury to the aircraft or to any person or property therein.

27.1 (1) Toute personne se trouvant à bord d’un aéronef en vol est fondée à employer la force raisonnablement nécessaire pour empêcher la perpétration d’une infraction à la présente loi ou à une autre loi fédérale qu’elle croit, pour des motifs raisonnables, susceptible de causer des blessures immédiates et graves aux personnes à son bord ou des dommages immédiats et graves à l’aéronef ou aux biens à son bord.


501.03 The owner of a Canadian aircraft shall submit the Annual Airworthiness Information Report to the Minister by not later than the anniversary of the day on which the aircraft’s flight authority was issued or another date agreed on, beforehand, by the owner and the Minister.

501.03 Le propriétaire d’un aéronef canadien présente le rapport annuel d’information sur la navigabilité aérienne au ministre au plus tard à la date d’anniversaire de l’autorité de vol délivrée à l’égard de l’aéronef en cause ou à une autre date sur laquelle le propriétaire et le ministre se sont entendus au préalable.


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(h) general tracks and areas of operation of any aircraft, the aircraft speed, flight altitudes and temperature at flight altitude, all with accuracy consistent with the instrumentation normally available in the aircraft and with the attendant ground facilities, and the time of special operation of the aircraft and facilities while actually engaged in weather modification procedures to within ±5 minutes;

h) routes et zones générales d’exploitation d’un aéronef, sa vitesse, son altitude de vol, la température à l’altitude de vol, avec autant de précision que le permettent les appareils de bord normalement disponibles ainsi que les installations terrestres connexes, et la durée d’exploitation spéciale de l’aéronef et des installations pour les activités visant à modifier le temps, avec une précision de ± 5 minutes;


augmented flight crew” means a flight crew which comprises more than the minimum number required to operate the aircraft, allowing each flight crew member to leave the assigned post, for the purpose of in-flight rest, and to be replaced by another appropriately qualified flight crew member;

“équipage de conduite renforcé”, un équipage de conduite dont le nombre de membres est supérieur au nombre minimal requis pour l’exploitation de l’aéronef, permettant à chaque membre de l’équipage de conduite de quitter son poste et d’être remplacé par un autre membre de l’équipage de conduite ayant la qualification appropriée, en vue de prendre un temps de repos en vol;


Is the expression cancellation, which is defined in Article 2(l) of Regulation No 261/2004, (1) to be interpreted as meaning that in a situation such as that in the present case it also applies where, although the flight departed under the original flight number, it was not a non-stop flight as originally planned but involved a stopover scheduled before departure, and another aircraft and airline company were used in a sub-charter arrangement?

La notion d’annulation, définie à l’article 2, sous l), du règlement (CE) no 261/2004 (1), doit-elle être interprétée en ce sens que, dans une situation comme celle en cause dans la présente procédure, elle couvre également le cas où le vol, bien que parti sous le numéro de vol initial, n’a pas été effectué comme prévu initialement en tant que vol «non-stop», mais au contraire avec une escale programmée avant le décollage ainsi qu’avec un autre aéronef et une autre compagnie aérienne en sous-affrètement ?


Checked baggage that comes from a non-Community airport and is transferred at a Community airport to another aircraft proceeding on an intra-Community flight is to be controlled at the airport of destination of the intra-Community flight.

Les bagages de soute qui arrivent d'un aéroport non communautaire et qui sont transbordés dans un aéroport communautaire sur un autre avion effectuant un vol intracommunautaire, sont contrôlés à l'aéroport d'arrivée du vol intracommunautaire.


1. hold baggage arriving at a Community airport on board an aircraft coming from a non-Community airport and transferred, at that Community airport, to another aircraft proceeding on an intra-Community flight shall be carried out at the airport of arrival of the intra-Community flight, provided the latter airport is an international Community airport;

1) bagages de soute arrivant dans un aéroport communautaire à bord d'un aéronef provenant d'un aéroport non communautaire et transbordés, dans cet aéroport communautaire, sur un autre aéronef effectuant un vol intracommunautaire, sont effectués à l'aéroport d'arrivée du vol intracommunautaire, pour autant que celui-ci soit un aéroport communautaire à caractère international;


Checked baggage that comes from a non-Community airport and is transferred at a Community airport to another aircraft proceeding on an intra-Community flight is to be controlled at the airport of destination of the intra-Community flight.

Les bagages de soute qui arrivent d'un aéroport non communautaire et qui sont transbordés dans un aéroport communautaire sur un autre avion effectuant un vol intracommunautaire, sont contrôlés à l'aéroport d'arrivée du vol intracommunautaire.




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Date index: 2023-05-07
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