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Automobile
Automobile accessory
Automobile accident
Automobile car
Automobile carrier
Automobile industry
Automobile manufacture
Automotive engineering
Car
Carry out investigations of automobile accidents
Clean automobiles
Clean road vehicles
Cleanse automobiles
Conduct road accident investigations
Constructing automobiles
Engineering of automotives
Engineering of vehicles
Investigate car accidents
Investigate road accidents
Light fraction from automobile shredding
Motor car
Motor industry
Motor vehicle industry
PAS-system
Personal automobile
Private car
Public automobile service system
Public automobile system
Tourist vehicle
Vehicle parts
Vehicle technology
Wash vans

Traduction de «automobile » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
clean automobiles | wash vans | clean road vehicles | cleanse automobiles

nettoyer des véhicules routiers


automobile car | automobile carrier

fourgon-porte-autos




PAS-system | public automobile service system | public automobile system

système de voitures banalisées


motor vehicle industry [ automobile manufacture | motor industry | Vehicle technology(STW) | automobile industry(UNBIS) ]

industrie automobile [ construction automobile ]


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobile [ véhicule automobile | voiture | voiture automobile | voiture de tourisme | voiture particulière ]


constructing automobiles | engineering of automotives | automotive engineering | engineering of vehicles

ingénierie automobile


light fraction from automobile shredding

fractions légères provenant du découpage des automobiles


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

enquêter sur des accidents de la route


vehicle parts [ automobile accessory ]

équipement de véhicule [ accessoire automobile ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
From Montreal Automobile Dealers Corporation: Jacques Béchard, President and C.E.O., " Corporation des Concessionnaires d'Automobiles du Québec" ; Gilles Richard, Former President, " Corporation des Concessionnaires d'Automobiles de Montréal" and President, Circuit Mercury (1977) Ltd.; Jean-Paul Lalonde, Vice-President, " Corporation des Concessionnaires d'Automobiles de Montréal" and President, Contact Pontiac Buick Inc.; Roxanne Longpré, Executive Vice-President, " Corporation des Concessionnaires d'Automobiles de Montréal" .

De la Corporation des concessionnaires automobiles de Montréal : Jacques Béchard, président directeur-général; Gilles Richard, président sortant, et président de Le Circuit Mercury (1977) Ltée; Jean-Paul Lalonde, vice-président et président de Contact Pontiac Buick Inc.; Roxanne Longpré, vice-présidente exécutive. De la Corporation canadienne de financement Limitée : Paul J. Lowenstein, président.


In 1998, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2008 and, in 1999, the Japanese Automobile Manufacturers' Association (JAMA) and the Korean Automobile Manufacturers' Association (KAMA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2009.

En 1998, l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA) s'est engagée à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO/km d'ici à 2008; par ailleurs, en 1999, l'Association des constructeurs japonais d'automobiles (JAMA) et l'Association des constructeurs coréens d'automobiles (KAMA) se sont engagées à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO/km d'ici à 2009.


9. Developing clean technologies for cars and construction. To support innovation in manufacturing, in particular in the construction industry and the automobile sector which have recently seen demand plummet as a result of the crisis and which also face significant challenges in the transition to the green economy, the Commission proposes to launch 3 major partnerships between the public and private sectors: In the automobile sector, a 'European green cars initiative', involving research on a broad range of technologies and smart energy infrastructures essential to achieve a breakthrough in the use of renewable and non-polluting energy ...[+++]

9. Développer des technologies propres dans les domaines de l’automobile et de la construction Afin de soutenir l'innovation dans l'industrie manufacturière, en particulier dans les secteurs de la construction et de l'automobile, qui ont vu récemment la demande s'effondrer à la suite de la crise et qui doivent également relever des défis importants pour passer à l'économie verte, la Commission propose de lancer 3 grands partenariats entre les secteurs public et privé: dans le secteur automobile, une «initiative européenne en faveur des voitures vertes» associant la recherche sur un vaste éventail de technologies et des infrastructures én ...[+++]


41 Further, as the Commission correctly states, it is clear from the case-law of the Court that the Community institutions are not subject to any general obligation to inform the persons to whom their measures are addressed of the judicial remedies available or to any obligation to state the time-limits applicable to them (see, to that effect, the order in Case C‑153/98 P Guérin automobiles v Commission [1999] ECR I‑1441, paragraph 15).

En outre, ainsi que le relève à juste titre la Commission, il ressort de la jurisprudence de la Cour qu’il n’existe à la charge des institutions communautaires ni une obligation générale d’informer les destinataires de leurs actes des voies de recours disponibles ni une obligation d’indiquer les délais applicables dans lesquels celles-ci peuvent être exercées (voir, en ce sens, ordonnance du 5 mars 1999, Guérin automobiles/Commission, C‑153/98 P, Rec. p. I‑1441, point 15).


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The Commission agrees that the legislative framework implementing the average new car fleet target will be designed so as to ensure competitively neutral and socially equitable and sustainable reduction targets which are equitable to the diversity of the European automobile manufacturers and avoid any unjustified distortion of competition between automobile manufacturers.

La Commission reconnaît qu’il conviendra de concevoir le cadre législatif pour la moyenne du parc des voitures neuves de manière à assurer des objectifs de réduction neutres du point de vue de la concurrence et équitables socialement et durables qui soient équitables au vu de la diversité des constructeurs européens d’automobiles et évitent toutes distorsions de la concurrence injustifiées entre constructeurs.


131. Finally, with regard to mention of the time-limits and means of redress in the contested decision, it has to be found that no express provision of Community law imposes on the institutions any general obligation to inform the addressees of measures of the judicial remedies available or of the time-limits for availing themselves thereof (order in Case C‑153/98 P Guérin Automobiles v Commission [1999] ECR I‑1441, paragraphs 13 and 15, and judgment in Case T‑145/98 ADT Projekt v Commission [2000] ECR II‑387, paragraph 210).

131 Enfin, concernant la mention des délais et voies de recours dans la décision attaquée, il y a lieu de relever qu’aucune disposition expresse du droit communautaire n’impose aux institutions une obligation générale d’informer les destinataires des actes des recours juridictionnels ouverts ni des délais dans lesquels ils peuvent être exercés (ordonnance de la Cour du 5 mars 1999, Guérin automobiles/Commission, C‑153/98 P, Rec. p. 1441, points 13 et 15 ; arrêt du Tribunal du 24 février 2000, ADT Projekt/Commission, T‑145/98, Rec. p. II‑387, point 210).


The Commission concluded agreements with ACEA (European Automobile Manufacturers Association ) in 1998, and with JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association ) and KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association ) in 1999.

La Commission a conclu en 1998 un accord avec l'ACEA (Association des constructeurs européens d'automobiles ). Les accords avec la JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association ) et avec la KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association ) ont été conclus en 1999.


First, I would like him to look into his crystal ball, so to speak, and tell me what the respective market shares will be in 20 years for the following: the electric automobile, the gasoline engine automobile, the hybrid automobile, and perhaps also the hydrogen-fuelled automobile, if that is in the cards.

Premièrement, j'aimerais qu'il me dise, en lisant un peu dans une boule de cristal, quelle sera, dans 20 ans, la part du marché de l'automobile à moteur électrique, celle de l'automobile à moteur à essence, celle de l'automobile hybride et peut-être aussi celle de l'automobile à moteur à hydrogène, si jamais c'était dans les cartons.


The Commission concluded agreements with ACEA (European Automobile Manufacturers Association ) in 1998, and with JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association ) and KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association ) in 1999 .

La Commission a conclu un accord avec l'ACEA (Association des constructeurs européens d'automobiles ) en 1998 , et avec la JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association ) et la KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association ) en 1999 .


The two Members of the Commission referred in particular to: - the Commission's communication of 4 November 1992 on industrial competitiveness and environmental protection, endorsed by the Council resolution of 3 December 1992, - the Commission's communication of 23 February 1994 on the European Union automobile industry, following which the Council, in its resolution of 22 April 1994, emphasized the need to further reduce the environmental problems related to the use of automobiles, - the Commission's work on the management of priority waste streams.

Les deux commissaires ont notamment rappelé: - la Communication de la Commission du 4 novembre 1992 sur la compétivité industrielle et la protection de l'environnement, confirmée par la Résolution du Conseil du 3 décembre 1992, - la Communication de la Commission du 23 février 1994 sur l'industrie automobile dans l'Union européenne, suite à laquelle le Conseil, par sa Résolution du 22 avril 1994, vient d'insister sur la nécessité de poursuivre l'effort de réduction des problèmes écologiques associés à l'utilisation des véhicules automobiles, - les travaux réalisés par la Commission dans le cadre de la gestion du flux prioritaire de déche ...[+++]


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