Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic safety belt
Automatic seat belt
Belt
Belt-safety harness
Belts
Body belt
Body safety belt
Brake mechanism
General-purpose safety belt
Head-rest
Industrial belt
Inflatable safety belt
Inflatable seat belt
Inflatable seatbelt
Life belt
National Seat Belt Safety Plan
Passive safety belt
Passive seat belt
Protective device
Rear-view mirror
Safety anchor plate
Safety belt
Safety device
Safety harness
Seat belt
Seat belt airbag
Seat belt safety anchor plate
Seatbelt airbag
Webbing
Webbing strap

Traduction de «belt-safety » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


body belt | body safety belt | industrial belt | life belt | safety belt

ceinture de travail


belt | belts | safety belt | seat belt | webbing | webbing strap

ceinture | ceinture de sécurité | courroie | courroie trapézoïdale


general-purpose safety belt | safety belt

ceinture de sécurité à usage général




seat belt safety anchor plate | safety anchor plate

plaque d'ancrage de ceinture de sécurité | plaque de boulonnage de sécurité


National Seat Belt Safety Plan

Programme national sur le port de la ceinture de sécurité


passive seat belt [ passive safety belt | automatic seat belt | automatic safety belt ]

ceinture de sécurité passive


seat belt airbag [ seatbelt airbag | inflatable seat belt | inflatable seatbelt | inflatable safety belt ]

coussin gonflable de ceinture de sécurité [ sac gonflable de ceinture de sécurité | coussin gonflable de ceinture | sac gonflable de ceinture | ceinture de sécurité gonflable | airbag de ceinture de sécurité | airbag de ceinture ]


safety device [ brake mechanism | head-rest | protective device | rear-view mirror | safety belt ]

dispositif de sécurité [ appui-tête | casque | ceinture de sécurité | dispositif de freinage | dispositif de protection | rétroviseur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation No 16 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of: I. Safety-belts, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems for occupants of power-driven vehicles — II. Vehicles equipped with safety-belts, safety-belt reminder, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems (OJ L 233, 9.9.2011, pp. 1–94)

Règlement n 16 de la Commission économique des Nations unies pour l’Europe (CEE-ONU) — Prescriptions uniformes concernant l’homologation des: I. Ceintures de sécurité, dispositifs de retenue, dispositifs de retenue pour enfants et dispositifs de retenue pour enfants Isofix, pour les occupants de véhicules à moteur — II. Véhicules équipés de ceintures de sécurité, témoin de port de ceinture, dispositifs de retenue, dispositifs de retenue pour enfants et dispositifs de retenue pour enfants Isofix (J O L 233 du 9.9.2011, p. 1-94)


80 (1) Safety belts, safety lines and life lines shall be of sufficient strength to support a load of 1 134 kg

80 (1) Les ceintures et les lignes de sécurité ainsi que les garde-corps doivent pouvoir supporter une charge de 1 134 kg.


(A) the requirement to fasten the passenger’s safety belt and, if any, the passenger’s shoulder harness and not to secure the infant in that safety belt or shoulder harness,

(A) l’obligation de boucler la ceinture de sécurité du passager et, s’il y en a une, la ceinture-baudrier du passager, et de ne pas retenir l’enfant en bas âge avec cette ceinture de sécurité ou cette ceinture-baudrier,


705.29 (1) Subject to subsection (2), flight crew members who are on flight deck duty shall remain at their duty stations with their safety belts fastened and, where the aircraft is below 10,000 feet ASL, with their safety belts, including their shoulder harnesses, fastened.

705.29 (1) Sous réserve du paragraphe (2), les membres d’équipage de conduite en service au poste de pilotage doivent demeurer à leur poste de membre d’équipage de conduite et boucler leur ceinture de sécurité et, dans le cas où l’aéronef est utilisé à moins de 10 000 pieds ASL, ils doivent boucler leur ceinture de sécurité, y compris leur ceinture-baudrier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2) Where the pilot-in-command directs that safety belts be fastened by illuminating the safety belt sign, a crew member is not required to comply with paragraph (1)(b)

(2) Dans les cas où le commandant de bord donne l’ordre de boucler la ceinture de sécurité au moyen de l’enseigne lumineuse, le membre d’équipage n’est pas tenu de se conformer à l’alinéa (1)b) dans les cas suivants :


6.3.7. If the vehicle is designed to accept other devices which do not enable the straps to be directly attached to belt anchorages without intervening sheaves, etc. or which require belt anchorages supplementary to those mentioned in paragraph 5.3, the safety-belt or an arrangement of wires, sheaves, etc. representing the equipment of the safety-belt, shall be attached by such a device to the belt anchorages in the vehicle and the belt anchorages shall be subjected to the tests prescribed in paragraph 6.4, as appropriate.

6.3.7. Si le véhicule est conçu pour recevoir d'autres dispositifs qui ne permettent pas de fixer directement les sangles aux ancrages sans utilisation de rouleaux intermédiaires, etc., ou qui nécessitent des ancrages additionnels à ceux visés au paragraphe 5.3, la ceinture ou un ensemble de câbles, rouleaux, etc., représentant l'équipement de la ceinture sont fixés par un tel dispositif aux ancrages sur le véhicule et les ancrages sont soumis aux essais prescrits au paragraphe 6.4 selon le cas.


‘Effective belt anchorage’ means the point used to determine conventionally, as specified in paragraph 5.4, the angle of each part of the safety-belt in relation to the wearer, that is, the point to which a strap would need to be attached to provide the same lie as the intended lie of the belt when worn, and which may or may not be the actual belt anchorage depending on the configuration of the safety-belt hardware at its attachment to the belt anchorage;

Par «ancrage effectif», le point utilisé pour déterminer conventionnellement, conformément aux dispositions du paragraphe 5.4, l'angle de chaque partie de la ceinture de sécurité par rapport au porteur, c'est-à-dire le point où une sangle devrait être fixée pour avoir une position identique à la position prévue de la ceinture lorsque celle-ci est utilisée, et qui peut correspondre ou non à l'ancrage réel, selon la configuration des pièces de fixation de la ceinture à l'endroit où celle-ci est fixée à l'ancrage;


Vehicles equipped with safety-belts, safety-belt reminder, restraint systems, child restraint systems and ISOFIX child restraint systems

des véhicules équipés de ceintures de sécurité, systèmes de retenue, dispositifs de retenue pour enfants et dispositifs de retenue pour enfants ISOFIX


The product concerned features outstanding properties and is used in a number of diverse applications such as tyre reinforcement, broad fabrics, conveyor belts, safety belt ropes, nets and geo-synthetic products.

Le produit concerné possède des propriétés exceptionnelles et est utilisé dans toutes sortes d’applications telles que le renforcement des pneumatiques, les tissus larges, les courroies transporteuses, les ceintures de sécurité, les cordes, les filets et les produits géosynthétiques.


The Commission will prepare in the next few weeks a Communication to the Council and the European Parliament outlining the following approach which it intends to take towards improving bus and coach safety. a) Safety Belts, Anchorages and Seat Strength An amendment to the safety belt directive to require mandatory fitting of 2-point belts on coaches will be proposed as soon as possible to a forthcoming meeting of the Committee responsible for adapting directives in the field of motor vehicles to technical progress.

La Commission établira, dans les prochaines semaines, une communication au Conseil et au Parlement européen donnant les grandes lignes de la politique qu'elle entend mener pour améliorer la sécurité des autobus et des autocars, et dont voici les éléments. a) Ceintures de sécurité, ancrages et résistance des sièges Une modification de la directive sur les ceintures de sécurité en vue de rendre obligatoire le placement de ceintures à deux points d'ancrage dans les autobus sera proposée au comité chargé de l'adaptation au progrès technique des directives dans le domaine des véhicules à moteur.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'belt-safety' ->

Date index: 2022-09-26
w