Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air navigation charge
Air navigation fees
Charges for air navigation services
Develop navigation routes for ships
En route navigation charge
En-route navigation charge
European Satellite Navigation System
GNSS
GPS
Galileo
Global Navigation Satellite System
Global positioning system
Navigation by satellite
Navigation charge
Navivation fee
Perform small vessel navigation
Performing navigation in a small vessel
Plot ship navigation routes
Plot shipping navigation routes
Plot water-based navigation routes
Prepare equipment for navigation activities
Prepare equipment for navigation operations
Ready equipment for navigation activities
Satellite navigation
Take charge of a small vesel
Taking charge of a small vesel
Terminal charge
Terminal navigation charge

Traduction de «charge navigation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
take charge of a small vesel | taking charge of a small vesel | perform small vessel navigation | performing navigation in a small vessel

assurer la navigation de petits navires


terminal charge | terminal navigation charge

redevance pour services terminaux


en-route navigation charge [ en route navigation charge ]

redevance de navigation en route




air navigation charge

redevance de navigation aérienne


develop navigation routes for ships | plot ship navigation routes | plot shipping navigation routes | plot water-based navigation routes

parcourir des itinéraires de navigation


prepare equipment for navigation activities | prepare main and auxiliary equipment for navigation activities | prepare equipment for navigation operations | ready equipment for navigation activities

préparer les équipements pour les opérations de navigation


satellite navigation [ European Satellite Navigation System | Galileo | Global Navigation Satellite System | global positioning system | GNSS | GPS | navigation by satellite ]

navigation par satellite [ Galileo | GNSS | GPS | système de positionnement à capacité globale | Système européen de navigation par satellite | système global de navigation par satellite ]


Statement by the Council on Charges for Air Navigation Services

Déclaration du Conseil sur les redevances de services de navigation aérienne


air navigation fees [ charges for air navigation services ]

redevances de navigation aérienne [ redevances pour la navigation aérienne | redevances de services de navigation aérienne | redevances pour les services de navigation aérienne ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) The master and owner of a ship of less than 100 tons are not required to have on board the charts, documents and publications referred to in subsection (1) if the person in charge of navigation has sufficient knowledge of the following information, such that safe and efficient navigation in the area where the ship is to be navigated is not compromised:

(2) Le capitaine et le propriétaire d’un navire de moins de 100 tonneaux n’ont pas à avoir à bord les cartes, documents et publications visés au paragraphe (1) si la sécurité et l’efficacité de la navigation n’est pas compromise compte tenu du fait que la personne chargée de la navigation connaît suffisamment, dans la zone où le navire est appelé à naviguer :


This amendment would rectify that situation by retaining the minister's right to impose those charges up to the transfer date, which means that from the NAV CANADA point of view, and in respect to clause 33 of the bill, which says they may impose the charges that were imposed by the Minister of Transport immediately prior to the transfer date, there are in effect charges for civil air navigational services imposed under the authority of the Aeronautics Act immediately prior to transfer, and those would then become the charges that the ...[+++]

Cet amendement corrigerait ce problème et maintiendrait le pouvoir du ministre d'imposer des redevances à la date de cession, ce qui veut dire que, du point de vue de NAV CANADA, et en ce qui concerne l'article 33 du projet de loi, qui précise que la société peut imposer le tarif de redevances qu'appliquait le ministre des Transports immédiatement avant la date de cession, des redevances seront effectivement imposées pour les services de navigation civils aux termes de la Loi sur l'aéronautique immédiatement avant la cession.


When combined, airport ground rents, the air traveller security charge, navigation charges, payments to municipalities, and aviation fuel taxes can add upwards of $160 to the cost of an overseas ticket.

Le total des loyers aéroportuaires, du droit pour la sécurité des passagers du transport aérien, des redevances de navigation, des paiements aux municipalités et des taxes sur le carburant peuvent ajouter jusqu'à 160 $ au prix d'un billet d'outre-mer.


Airport ground rents, the air traveller security charge, navigation charges, payments to municipalities, and aviation fuel surcharges are all piled into the final price of the ticket.

Le loyer des aéroports, les droits pour la sécurité des passagers du transport aérien, les frais de navigation, les versements aux municipalités ainsi que les taxes sur le carburant sont tous comptabilisés dans le prix final du billet.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Tables A and B shall be filled in for the entire charging zone, with the exception in the case of terminal air navigation services, Table B on prices shall be filled in for each airport where air navigation services are provided under market conditions in the terminal charging zone under their responsibility.

Les tableaux A et B sont remplis pour la totalité de la zone tarifaire, sauf en ce qui concerne les services de navigation aérienne terminaux, le tableau B relatif aux tarifs est rempli pour chaque aéroport dans lequel des services de navigation aérienne sont fournis aux conditions du marché dans la zone tarifaire terminale relevant de la responsabilité des États membres.


1. Air navigation service providers referred to in Article 1(2) and (4) shall establish the costs incurred in the provision of air navigation services in relation to the facilities and services provided for and implemented under the ICAO Regional Air Navigation Plan, European Region, in the charging zones under their responsibility.

1. Les prestataires de services de navigation aérienne visés à l’article 1er, paragraphes 2 et 4, établissent les coûts supportés pour fournir des services de navigation aérienne en ce qui concerne les installations et les services prévus et mis en œuvre dans le cadre du plan de navigation aérienne de l’OACI pour la région Europe, dans les zones tarifaires relevant de leur responsabilité.


In accordance with the overall objective of improving the performance of air navigation services, the charging scheme should promote cost and operational efficiencies and should provide for the establishment of incentive schemes for air navigation service providers to support improvements in the provision of air navigation services, including the application of traffic risk sharing.

Conformément à l’objectif global d’amélioration de la performance des services de navigation aérienne, le système de tarification devrait promouvoir l’amélioration de l’efficacité économique et celle de l’exploitation, et devrait prévoir l’établissement de mesures d’incitation pour que les prestataires de services de navigation aérienne contribuent aux améliorations dans la fourniture desdits services, y compris l’application du mécanisme de partage du risque lié au trafic.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010R1191 - EN - Commission Regulation (EU) No 1191/2010 of 16 December 2010 amending Regulation (EC) No 1794/2006 laying down a common charging scheme for air navigation services Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 1191/2010 // of 16 December 2010 // amending Regulation (EC) No 1794/2006 laying down a common charging scheme for air navigation services // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010R1191 - EN - Règlement (UE) n ° 1191/2010 de la Commission du 16 décembre 2010 modifiant le règlement (CE) n ° 1794/2006 établissant un système commun de tarification des services de navigation aérienne Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 1191/2010 DE LA COMMISSION // du 16 décembre 2010 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


3. When a Member State decides to apply an incentive scheme, including night-time modulations, in respect of users of air navigation services, it shall, following the consultation referred to in Article 15, modulate charges incurred by them in order to reflect efforts made by these users to optimise the use of air navigation services, to reduce the overall costs of these services and to increase their efficiency, in particular by decreasing charges according to airborne equipment that increases capacity or to offsetting the inconvenie ...[+++]

3. Lorsqu’un État membre décide d’appliquer un système d’incitation, notamment des modulations des périodes nocturnes, aux usagers de services de navigation aérienne, il module, après la consultation visée à l’article 15, les redevances dues par eux en vue de refléter les efforts qu’ils ont déployés pour optimiser l’utilisation des services de navigation aérienne, réduire les coûts globaux de ces services et accroître leur efficacité, notamment en diminuant les redevances liées aux équipements embarqués qui accroissent les capacités, ou pour compenser les inconvénients résultant du choix d’itinéraires moins encombrés.


At present the Minister of National Defence does not charge for any of these services (1250) The arrangement is for Nav Canada not to charge the Minister of National Defence's aircraft for the use of Nav Canada's services. In return, as compensation, the Minister of National Defence would allow Nav Canada to charge civilian users for air navigation services provided by the military.

À l'heure actuelle, le ministre de la Défense nationale n'impose pas de redevances pour ces services (1250) Selon l'accord conclu, NAVCAN n'impose pas de redevances aux aéronefs du ministre de la Défense nationale qui utilisent ses services et, en retour, le ministre de la Défense nationale autorise NAVCAN à imposer aux utilisateurs civils des redevances pour les services de navigation aérienne que leur fournissent les militaires.


w