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Base child maintenance
Base child support
Base maintenance
Base support
Basic ICT skills
Basic access
Basic access capability
Basic capacity
Basic child maintenance
Basic child support
Basic facilities
Basic information and communication technology skills
Basic maintenance
Basic public facilities
Basic public services
Basic rate access
Basic services
Basic skill
Basic skills in ICT
Basic support
Capacity
Community competence
Competence of the Community
Competence of the Member States
Core competency
EC competence
EC external competence
EU competence
European Union competence
External competence
External competence of the Community
Fundamental skill
ISDN basic access
Judicial capacity
Legal capacity
Legal competence
Legal qualification
Legal standing
Legal status
Set up a basic recording
Set up basic recording
Set up stereo basic recording
Setting up basic recording
Single line IDA
Single line integrated digital access
Supporting competence

Traduction de «competency basic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
core competency [ basic skill | fundamental skill ]

compétence essentielle [ compétence de base | compétence fondamentale ]


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


legal capacity [ capacity | basic capacity | legal competence | judicial capacity | legal qualification | legal status | legal standing ]

capacité juridique [ capacité | capacité légale ]


basic access | basic access capability | basic rate access | ISDN basic access | single line IDA | single line integrated digital access

accès de base | accès en débit de base | capacité d'accès de base


basic facilities | basic public facilities | basic public services | basic services

équipements de base | équipements publics de base


set up a basic recording | set up stereo basic recording | set up basic recording | setting up basic recording

configurer un enregistrement de base


base child maintenance [ base child support | base maintenance | base support | basic child maintenance | basic child support | basic maintenance | basic support ]

aliments de base pour enfant [ prestation alimentaire de base pour enfant ]


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

compétences de base en technologies de l'information et de la communication | compétences de base en TIC | littéracie en TIC


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

compétence externe (UE) [ compétence externe CE | compétence externe de la Communauté ]


competence of the Member States [ supporting competence ]

compétence des États membres [ compétence d'appui ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Areas of interest include: the identification of basic competence needs or competences linked to ICT; supporting small and medium enterprises to identify competence and qualification needs; developing the competences of certain categories of workers to maintain and develop their employability; helping companies and organisations to put in place competence management policies and evaluate their impact; and matching training offers with the needs of companies and the labour market.

Parmi les domaines d'intérêt, on citera l'identification des besoins en compétences de base ou de compétences liées aux TIC, le soutien apporté aux petites et moyennes entreprises en vue d'identifier les besoins en compétences et qualifications, le développement des compétences de certaines catégories de travailleurs en vue de maintenir et de développer leur employabilité, l'aide consentie aux sociétés et aux organisations pour qu'elles mettent en place des politiques de gestion des compétences et évaluent leurs répercussions et enfin l'adéquation des offres de formation par rapport aux besoins d ...[+++]


Given the transversal role of digital competences across the economy, the Digital Agenda for Europe is an essential catalyst that can help provide the right digital competences for workers and job-seekers, with targeted efforts to promote basic digital literacy for those with least competences such as the elderly, less-educated persons or SMEs employees but also to promote specialised and advanced ICT competences for those holding specific job profiles such as ICT practitioners.

Compte tenu du rôle transversal joué par les compétences numériques dans l’économie, la Stratégie numérique pour l’Europe est un catalyseur essentiel qui peut contribuer à doter les travailleurs et les demandeurs d’emploi des compétences numériques appropriées, grâce à des efforts ciblés visant à doter les personnes les moins compétentes – personnes âgées, moins formées ou travailleurs de PME – d’une culture numérique de base, mais aussi à faire acquérir des compétences spécialisées et de pointe en TIC aux personnes ayant un profil pr ...[+++]


To enhance employability, innovation and active citizenship, and building on the 2006 Recommendation of the European Parliament and the Council on key competences for lifelong learning, basic skills must go hand in hand with other key competences and attitudes: creativity, entrepreneurship and a sense of initiative, digital competences competence in foreign languages, critical thinking including through e-literacy and media literacy, and skills which reflect growing needs, such as those in the green economy and in the digital and health sectors.

Pour que l'employabilité, l'innovation et la citoyenneté active progressent, et conformément à la recommandation de 2006 du Parlement européen et du Conseil sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie, les compétences de base doivent aller de pair avec d'autres compétences et attitudes essentielles: la créativité, l'esprit d'entreprise et d'initiative, les compétences numériques , les connaissances en langues étrangères, la réflexion critique — développée notamment grâce à la «littératie numérique» ...[+++]


However, and contrary to the basic rule governing shared competence, the exercise of the EU’s competence does not limit the competence of Member States, which may therefore take action on their own account.

Cependant, et contrairement à la règle de principe régissant les compétences partagées, le fait que l’UE exerce sa compétence ne limite en rien celle des États membres, qui peuvent donc intervenir de leur côté.


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It has defined eight domains of key competences (including knowledge, skills and attitudes), which should be acquired by the end of compulsory education (communication in mother tongue and foreign languages, mathematical literacy and basic competences in science and technology, ICT skills, learning-to-learn, interpersonal and civic competences, entrepreneurship and cultural awareness).

Il a défini huit domaines de compétences essentielles (y compris les connaissances, les compétences et les comportements) qui devraient avoir été acquis à la fin de l'enseignement obligatoire (communication en langue maternelle et langues étrangères, capacités en mathématiques et compétences de base en sciences et technologie, compétences en TIC, apprendre à apprendre, compétences sociales et personnelles, esprit d'entreprise et sensibilisation culturelle).


Especially in areas in which there are already competing basic broadband operators (117), in which it has to be ensured that the competitive market situation which existed before the intervention is preserved.

En particulier dans les zones où des opérateurs du haut débit concurrents (117) sont déjà présents, dans lesquelles il convient de veiller au maintien de la situation de marché compétitive qui prévalait avant l’intervention.


for competencies acquired during initial basic and specific training, at least once every 5 years or, in cases where the competencies have not been exercised for more than 6 months, before return to security duties; and

pour les compétences acquises au cours de la formation initiale de base et spécifique, au moins tous les cinq ans ou, dans les cas où les compétences n’ont pas été exercées pendant plus de six mois, avant la reprise de fonctions de sûreté;


Recommendation 2006/962/EC of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (5) identified various key competences, in particular, ‘mathematical competence and basic competences in science and technology’, ‘learning to learn’, ‘digital competence’, a ‘sense of initiative and entrepreneurship’, ‘cultural awareness and expression’ and ‘social and civic competences’.

La recommandation 2006/962/CE du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 sur les compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie (5) a identifié diverses compétences clés, notamment celles qui suivent: «compétence mathématique et compétences de base en sciences et technologies», «apprendre à apprendre», «compétence numérique», «esprit d'initiative et d'entreprise», «sensibilité et expression culturelles» et «compétences sociales et civiques».


[24] Communication in the mother tongue, communication in the foreign languages, mathematical competence and basic competences in science and technology, digital competence, learning to learn, interpersonal, intercultural and social competences and civic competence, entrepreneurship and cultural expression

[24] Communication dans la langue maternelle, communication dans une langue étrangère, culture mathématique et compétences de base en sciences et technologies, culture numérique, apprendre à apprendre, compétences interpersonnelles, interculturelles et compétences sociales et civiques, esprit d’entreprise et sensibilité culturelle.


Areas of interest include: the identification of basic competence needs or competences linked to ICT; supporting small and medium enterprises to identify competence and qualification needs; developing the competences of certain categories of workers to maintain and develop their employability; helping companies and organisations to put in place competence management policies and evaluate their impact; and matching training offers with the needs of companies and the labour market.

Parmi les domaines d'intérêt, on citera l'identification des besoins en compétences de base ou de compétences liées aux TIC, le soutien apporté aux petites et moyennes entreprises en vue d'identifier les besoins en compétences et qualifications, le développement des compétences de certaines catégories de travailleurs en vue de maintenir et de développer leur employabilité, l'aide consentie aux sociétés et aux organisations pour qu'elles mettent en place des politiques de gestion des compétences et évaluent leurs répercussions et enfin l'adéquation des offres de formation par rapport aux besoins d ...[+++]


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